BlackRapid RS-4 Review
Uitstekende oplossing om je camera comfortabel bij je te dragen.
Pluspunten
Dit is een zeer degelijke draagriem voor fotocamera's en een oplossing voor als je niet steeds met de camera voor je buik wil rond lopen. Ook een uitkomst voor als je een wat grotere lens (van een paar kilo) gebruikt, want in dat geval kun je de draagriem aan de lens vast maken, in plaats van de camera en is het gewicht heel wat handiger verdeeld.
Minpunten
Af en toe verschuift de draagband naar voren over mijn schouder. Dit is op te lossen door een "Brad" uitbreiding aan te schaffen. Ik heb bewust niet meteen voor bijvoorbeeld de "Sport" van BlackRapid gekozen, omdat ik er nog steeds niet uit ben of ik de camera rechts of links wil dragen.
Eindoordeel
De prijs mag wellicht vrij fors lijken voor "een riempje", maar de constructie is oerdegelijk (noot: na 6 weken kan ik hier natuurlijk nog niet het laatste woord over geven) en het gebruiksgemak is een stuk beter dan de standaard draagriem van Nikon.
Beoordeel deze review:
Reacties (2)
Prima strap inderdaad. Mocht je het gat onderaan je camera ook vaak gebruiken voor een Tripod en wil je niet steeds je strap eraf schroeven dan is het een optie om een Joby Ultraplate (helaas in NL alleen aan te schaffen in combinatie met de handstrap: http://joby.com/camera-st...nd-strap-with-ultraplate/ ). Op vakantie heb ik vaak de strap en de quick release plate van het statief bevestigd, Ik kan dan snel de camera op een statief zetten.
Dat van die Joby Ultraplate, dat wist ik nog niet, bedankt voor de tip.
Ik wist wel van de M-Plate Pro, maar die is nog een stukje duurder. Wel neig ik naar deze M-Plate, want deze ondersteunt meerdere soorten van balhoofden. Maar goed, een goede balhoofd staat nog steeds op mijn verlanglijstje, dus tegen die tijd zal ik ook het juiste plaatje aanschaffen...
Ik wist wel van de M-Plate Pro, maar die is nog een stukje duurder. Wel neig ik naar deze M-Plate, want deze ondersteunt meerdere soorten van balhoofden. Maar goed, een goede balhoofd staat nog steeds op mijn verlanglijstje, dus tegen die tijd zal ik ook het juiste plaatje aanschaffen...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn