HTC Desire 310 Zwart Review

go1 13 juli 2014, laatste update op 13 juli 2014, 3.362 views

HTC Desire 310 Zwart

Koop je deze telefoon alleen om te bellen, sms-en, whatsappen en muziek luisteren? Dan is het mogelijk een prima telefoon voor jou voor relatief weinig geld. Verwacht je meer van een smartphone, zoals een accurate GPS, flitser, lange batterijduur, screenshot functie, etc. dan NIET KOPEN!!!

Pluspunten

• De telefoon is vrij snel in gebruik, apps werken vlotjes.

Minpunten

• Ja wat zijn de minpunten?
  • Je kan beter vragen welke pluspunten er uberhaupt zijn.
  • Zie gedetailleerde review.

Helaas stopte mijn Samsung Galaxy S2 er plotseling mee na 3 jaar dus ik had wel een nieuwe smartphone nodig.
Aangezien het abonnement van mijn vriendin verloopt over een maand of 9 en ik dan haar telefoon overneem en zij een nieuwe krijgt bij een nieuw abonnement wilde ik beslist geen honderden euro's uitgeven voor een "tijdelijke" telefoon.
De wekelijkse reclameblaadjes vielen weer in de brievenbus en mijn oog viel direct op deze HTC Desire 310.
Wow, een Quad-core telefoon voor relatief weinig geld (159 euro).
Ik meteen naar de betreffende winkel toe en hem gekocht, wat nu een MISKOOP blijkt te zijn.
Ik heb hem nu iets langer dan 3 weken in bezit.

Waarom een MISKOOP?

1. Slechte GPS
De ingebouwde GPS is waardeloos met apps als Runtastic.
Als ik achteraf de routes die ik gelopen heb (vrijwel altijd dezelfde route) bekijk op Runtastic dan mist het sommige stukken van de route en ziet alles er "hoekig" uit, dus niet "vloeiend".
Hier had ik met mijn "oude" (uit 2011) Samsung Galaxy S2 (een dual core) nooit last van.

De HTC Desire 310 heeft een zgn. "Mediatek" processor (dat hebben die Aldi telefoontjes ook) en in deze post http://androidworld.nl/re...g-as45q2-aldi-smartphone/ waarschuwt iemand ("puntje") al dat toestellen met een MediaTek processor een slechte GPS hebben.
Of dat waar is weet ik niet maar in mijn geval is dat wel zo.

Ik hardloop tussen de 30km-40km per week dus een goedwerkende Runtastic is voor mij een absolute must, op de HTC Desire 310 kan je absoluut NIET vertrouwen!

2. Zeer slechte camera
Wat een bucht.
Een ander woord heb ik er niet voor.
Er zit geen flitser op, het beeld is gigantisch traag (loopt 1-2 seconden achter) en ook wanneer je op de knop klikt om een foto te maken duurt het nog eens 1 seconde.
Zeer slechte korrelige kwaliteit van de camera.
Echt waanzin dat dit anno 2014 nog geproduceert wordt.

3. Batterijverbruik
Ik heb "Battery Percentage" aangevinkt zodat het tevens de percentage (bijv 65%) van de batterij toont in het display.
Ook hier kan je niet van opaan.
Staat het op 15% dan krijg je een melding om je telefoon op te laden.
10-15 minuten later is is de batterij volledig leeg en schakelt de telefoon automatisch uit.
15% verbruik in 10-15 minuten kan natuurlijk nooit.
Over de rest van de 85% doe ik ongeveer 18 uur, dus 15% verbruik in 10-15 minuten (in "idle" staat, dus niet dat ik hem gebruik) kan natuurlijk nooit.

Let op: Omdat er geen flitser op zit kan je zgn. "Torch" apps ook NIET gebruiken.

Heb jij ook een HTC Desire 310 Zwart?

Wat voor type sim kaart is dit?

nano?