Specificaties Socket FM2, FM2+ met AMD A55 (Hudson-D2) chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock FM2A55M-VG3+ Review

Mathijs_meijers 12 juli 2014, 131 views

ASRock FM2A55M-VG3+

Het is een aardig moederbord voor zijn prijs voor bijvoorvbeeld in een office pc, of in een home pc. Wel jammer dat je alleen d-sub video uit hebt.

Pluspunten

• goedkoop
  • 1866mhz ram ondersteund
  • UEFI Bios

Minpunten

• usb 2.0 header onder pci-e slot (lastig met gpu)
  • alleen een d-sub video uit
  • geen usb 3.0

Layout Score: 2
Ik had dit moederbord gekocht omdat ik nog een fm2 processor had rondliggen en ik heb een plek wou geven in een pc.

Het moederbord zelf kwam in een ASRock doos met daarin het moederbord in een antistatische zakje, 2 30cm sata kabels en een driver cd (het liefst niet gebruiken, download de laatste drivers van de asrock site).

Dit moederbord ondersteunt ook fm2+ als je firmware update doet.

moederbord media aansluitingen:

moederbord opslag aansluitingen:
-4 sata 6gbit

moederbord overige aansluitingen:
-3 pin case fan header

De eerste opstart ging vlekkeloos kon meteen in de bios, RAM correct, cpu Correct ect. Er was een probleem een van de usb 2.0 headers zat onder de pci-e slot waardoor dat lastig ging met een GPU, maar met even passen lukt het wel. (alleen als je dual slot kaart in je pci-e hebt ga je daar last van krijgen. overclocken weet ik niet, ik had een locked CPU tje erin (amd a4 6320).

mijn aftermarket cpu koeler ging er gewoon op zonder problemen met de ram (high profile crucial b alisstix). De koeler was een cooler master blizzard t2.

eindoordeel: een perfect moederbord voor zijn prijs

Heb jij ook een ASRock FM2A55M-VG3+?