Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Review

jdvv 12 juli 2014, laatste update op 12 juli 2014, 1.485 views

Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Prima kaart waar je een lange tijd mee kan doen. functioneert ook als als tosti-ijzer in crossfire :D

Pluspunten

• Stil/Snel/Makkelijk overklokbaar/Goede prijskwaliteit verhouding

Minpunten

• Plasticfantasticlook/ verbruikt veel energie

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Heb de r9 290 gekocht als een upgrade op mijn oude vertrouwde hd 5870.
De prestaties van deze kaart zijn echt enorm vooral met het supersnelle 4gb vram wat makkelijk zonder voltagetweak op 1350mhz is te zetten. coreclock kreeg ik op 1100 mhz zonder voltage tweak.
In screenshot is te zien welke clockspeeds ik gebruik in het dagelijks leven.

Specs:

avg 64

min 49
max 86
avg 71

zoals je ziet valt er met overklokken van de kaart veel fps te winnen.
Zal deze kaart aan iedereen adviseren maar dan moet je er wel het geld voor over hebben.
4gb vram is zware overkill voor 1080p monitor maarja ik wou gewoon een snelle kaart zonder gezeur..
voor de mensen met wat minder geld, de 280x of de gtx 770 zijn ook prima kaarten die veel waar voor je geld geven. Anders kan je altijd nog wachten op de nieuwe generatie, die beloven veel prestatie winst en worden veel minder warm door het kleinere produce.

Update:
Hij is trouwens erg stil vooral zonder overklok, met overklok iets luider maar is niet storend.
Dan maakt die ongeveer evenveel geluid als mijn casefans dus niet echt een probleem.

Heb jij ook een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X?

Reviews door de redactie