Logitech Wireless Solar Keyboard K760 Review

Kruun 12 juli 2014, laatste update op 12 juli 2014, 614 views

Logitech Wireless Solar Keyboard K760

Dit toetsenbord laad zichzelf op door het zonnepaneel en kan makkelijk switchen tussen drie bluetooth apparaten. Het toetsenbord zelf is voldoende, maar de toetsen voelen iets te plastic aan en typen minder lekker dan Apple's eigen toetsenborden.

Pluspunten

• Laad zichzelf op met zonnepaneel
  • Kan drie bluetooth apparaten tegelijk onthouden
  • Klein en licht

Minpunten

• Toetsen zelf iets te klikkerig
  • Duur in Nederland
  • Ik mis een aantal functietoetsen

De Logitech K760
Toen mijn apple wireless toetsenbord kapot ging, kwam ik dit toetsenbord tegen.
Het grooste voordeel van de K760 is dat het toetsenbord zichzelf oplaad onder mijn bureaulamp.
Daarnaast kan hij met F1-F3 switchen tussen drie verschillende apparaten. Hoewel Logitech officieel alleen iOS en Mac OS X ondersteund, kon ik het bord ook gebruiken in Android en Windows 7. Het verbinden gaat moeiteloos.

Vergeleken met Apple's eigen toetsenbord
Buiten deze unieke eigenschappen lijkt het toetsenbord erg veel op het standaard wireless keyboard van Apple zelf. De K760 heeft bijna dezelfde toetsenindeling, formaat en uiterlijk.
Vergeleken met dat toetsenbord is de K760 wel van mindere kwaliteit. Het toetsenbord is bijvoorbeeld gemaakt van plastic in plaats van aluminium.
Een groter nadeel is dat de toetsen iets harder ingedrukt moeten worden en daarbij een een harder, klikkerig geluid maken. Voor typen krijgt het toetsenbord verder wel een dikke voldoende.
Voor iemand die vaak switched tussen een apple toetsenbord (op macbook) en de K760 is het ook jammer dat de functietoetsen niet op dezelfde F-toetsen zitten als bij Apple zelf. Daarnaast mis ik de knop om naar een volgend nummer te skippen in iTunes/Spotify.

In Nederland is dit toetsenbord daarnaast vijftien tot twintig euro duurder dan Apple's eigen toetsenbord (minimaal 75,- op moment van schrijven). Dit geld haal je er wel uit doordat de K760 geen batterijen nodig heeft, maar je typt minder fijn.
Bij Amazon UK kon ik het toetsenbord echter voor vijftig euro krijgen. Voor dat geld ben ik zeer tevreden met dit prima toetsenbord dat een paar mooie extra's heeft!

Heb jij ook een Logitech Wireless Solar Keyboard K760?