Specificaties Tower, 4 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Carbide SPEC-01 Red Led Review

Tracomaster 10 juli 2014, laatste update op 10 juli 2014, 1.409 views

Corsair Carbide SPEC-01 Red Led

Prima chassy voor de prijs! Verbazend klein voor een ATX-chassy! Mooie LED integraties....

Pluspunten

• Goedkoop
  • Heeft Usb 3.0
  • LED Fan
  • Raam
  • Moederbord standoffs zijn ge´nstalleerd

Minpunten

• Cable management opties zijn wat laag gehouden
  • 5.25" Drive Bays zijn niet groot genoeg
  • Slechte support voor waterkoeling

Zoals ik zei is het cable management minder. Er zijn geen rubberen dingen in de cable management holes (wat ik voor de prijs nog kan snappen). Bovendien is er geen supplemental cpu cable management hole wat een beetje jammer is.
Het ergste zijn de 2 5.25" bays. Ik kon mijn iHas dvd-rw niet er in doen in de bovenste bay, dus maar in de onderste. Toen kon ik de front cover van de case er niet meer op doen. Ik moest de dvd-rw drive een paar centimeter naar achter duwen waardoor de voorkant nu een beetje lelijk er uit ziet :(
Nog een klein min puntje is dat de rechter side panel er een beetje moeilijk op te krijgen was nadat ik alle kabels ge´nstalleerd heb. Geen groot probleem maar wel n ding waar je misschien op moet letten
Misschien nog een klein puntje dat valt aan te merken is dat het een kleine chassy is maar wel een ATX-board er in kan. Dus...t ding is gewoon wat klein.
Nog een punt: Bij de bijgevoegde componenten heb ik de BitFenix Spectre LED fans gezet. Koop deze niet! De schroeven passen niet (noch in de case noch op de fan zelf!)

Raad ik deze case aan? Ja!
Het klinkt misschien zo dat ik een beetje zeur maar behalve de 5.25" drive bays zijn het allemaal van die kleine dingen. Bovendien is dit mijn 2e build en mijn 1e build was in een case van 100 euro.

Over de foto's: ik heb 2 fans ge´nstalleerd in de voorkant. Er komt maar 1 met de case.

Heb jij ook een Corsair Carbide SPEC-01 Red Led?

hoe kan met een toolless 5.25 inch drive bay moeite hebben en waarom kan je dvd driven iet in de bovenste en de bitfenix spectre LED fans heb ik zelf ook een aantal keer gebruikt en nog nooit last mee gehad dus en het kan aan mij liggen maar ik zie geen foto's en kan je dan misschien foto's plaatsen van de bitfenix spectre LED fan zelf en het probleem en het probleem met je 5.25 inch bay
Nou, het past gewoon niet. Misschien kan het ook gewoon mijn stommigheid zijn, maar na 5 minuten proberen met de bovenste drive bay, heb ik het een keer bij de onderste geprobeerd. Daar paste ie meteen. En de front cover van de case is gewoon niet breed genoeg dus heb ik 1 of 2 millimeter te weinig om de front cover erover te doen. Oh en een foto laat het probleem zien. Die waar je de voorkant ziet. je ziet dat de drive bay 1 a 1,5 cm naar achter zit.
oke raar sowieso vind ik corsair behuizingen qua kwaliteit best wel minderen en raar dat die drive bay naar achteren moet ziet er echt niet zo mooi uit en nog over die bitfenix spectre LED fan kan je dat ook laten zien op foto :D ik zie net dat je er een review van gemaakt hebt laat maar :D

[Reactie gewijzigd door zoWezel op 10 juli 2014 13:02]

Beetje late reactie, I know... Maar jouw drive zit ook behoorlijk scheef erin, denk eerder dat het frontje van de DVD-drive te groot is. Wat je zou kunnen doen is de drive op-en-neer wiebelen zodat je hem er tussen kan wurmen, of misschien iets van het frontje afhalen. Als je het geheel mooier wil maken, zou je ook het frontje van je DVD-drive af kunnen halen en het orginele frontje van de case erop plakken (natuurlijk beetje modden zodat het frontje zich niet vastklikt ;)).
Hahah maakt niet uit! Het is inderdaad het fronttje dat te groot is. I schat 1-2mm. Ik heb uiteraard geprobeerd het frontje er vanaf te halen, maar uiteindelijk moest ik te veel doen om het helemaal er vanaf te halen. Ik heb de drive er meerdere keren in gedaan dus ik ben vrijwel zeker dat ie niet scheef zit. Maar, de pc heb ik voor een vriend gebouwd en hem boeit het niks dus modden heeft ook geen zin.
Op foto twee lijkt wel een gleuf te zitten rechtsonder de DVD-drive, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn :) Nouja als het hem niks boeit, niks meer aan doen inderdaad! Leuke kast verder, was mij niet eerder opgevallen.
Het lijkt mij dat je eerst front panel moet installeren en dan de drive er in schuiven, dan zou hij precies in de uitsparing moeten vallen. Al geprobeerd?

Verder is het misschien een idee om de kabeltjes een beetje bij elkaar te binden.
ja al gedaan lukt niet