Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys WRT610N Review

Deddiekoel 14 februari 2009, laatste update op 14 februari 2009, 1.121 views

Linksys WRT610N

Pluspunten

• Goede features
  • Betrouwbaar
  • Compatibiliteit

Minpunten

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb sinds een paar dagen deze router. Ik had hiervoor een D-Link DIR 635, ook een N-draft router. Het probleem daarmee was dat hij centrino laptops niet aardig vond en er praktisch niet mee wilde verbinden. Ook andere apparaten vielen regelmatig weg.
Dus eindelijk eens een linksys. Ik moet zeggen dat tot nu toe ik erg onder de indruk ben. Er zit een CD bij die je door de basis instellingen loodst. Daarmee stel je snel een WPA2 beveiligd WLAN in. Allemaal erg makkelijk. Ook zit er een app bij genaamd LELA die je een grafisch weergave van je netwerk geeft. Dit is een grappige tool waarmee je ook vrij makkelijk verbindingen kunt herstellen.

Ik heb er pas een paar dagen ervaring mee maar tot nu toe is alles postief bevallen. Alle apparaten (laptops, Wii, iPhones) verbinden zonder problemen en blijven ook goed verbonden. De USB link werkt goed, ook met een USB powered HDD. Al met al ben ik tot nu zeer tevreden, al vind ik de prijs wel hoog.

PS; deze bevindingen zijn met firmwareversie: 1.00.02 B10

• Nintendo Wii
  • Apple iPhone 3G
  • HP laptops (centrino chipset)

Heb jij ook een Linksys WRT610N?

Sorry maar dit is een erg matige review. Zelf heb ik een D-Link en heb Linksys de deur uit gedaan en die blijft voor Linksys ook altijd gesloten.
andersom: Ik heb zelf een D-link dir-655 gehad. Die de deur uit gedaan en een linksys. (niet een wrt610n btw)
review is inderdaad erg kort.
Ok, zelf hier ook een Dlink DIR-655. Echt helemaal tevreden mee. Maarja zo heb je altijd wel mensen die problemen hebben met bepaald merk of voorkeur hebben voor een bepaald merk.
Weet iemand misschien of er ook een printer op aan gesloten kan worden zodat het kan dienen als een printerserver