Specificaties Soort casemod: Verlichting - Bekijk alle specificaties

NZXT Hue Review

Heftytastic 9 juli 2014, laatste update op 12 april 2015, 1.056 views

NZXT Hue

Concluderend heb je voor een relatief kleine prijs een goede controller met een RGB led strips. T.o.v. andere sets bied de NZXT Hue veel flexibiliteit als het gaat om kleuren, functies en uitbreidbaarheid. Verder is het erg fijn dat je ook de LEDS kan uitzetten wanneer dat moet.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Felle RGB LED's
  • Uitgebreide Controls voor kleur, fades, brightness
  • Sata powered
  • Gemakkelijke installatie

Minpunten

• Redelijk Prijzig als je gewoon "wat" leds wil
  • Veel ongebruikte ruimte in de bay
  • Behuizing voelt wat goedkoop aan
  • Geen sata power naar Molex connector meegeleverd
  • Adhesive voor de strips niet heel plakkerig

Toen ik opzoek was naar LEDS voor mijn nieuwe desktop was ik eigenlijk opzoek naar een totaal optie. Verder wilde ik ook de optie hebben om de LEDS uit te doen. Hoewel mijn desktop in mijn werkkamer staat wilde ik toch de mogelijkheid hebben om de lichten uit te doen wanneer ik dat wilde.

Na wat zoekwerk kwam ik uit op de NXZT Hue.

De NXZT Hue is een totaalpakket om het zomaar te stellen. Wat wil zeggen dat je een LED controller krijgt die je installeert in een 5.25 bay. En dat bij de controller een rgb Led strip word geleverd die je enkel hoeft aan te sluiten op de controller om te gaan

Inhoud
De NXZT wordt geleverd in een kleine verpakking met daarin:
  • De LED controller
  • De rgb Ledstrip met adhesive aan de achterkant
  • Schroefjes voor het installerenin een 5.25 bay waar dat nodig is
  • Handleiding
Installatie
De installatie is misschien wel 1 van de makkelijkste die ik tegen ben gekomen.
  • Je schuift de controller in de bay.
  • Sluit de stroom aan via de sata power connector.
  • Je plakt de LED strip op de gewenste plek
  • Sluit de LED strip aan op de controller
Je kunt dus als je wil binnen een kwartier alles up and running hebben. Verder is het volgens mij ook mogelijk om de LED strip uit te breiden wanneer je dat zou willen. De LED strip heeft namelijk aan zowel het begin als het einde een aansluiting om extra lengte toe te voegen.

Resultaat
Zoal jullie kunnen zien mag het resultaat er wezen. Voordelen ten opzichte van andere LED strips zijn onder andere dat de NZXT je de mogelijkheid geeft om zelf de kleur, brightness en mode in te stellen.
Met de 3 verschillende draaiknoppen kan je de RGB waarden zelf bepalen waarbij dus elke draaiknop staat voor 1 kleur je kan instellen van 0 tot 100%. Elk van de 3 draaiknoppen heeft daarnaast nog een klik functie.
De eerste knop laat je de brightness instellen. Er zijn 5 brightness levels in te stellen waar je doorheen kan lopen door op de draaiknop te drukken.
De tweede knop geeft je de mogelijkheid om de LED verlichting uit en aan te zetten. Dit doe je door de knop langer ingedrukt te houden.
De derde knop laat de mode instellen. Er zijn tal van modes te gebruiken enkele zijn:
  • Knipperen
  • Wisselen kleur
  • Wisselen kleur met fade
  • In out fade ingestelde kleur
  • Idle kleur

Heb jij ook een NZXT Hue?

Ik heb nkg een vraagje, weet je hoe breed de strip is? Want ik zit er over te denken hem ook aan te schaffen maar ik weet niet of ik voldoende ruimte heb voor de strip in mijn kast.
Strip is ongeveer 12mm breed. Heb wel gemeten met een rolmaat dus super exact zal het niet zijn.
Is er een mogelijkheid om de ledstrip in te korten? 2 meter is namelijk wat te lang, maar 1 meter (als die te krijgen is trouwens) is te weinig.
Lijkt me wel dat je ze kan inkorten. De ledstrip die wordt geleverd door NZXT is een standaard ledstrip uit hun assortiment. Je kan namelijk de ledstrip ook uitbreiden. (beide kanten zijn open die mogelijkheid geven om te verlengen)
Denk alleen wel dat je rekening moet houden met het feit dat de strip in een soort plastic achtig rubber zit waardoor je hem niet heel gemakkelijk en netjes kan inkorten.
Welke kleuren kan hij allemaal "showen", als het een beetje teveel wordt om op te noemen is deze vraag wat makkelijker: kan die wit licht laten zien?
In principe kan je elke kleur laten zien. Je hebt bij het kastje 3 knoppen waarmee je de RGB waarde kan aanpassen als je voort een vaste kleur kiest.

Ik heb zojuist foto's gemaakt van de "witte" kleur. Om Wit te krijgen heb ik alle RGB draaiknoppen op max gedraaid.
Zoals je kan zien op de foto's is het niet helemaal wit. Het komt meer in de buurt van heel licht paars.

[Reactie gewijzigd door Heftytastic op 12 april 2015 22:11]

Dankjewel! Heeft me erg geholpen!