Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB , 60GB Review

MW787 16 juni 2005, 381 views

Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB , 60GB

Pluspunten

• Relatief goedkoop

Minpunten

• Snel kapot

Een jaar of 3 geleden heb ik 2 exemplaren van deze hardeschijf gekocht om ze in een raid 0 configuratie te hangen. Dat heeft een hele tijd goed gewerkt maar ze waren wel altijd behoorlijk heet. Daar heb ik verder eigenlijk geen aandacht aan besteed, en ik wist ook niet hoe heet ze waren. Na een jaar of 2 feilloos gewerkt te hebben kreeg ik echter regelmatig last van corrupte bestanden. Ik had echter geen idee waar het aan lag en het was ook niet consequent. Vaak merkte je het ook alleen maar als je net een installer van internet gedownload had en deze vervolgens niet werkten. Meestal was het met opnieuw downloaden al opgelost, dus werd verder geen aandacht meer aan besteed. De problemen werden zo langzaam aan steeds erger, jammer genoeg ben ik pas na de garantie periode er achteraan gegaan. Ik heb gelukkig net op tijd een nieuwe schijf gekocht en daar alles opgezet waarna een van de 2 het heeft begeven. Het andere exemplaar werkt momenteel nog wel maar ik vertrouw het niet om daar data op te plaatsen, maar voor tijdelijke opslag van filmpjes is ie nog goed zat.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB , 60GB?

Die van mij is 2x teruggegaan in rma toen, en de 3e begaf het na een jaar of 3 ook :S