Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z1 Compact Zwart Review

MatthiasH 8 juli 2014, laatste update op 8 juli 2014, 2.488 views

Sony Xperia Z1 Compact Zwart

In begin was ik zeer tevreden, klein, high-end, snel, goede camera, batterijduur op orde... Al rap kwamen de eerste krassen, en ook is hij niet volledig waterdicht.

Pluspunten

• High-end specs
  • Compacte telefoon
  • Goede camera

Minpunten

• Krast erg snel
  • Niet volledig waterdicht
  • Klepjes

Even een update over het waterverhaal:

Ik heb de telefoon ook al vaak ondergedompeld. Mijn broer heeft ook de Z1 Compact, en heeft ook geen last met water, maar bij mij is het fout gegaan bij het onder de kraan steken van de telefoon. De telefoon werkte in begin niet meer naar behoren; de touch reageerde niet meer, het toestel was eigenzinnig, trilsignaal werkte niet, er zaten vlekken onder het display en water tussen de camera. Nu is het al beter, maar er zitten nog steeds waterplekken onder het display. De klepjes van de telefoon waren zeker goed gesloten. Ik gebruik een dock voor het laden.

Wat ik op een forum las dat er onvoldoende lijm werd gebruikt, of dat de powerknop water binnenliet.
Beiden aannemelijk; de cameramodule is vochtig, en de plekken zitten rechts op het scherm, de plek waar de powerknop zit.

Heb jij ook een Sony Xperia Z1 Compact Zwart?

Reviews door de redactie

Ikzelf ben eveneens een Xperia Z1 Compact eigenaar. Waarom is jouw model niet volledig waterdicht? Mijn model is ondertussen alle tientalle keren volledig ondergedompeld geweest en ik heb er nog nooit problemen met gehad.
Misschien waren de klepjes niet dicht :+
Ik heb de review aangepast. Foto's volgen.

[Reactie gewijzigd door MatthiasH op 8 juli 2014 15:49]

Indien je vermoed dat het door een defect aan het toestel komt (zoals de lijm of de power knop), raad ik je aan het toestel voor garantie op te sturen naar Sony. Aangezien ze garanderen dat de Z1 Compact een waterdicht toestel, zijn ze ook verplicht het toestel te repareren als er wel water in komt.
Ook ik heb een Sony Xperia Z1 compact. Na twee weken werkte hij niet meer. Het ringetje rond de aan/uit knop was weg. Daarna is de Z1 onderwater gegaan en vervolgens startte hij niet meer op. Nu bij Sony een garantie aanvraag gedaan.

Ik laat jullie weten hoe dit afloopt
Ze doen bij waterschade druktests om te zien of het langs ergens anders binnenkomt. In mijn geval kreeg ik gewoon een nieuwe, dus ik verwacht wel dat dit bij jou ook zo zal zijn.
In dat geval hoop ik dat ik ook een nieuwe krijg. inmiddels zijn er acht dagen verstreken en nog geen reactie van sony/studentmobiel.nl

Ik houd jullie op de hoogte!
Inmiddels heb ik mijn telefoon terug.

Het probleem was inderdaad vloeistofschade, en hij is onder garantie vervangen.