Medion MD 30422 Grijs Review

rcor 14 februari 2009, laatste update op 16 juni 2009, 1.228 views

Medion MD 30422 Grijs

Pluspunten

• Helder en duidelijk scherm
  • Veel instel mogelijkheden
  • HDCP mogelijkheid via DVI
  • Degelijke bouwkwaliteit

Minpunten

• Bij mij helaas een luie pixel

Ik heb net dit beeldscherm gekocht inruil voor mijn Acer AL1706AS. Ik wilde graag mijn eerste indruk kwijt over dit scherm en heb daarom besloten deze review te schrijven.

Featureset:
De featureset van dit beeldscherm zijn erg goed te noemen, DVI met hdcp ondersteuning, VGA ingang en audio ingang prijken op de achterzijde van dit scherm. Van de ingebouwde speakers moet je niet veel verlangen, ze klinken nogal blikkerig. Dit meestal met ingebouwde speakers bij beeldschermen. Daarnaast is het mogelijk om het scherm naar voren of naar achteren te kantelen.

De mogelijkheiden zijn zeer goed. De beoordeling is daarom goed.

Kleurweergave
De kleur weergave is goed. Je kunt meerdere opties in het menu selecteren om de kleur te bepalen. De volgende opties zijn tot je beschikking bij dit scherm:
- Koel
- snel
- warm
- s RGB
- gebruiker

Daarnaast kun je het contrast, helderheid en scherpte ook nog regelen. Dit kan ook automatisch via de knop auto op het beeldscherm zelf. Door de hoeveelheid mogelijkheden geef ik dit scherm de beoordeling goed.

Contrast en Helderheid
Deze instellingen zijn standaard al goed ingeconfigureerd. Het zwart is dan wel niet helemaal zwart, het scherm heeft licht last van wit lekkage aan de randen. Dit is echter niet dusdanig erg dat het hinderlijk is.

Ghosting
Ik heb bij dit scherm nog geen ghosting geconstateerd. Het beeld gaat vloeiend over het scherm. Films kijken is geen probleem met dit scherm. Daarom de beoordeling: geen ghosting.

[b]Pixeldefecten/b]
Dit beeldscherm heeft helaas 1 luie subpixel. Hierdoor zie je als je naar het scherm kijkt een puntje continu branden in de kleur rood. Dit is erg jammer als je de rest van het scherm bekijkt en beoordeeld.

Bouwkwaliteit en afwerking
De bouw kwaliteit van het scherm is goed te nomen, de voet is stabiel en de knopjes zijn lekker stevig. Het ledje van de aan / uit schakelaar schijnt blauw, maar is niet hinderlijk zoals meestal wel is met een blauwe led. Er zitten geen scherpe randen aan het scherm. De afwerking heeft dan ook de beoordeling goed gekregen.

Vormgeving
Persoonlijk vindt ik de vormgeving wel mooi, het blijft uiteraard een persoonlijke mening. Ik geef dit scherm daarom de beoordeling goed.

Hier valt de beoordeling zeer goed. Voor 169 euro kon je dit scherm omstreeks 11 februari 2009 kopen bij de Aldi. In de Medion shop staat dit scherm voor 189 euro, nog steeds goed geprijsd voor wat je krijgt.

• Asus Geforce 6600TD 256MB
  • Asus P5B-V
  • Intel Core 2 duo E6320
  • Samsung DVD speler + Samsung DVD brander
  • Windows 7

Heb jij ook een Medion MD 30422 Grijs?