Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2 Review

woteun 7 juli 2014, 384 views

Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2

Ik heb eigenlijk geen idee waar een goed moederbord aan moet voldoen omdat dit moederbord onderdeel uitmaakt van mijn eerste zelfbouw pc. Voor mij is in ieder geval de bouwkwaliteit en levensduur belangrijk. Het is een stevig moederbord, maar over de levensduur kan ik pas over 5 jaar iets zeggen.

Pluspunten

• Stevig
  • Veel mogelijkheden
  • Goed geluid (via SPDIF)
  • Klaar voor volgende generatie processoren
  • Energiezuinig
  • Geen extra koelers

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Geen SATA Express

Verder werkt het prima. Het installeren van alle hardware en software ging prima.
Ook de GUI van het BIOS bevalt me prima. Duidelijk en alles spreekt voor zich.
Als je gewoon een stevig moederbord wilt kopen met veel opties dan kan ik deze zeker aanraden.

Heb jij ook een Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2?

Hallo Woteun, ik heb hetzelfe de MB op het oog. 2 vragen: heeft dat MB onboard fans ( liver niet voor HTPC).
En, ik gebruik momenteel ook een vrij goede externe DAC.... maar het je het wel eens direct via de analoge uitgang geprobeerd? Volgens een vrij schokkend artikel op Tom's Hardware leverde dat bij blind testen geen verschil op.... kan het me nauwelijks voorstellen....
Lees en huiver! http://www.tomshardware.c...-end-pc-audio,3733-2.html
Hallo,

1. Nee. Geen onboard fans
2. Nog nooit de analoge uitgangen gebruikt. Alleen de spdif naar versterker.

Is echt een prima MB, zou het zeker kopen.