Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55LB870V Zwart Review

Brandon Lahaye 5 juli 2014, 554 views

LG 55LB870V Zwart

Een goede televisie voor een mooie prijs. Wel jammer van de reflectie op het scherm.

Pluspunten

• Design,
  • Speakers zijn mooi verwerkt in de standaard,
  • Mooi en scherp beeld,
  • Prijs,
  • Bouwkwaliteit en afwerking,
  • Dunne bezels.

Minpunten

• Reflectie op het scherm.

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Algemene beoordeling

De tv ziet er mooi en strak uit, mede te danken aan de redelijk dunne bezels en de mooi afgewerkte standaard waarin de speakers zich bevinden.
Ook heeft de tv naar mijn mening een goede prijs/kwaliteit verhouding, dit komt mede door de mooie, luxe ogende afwerking en het goede beeld voor de prijs die je ervoor betaald.

Featureset

De tv biedt vele mogelijkheden.
Een van die mogelijkheden is de 3D weergave. Dit werkt erg goed en het beeld ziet er ook goed uit op de 3D stand. Het enige wat ik persoonlijk niet zo goed vind is de pasvorm van de 3D brillen, die zijn namelijk aan de grote kant en daardoor zitten ze wat losjes op je hoofd, natuurlijk kan dit wel per persoon variŽren.

Het nieuwe WebOS ziet er ook goed uit, hij is erg overzichtelijk en dat is voor iemand die er nog nooit mee gewerkt heeft erg fijn.
De bediening van het nieuwe WebOS loopt ook soepel met de magic remote en/of de gewone afstandsbediening.

De tv beschikt ook over een camera, deze camera is vooral fijn om mee te skypen.
Voor andere dingen zoals foto's maken om vervolgens op social media te delen zou ik de camera niet gebruiken, daar vindt ik de kwaliteit van de camera iets te laag voor.

Het internet op deze tv is een leuke toevoeging, alleen zie ik er niet heel veel nut in omdat bijna iedereen tegenwoordig een smartphone en/of laptop heeft, deze apparaten werken vele malen fijner en sneller dan op een tv.
Dit neemt niet weg dat het wel eens handig kan zijn om internet te hebben op een tv.

Verder biedt de tv nog meer mogelijkheden zoals uitzending gemist kijken, youtube en social media.
Deze mogelijkheden werken allemaal naar behoren.

Kleurweergave

De tv biedt natuurgetrouwe en mooie felle kleuren.
Instellingen m.b.t. de weergave van het beeld kun je natuurlijk naar wens instellen met verschillende modus (sport, levendig, standaard, eco, bioscoop en spel).
Ook kun je het contrast, helderheid, scherpte e.d. naar eigen wens aanpassen.
Bij iedereen kan de kleurweergave dus verschillend zijn.

Contrast en helderheid

Het contrast en helderheid is helemaal naar wens aan te passen maar zoals het eruit zag toen hij uit de doos kwam was al erg goed te noemen, de helderheid is goed afgesteld en het contrast is ook prima te noemen. Zoals ik bij het vorige onderwerp al benoemde kun je alleen naar eigen wens aanpassen.

Ghosting

Ik had nog nooit van dit woord gehoord maar na een beetje research op het internet ben ik erachter gekomen.
Ik weet niet hoe het met het gamen zit qua ghosting (heb namelijk niet gegamed op de tv), maar tijdens het tv kijken heb ik er tijdens de test periode geen last van gehad.

Pixeldefecten

Tijdens de test periode ben ik nog geen pixeldefecten tegen gekomen.
Hoop dat het in de toekomst ook niet zal gaan gebeuren.

Bouwkwaliteit en afwerking

Dit is een van de punten waarin ik de tv vindt uitblinken.
Aan de afwerking en bouwkwaliteit zou je zeggen dat het om een high-end tv gaat.
De materialen die LG gekozen heeft voor de afwerking van de tv vindt ik uitstekend, kon bijna niet beter.
De tv zit tevens ook goed in elkaar, van de achterkant tot aan de standaard waarin de speakers verwerkt zitten.
Hiermee scoort LG zeker punten!

Vormgeving

Het oordeel over de vormgeving van de tv is natuurlijk afhankelijk van de smaak die iemand heeft, ook het interieur speelt natuurlijk een rol.
Zelf vindt ik hem er mooi en straks uitzien, dit komt met name door de smalle bezels die de tv heeft en de standaard die goed bij de tv past.
Esthetisch is hij dus ook dik in orde.

Deze tv is het geld die je ervoor betaald zeker waard.
Met de functionaliteiten en het beeld die deze tv levert verwacht je een prijs van rond de §2.000,- maar hij is nu al verkrijgbaar voor rond de §1.600,- op het internet.

Inbrandgevoeligheid

In de test periode heb ik er geen last van gehad maar heb hem maar 2 weken getest en dat vind ik te kort om er echt een goed oordeel over te vellen.

Heb jij ook een LG 55LB870V Zwart?