Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2013) Review

mprkooij 5 juli 2014, laatste update op 7 juli 2014, 5.693 views

Google Chromecast (2013)

De Chromekast is een ideale toevoeging aan een wat oudere televisie die geen Smart TV functie heeft. De installatie gaat lekker makkelijk en het streamen gaat perfect!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Installatie is makkelijk
  • Bouwkwaliteit
  • Klein
  • Werkt met iOS, Android, Windows & OS X

Minpunten

• Geen ondersteuning voor 5GHZ-WIFI
  • Mager aanbod tot nu toe (vergeleken met Amerika)
  • Vereist internet connectie

Geluidskwaliteit Score: 5
Vorige week heb ik dan toch besloten om ook een Chromecast te kopen. Ik heb hem gekocht voor mijn slaapkamer tv aangezien ik daar geen Smart TV functie heb. Vroeger moest ik altijd klooien met mijn laptop en een HDMI kabel.

Nu hoeft dat echter niet meer nu ik de Chromecast heb. Ik speel gewoon lekker makkelijk alle content af op de Chromecast

» Verpakking
» Prijs
» Alternatieven
» Conclusie

Verpakking

De Chromecast komt in een mooi klein wit-blauw doosje. Op de voorkant staat de Chromecast weergegeven, op de zijkant wordt eigenlijk al heel simpel aangegeven hoe het werkt. Plug de Chromecast in je tv. Verbind de Chromecast met het wifinetwerk en streamen maar. En op de achterkant een afbeelding met een aantal applicaties die werken met de Chromecast.

Als wij het doosje openmaken zien we dat er de Chromecast zelf inzit, een Europese stekker, een HDMI verlengkabel, en een usb naar mini-usb kabel.

Installatie

Stap 1:

Plug de Chromecast in een HDMI poort van je tv, en voorzie de Chromecast van stroom via de usb naar mini-usb kabel.

Stap 2:

Wanneer de Chromecast is opgestart kan je de app op je telefoon of computer opstarten, daar krijg je automatisch te zien dat de Chromecast beschikbaar is binnen jou netwerk.

Stap 3:

Volg de instructies op de tv en daar kun je zien dat je het instellen kan doen via de app of via Chromecast.com/setup duurt ongeveer maar een minuutje of twee.

Stap 4:

Na het configureren van de Chromecast kun je streamen via de ondersteunde applicaties.

Gebruik

De Chromecast werkt eigenlijk heel makkelijk. Je opent één van de ondersteunde applicaties en als je de Chromecast goed hebt geconfigureerd komt er een cast symbooltje tevoorschijn in de desbetreffende applicatie. http://i58.tinypic.com/2dtbymg.jpg

Nu verstuurd jou pc, telefoon of Tablet de url door naar de Chromecast. Het enige waar je de pc, telefoon of Tablet nog voor gebruikt is als afstandsbediening .

Ondersteuning in Nederland

Lijst met wat minder bekende applicaties

» Youtube
» Vevo
» Google + Foto's
» Deezer

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit is uitstekend, de Chromecast ziet er erg mooi uit en is lekker klein. Hierdoor past hij makkelijk achter de tv en is hij dus niet zichtbaar.

Verder ziet de stick er clean uit en staat er niet al te veel informatie op.

De Chromecast is al te koop voor ¤35,- En dat is best goedkoop aangezien het aanbod steeds uitgebreider wordt. Binnenkort komt er ook ondersteuning voor RTLXL, NPO, HBO GO, Hulu plus en waarschijnlijk nog veel meer.

Alternatieven

» Roku Streaming Stick
» Apple TV
» EZcast M2
» Ouya
» Dell Wyse Cloud Connect
» Belkin Miracast

Als je de Chromecast koopt krijg je veel waar voor je geld. Het is een fantastisch apparaat, de installatie gaat makkelijk het bedienen gaat makkelijk en alles speelt soepel af (mits je een goede verbinding hebt met je wifi netwerk).

Dus heb je nog een wat oudere tv waar geen Smart TV functie opzit dan is dit wellicht de goedkoopste optie. Je kan natuurlijk ook voor een AppleTV gaan maar die kost dan ook 92,-

Heb jij ook een Google Chromecast (2013)?

Je lijstje met ondersteunde apps is wel erg kort.
Kijk voor de volledige lijst op: http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/apps.html
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het aangepast ;)
De lijst met applicaties is nog veel langer dan dat je nu weergeeft maar ik geloof dat je alleen de 'grote' jongens er tussen zet?
Ik heb nu de meest bekende erbij gezet. Nu ook een linkje waarbij je alle applicaties kunt zien.