Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 mini Zwart Review

CDA441 5 juli 2014, laatste update op 3 augustus 2014, 2.804 views

LG G2 mini Zwart

Het is een redelijk dure gsm (voor 250), met een niet zo denderende camera en te weinig ram. Accuduur is heel goed, en ondersteunt 4G. (UPDATE: Accuduur verminderd na warme temperaturen, dus geen apps gebruiken tijdens het opladen!)

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Knock code
  • 4GB intern geheugen (heb de 4GB versie)
  • 4G/LTE ondersteuning
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Vervangbare batterij
  • Accuduur

Minpunten

• Lage resolutie volgens sommigen
  • 1GB RAM
  • Camera (korrelig)
  • Bloatware

Update: Foto's toegevoegd en onderdeel beeldkwaliteit aangepast

Featureset:
In de doos zit de GSM, Micro USB kabel, lader, een snelstartgids en oordopjes.
Niet veel dus, maar wat je zou verwachten van een normale smartphone doos.
Op de GSM zelf zit er een infraroodsensor, alleen kan deze de meest gangbare tv's en mediaspelers besturen.

Bereik:

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met het bereik van de GSM.
4G/LTE was een must voor mij, en dat heb ik dus ook gevonden.
De snelheid is wel te merken.
Het enige probleem dat ik heb is dat er bij stations (veel treinen etc..) het signaal een beetje afzakt.
Het is dus nog heel goed te doen.

Accuduur:
De accu gaat heel lang mee (heb hem iig niet minder dan 50% gekregen na intensief gebruik voor 2 dagen)
Het opladen gaat ook heel snel.
Een pluspunt is dat je de accu kan verwisselen indien die kapot gaat.

Gebruiksgemak:
Aangezien de knoppen aan de achterkant zitten, is het wel wat wennen aan die nieuwe positie.
Ik kom van een Acer Liquid Glow E330 waar de knoppen aan de zijkant zitten, dus het is heel wat anders.
Ook is de GSM voor een "mini" wel groot uitgevallen, mijn hand kan net niet de linkerbovenhoek van de gsm raken.

De knockcode is heel gebruiksvriendelijk, alleen registreert deze de code alleen als die snel ingevoerd wordt.
Deze code traag invoeren werkt niet.
Het scherm kan ook worden gelockt door 2 keer snel te tappen op het scherm als je op het homescreen staat.

Face unlock is handig, maar vertrouw ik niet, het is ook onmogelijk te gebruiken in het donker.

Scherm:
Met een resolutie van 960x540 pixels heeft het volgens sommigen een lage kwaliteit.
Ik zie het verschil niet, want ik kom van een 800x400 px smartphone.
Het scherm is ook redelijk groot: 4,7 inch is te vergelijken met een Samsung Galaxy S4 Mini.

Design:
De LG G2 Mini oogt net zoals zijn grote broer heel kwaliteitsvol, de achterkant is van een geribbeld plastic, dat niet veel vingerafdrukken opneemt.
De achterkant van de GSM bevat een camera, flitser, volumeknoppen en powerknop. Aan de zijkanten is er dus niets te vinden.
Het is een heel apart design.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De G2 Mini gebruikt een krasvrij scherm (vermoed van glas), en is heel stevig gebouwd.
Buigen gaat vrijwel niet, tenzij je die echt kapot wilt buigen. Het gewicht van de GSM toont ook aan dat het een goed en stevig gebouwd ding is.
De behuizing is weliswaar volledig van plastic, maar het oogt kwaliteitsvol.

Stabiliteit en betrouwbaarheid:
Door de Quallcomm Snapdragon 400 is de LG G2 mini snel genoeg, apps laden snel, en de menunavigatie is foutloos.
Het grote nadeel van de G2 mini is dat er 512MB ram voor het systeem gereserveerd is, en dat er +- 1/2 van de rest (256MB) kan gebruikt worden voor apps.
Hierdoor lopen zware apps (zoals 3D games, en games met veel particles) vast, of sluiten ze.
indien de Facebook- en messenger applicatie op de achtergrond draait, wordt er 73MB RAM in beslag genomen en is er heel weinig speling voor resterende applicaties (107MB).

Kortom: er is gewoon te weinig ram.

Beeldkwaliteit en opname:
De kwaliteit van de foto's is niet zo denderend en wat je zou verwachten van een 8MP camera.
Het beeld is zelfs bij goed belichte situaties korrelig aan de overgang achtergrond-voorgrond.
Ik zou het eerder een 5MP camera noemen.
Filmen kan in full HD (1920x1080 30fps), HD (1280x720); GVGA (320x240) en QCIF (176x140).
De filmkwaliteit is heel erg wazig, en misselijkmakend als er heel veel beweging in zit (er zit ook geen beeldstabilisatie op)
De geluidskwaliteit is in ieder geval veel beter dan het beeld zelf.
Opzich zijn de foto's wel goed, alleen zijn die bij het inzoomen heel erg korrelig.

Prijs:
Voor 250 is het een redelijk dure GSM. De camerakwaliteit is niet om uit je dak te gaan, en er is te weinig ram.
Voor de rest is het een goede GSM met veel andere features.

Overige:
Ik heb deze ook in combinatie met de LG Window Cover G2 Mini gebruikt.
Deze cover activeert een kleine window zodat je ook van buiten je applicaties kan beheren (cover dicht en muziek skippen). Dit is ook een vergelijking met de Samsung S View cover waar je de tijd kan zien.
Doch is dit onhandig als je je G2 met 1 hand wilt vasthouden, een flip cover dat naar onderen klapt zou veel handiger zijn dan een opzij klappende flip cover.

Heb jij ook een LG G2 mini Zwart?

aantal megapixels heeft niks te maken met de korrel. Dit wordt bepaald door de lichtgevoeligheid van de gebruikte lens en sensor.
Close up foto's zijn heel goed, maar foto's op afstand zijn niet echt kwaliteitsvol.
Ik heb geen idee hoe ik dit kan aanpassen.

[Reactie gewijzigd door CDA441 op 5 juli 2014 15:20]

waarschijnlijk gebruik je een digitale zoom. Oplossing: dichterbij lopen :)
Nee, digitale zoom gebruik ik zo weinig mogelijk ;)
Doch zie je het niet zo erg als je naar de onderste afbeelding kijkt.
Leuke review!
Waar ik me over verbaas is dat je accuduur zo goed is. Ik heb deze telefoon nu ongeveer een maand, en ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik heb deze telefoon deels gekozen omdat hij een goede accuduur zou hebben. Na een dag normaal gebruik zit ik nu op ong. 30-50%. Ik merk wel dat het veel uitmaakt of ik goed bereik heb of WiFi gebruik. Als ik WiFi kan gebruiken is de accuduur een stuk beter.
Wat versta jij precies onder intensief gebruik voor twee dagen?
Mijn mobiel internet, wifi en bluetooth staan altijd aan, emails sturen doe ik soms wel eens, timer voor 1 uur, klok gezet, facebooken, youtuben en de krant online lezen. Mijn schermverlichting staat altijd op 100%, maar 's avonds gaat die naar 0% (heb ik zo ingesteld).
GPS gebruik ik niet zoveel, omdat ik nog geen goed werkende app heb gevonden.
Ik heb deze vandaag om 9:30 van de lader gehaald (100%), tot 14:30 muziek afgespeeld via youtube, en mijn accu is nog voor 96% vol.
Heeft iemand ervaring met 5 ghz wifi met dit toestel?
Dit toestel zou het moeten ondersteunen maar ik krijg geen signaal zichtbaar. Mijn oude tel en tablet werken prima met mijn 5Ghz AP maar dit toestel niet

Ik heb hem net nieuw, met name op deze spec gelet bij bestellen