Toshiba Tecra Z50-A-11Q Review

No13 4 juli 2014, laatste update op 4 juli 2014, 632 views

Toshiba Tecra Z50-A-11Q

Ik ben zeer tevreden met deze zakelijke laptop. Ondanks de kijkhoek is het een prachtig apparaat.

Pluspunten

• Zeer dun
  • Hoge resolutie scherm (1920x1080)
  • Voldoende geheugen met mogelijkheid tot upgraden (max 16GB waarvan 1x8 GB is gevuld)
  • Normale SATA aansluiting intern
  • Draait lang op een accu lading
  • Fijne maat / Mooi model
  • Lichtgewicht
  • Voldoende aansluitmogelijkheden
  • 802.11ac support
  • Stil

Minpunten

• Hybride SATA schijf is niet snel genoeg naar mijn mening (wel te vervangen)
  • Verticale kijkhoek is niet optimaal.

Dit is een zakelijke laptop en met uitzondering van wat 'in-home streaming' van Steam (wat echt goed werkt vind ik) gebruik ik hem ook alleen zakelijk.

Ik ben zeer tevreden met deze laptop. De hybride hdd heb ik al vervangen met een SSD van Samsung. Het is niet ingewikkeld om de disk te vervangen (2,5 inch sata, 7mm max!). Wel moet daarvoor de hele onderkant eraf (een 17 schroefjes ;)) maar dat is vrij vlot bekeken.

Door het lage stroomverbruik gaat hij lang mee op 1 lading en valt er weinig te koelen. Wat tot gevolg heeft dat zijn koeling niet of nauwelijks is te horen.

Het touchpad en de pointer stick gebruik ik vrijwel niet, mijn voorkeur gaat uit naar een externe muis. De software van Toshiba maakt het mogelijk om bij het detecteren van een normale muis, het touchpad en de pointer stick automatisch uit te schakelen.

De verticale kijkhoek is niet om over naar huis te schrijven. Door het display in de juiste hoek open te zetten is het beeld prima, maar onder een niet-optimale hoek is het display ineens een stuk minder helder.
De kleurweergave en helderheid zijn onder de juiste hoek echt in orde. De kijkhoek is de reden waarom ik de beeldkwaliteit beoordeel met slechts een voldoende.

Ondanks dit laatste minpuntje ben ik zeer tevreden en wil ik de laptop aanraden!

Heb jij ook een Toshiba Tecra Z50-A-11Q?