Specificaties Avontuur, RPG-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

WildStar, PC Review

hidde86 2 juli 2014, laatste update op 19 november 2014, 314 views

WildStar, PC

Zie onderstaande review. huidige status is level 21.

Pluspunten

• Immersion
  • Speel mechanisme
  • Humor

Minpunten

• Abonnementskosten
  • Balans - voor me gevoel zijn de karakters niet allemaal even goed gebalanceerd
  • Crafting - Crafting systeem te complex vanaf het begin. er zit geen opbouw in. Tevens zijn sommige dingen voor mijn gevoel nutteloos, zoals Technologist.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 3
WILDSTAR

Ik heb sinds kort Wildstar. Het spel ziet er leuk en uitdagend uit en heeft goede PvE (zover ik kan zien). Ik zal al spelende wat vertellen over het spel. Ik denk dat ik het in levels van 10 opsplits en dan tegen de tijd dat ik lvl 50 ben (als ik dat haal) een End-Game stukje schrijven.

Level 0-10
Na wat twijfel werk ben ik toch maar voor een Medic gegaan. Dit omdat de Medic close-ranged heals heeft waardoor je mee moet doen in het gevecht en niet ergens achterin staat toetsen te rammen :).
Als faction heb ik gekozen voor de Exiles en de realm "Ascendancy ~~~[EN PvE]". Nadat je je character een lelijk uiterlijk hebt gegeven en een naam "ElseWorth" heb ik maar eens op start gedrukt.

Een leuk intro filmpje, mijn character zat in een vries kist, blabla. Vind me vrouw quest. w,s,a,d, space is jump, etc. begint het spel. Wat me opvalt is dat er redelijk goede humor in het spel zit (zo nu en dan). Dit past prima bij het uiterlijk van het spel, Cartoony-looking. En ja, we denken nu allemaal aan WoW, MMO en cartoons. Maar niks is minder waar.
De game play is TOTAAL anders dus dit was gelijk de laatste vergelijking die ik ga maken.
Het begint allemaal met de eerste keer dat je gaat vechten. Je ziet, zoals ze het noemen, telegraphs op de vloer. Geen idee waarom ze het zo hebben genoemd.
Het idee is groen is goed, rood is slecht. HAHAH en zo simple is het. Echter het ontwijken ervan is soms nog best wel lastig en met gedachten naar de toekomst worden deze steeds moeilijker en complexer.
In iedergeval werken jou aanvallen ook met gebieden op de grond waarbinnen je schade aanricht. Wat erg leuk is, is dat je kan bewegen terwijl je aan het aanvallen bent. hierdoor kan jij een tegenstanders aanval ontwijken terwijl je je eigen aanval aan het inzetten bent. Ik ben in ieder geval positief verrast.

In de eerste 10 levels ben je vooral bezig met het leren kennen van je skills het uitzoeken van wat handig is en wat niet. Voor de rest kan je nog geen dungeons of adventures doen en ook nog geen huis kopen.
Wel kan je op lvl 10 beginnen met craften maar dit heb ik nog niet gedaan. Hierover zal meer worden vertelt in de Level 10 - 20.

Me eerste indruk is goed. Het spel heeft goede immersion, leuke mechanics en een mooie spel wereld (als je van cartoony houd). Ik kan nog niet zeggen of ik het aanraad om te kopen. omdat 5-6 uur spelen voor 34 euro wel duur is. Maar ik heb er een goed gevoel over.

Level 10-20

De gameplay is leuk en uitdagend. Op lvl 15 kan je een mount kopen wat echt heerlijk is. Ook kan je beginnen aan je eigen huis bouwen met een stuk grond er om heen waar je allerlei dingen kan neerzetten. bijvoorbeeld kan je ook een tuin bouwen waar je vervolgens zaden kan planten die uiteindelijk planten worden welke je vervolgens kan gebruiken voor crafting.
Tevens, krijg je een XP bonus als je je karakter in je huis laat staan als je uitlogt.

Ook heb ik me eerste adventure gespeeld, wat zeker een toevoeging is aan de game. Dit is een soort open wereld dungeon, alleen dan wat makkelijker.
Ik ben nog niet begonnen aan de Dungeon omdat ik hiervoor toch wat meer healing gear wou hebben.

Toch een paar min punten.
Crafting moet wel de grootste zijn. Dit hebben ze te complex gemaakt. Ook is niet elke craft even goed. Technologist bijvoorbeeld is niet echt nuttig. i.i.g niet in de eerste 49 lvl's hahaha. potions kan je gewoon kopen en elixers,etc zijn niet sterk genoeg.

Tweede punt is het RSI gehalte van het spel. Doordat je (veel en snel) moet bewegen in gevechten en vervolgens ook nog 9 actie knoppen moet spammen. Kost het best wat inspanning om het spel te spelen. Wellicht moet ik me keyboard layout nog wat tweaken, maar toch.....

Derde punt, eentje die ze snel moeten fixen is het balans tussen karakters. De DPS van bepaalde karakters ligt gewoon veel hoger dan anders. Waardoor sommige karakters niet altijd met open armen worden ontvangen. Dit komt mede door het balans en door de moeilijkheidsgraad van dungeons.
En dan kan je zeggen dat die dan wellicht CC hebben of stun/interrupt . Maar helaas hebben de andere dat ook. :(.

EIND
De rest van de review is er niet. Ik ben gestopt met de game. Te weinig aspecten van de game die me aanspreken. De game doet me denken, dat als je een goede MMO wilt spelen, je toch echt bij WoW moet zijn. De Game mist gewoon wat, Eigenlijk heel veel. Na een tijdje voelde het meer als werk dan als plezier, en dat zou een game niet moeten zijn. Ik denk dat de generatie die met WoW is opgegroeid. een beetje verpest is.
Zucht!, Ik had echt lekker om lekker te gamen. Maar dat gaat hem niet worden met deze game.

Heb jij ook een WildStar, PC?