Xiaomi Mi 3 64GB Zwart Review

Sandert98 2 juli 2014, laatste update op 9 februari 2015, 7.131 views

Xiaomi Mi 3 64GB Zwart

De Xiaomi Mi3 is een geweldig toestel met een stevig en mooie behuizing, super snelle processor en met een Full HD scherm die er werkelijk geweldig uit ziet.

Pluspunten

• Snel
  • Kleuren spetteren van scherm af
  • Alles in te stellen
  • Mooi design

Minpunten

• Geluidsopname

Ik heb de Xiaomi Mi3 64GB besteld via IBuyGou.com voor een leuke prijs van 312,62 euro. Het eerste wat me opviel is dat IBuyGou het echt geweldig heeft aangepakt om jou geen import/duane kosten te laten betalen! De factuur die erbij zit staat een 'Media Player $20 gift' op. Als je het pakketje open maakt zie je een heel mooi ingepakt cadeautje. Als je dit inpakpapier weg haalt zie je een geseald kartonnen doosje, waar alleen het Mi logo op staat, en wat Chinees gebrabbel. Eigenlijk vrij weinig, en bij de duane zouden ze nog verder moeten gaan om echt te weten te komen wat het is. Dikke plus voor IBuyGou!

Het eerste wat ik wilde doen is de Sim kaart erin doen. Ja, de sim kaart. Euh, waar moet deze in? Boekje erbij, en via plaatjes kom je erachter hoe dat sim-traytje eruit moet. Maar dit gaat niet heel gemakkelijk. Eerder vrij moeilijk, en er daardoor ook een hele kleine beschadiging gekomen. Eigenlijk is de beschadiging zo minimaal dat niemand die t niet weet niet ziet, maar toch... T traytje gaat er wel erg stroef uit.
Het eerste wat je ziet als je de telefoon voor het eerst op start is een leuk Chinees menuutje, waar je je taal kan instellen. 2 Soorten Chinees en Engels. Het eerste wat me op viel was hoe de kleuren werkelijk van het scherm spatten! Het was een nieuwe ervaring van mij (mijn vorige toestel was een Huawei Ascend W1), en het ziet er geweldig mooi uit.
In de Chinese store heb ik de Google downloader gedownload, en alles binnen de google downloader geļnstalleerd zodat ik aan de slag kon met massaal apps installeren en mijn Spotify afspeellijsten offline beschikbaar maken. Hier kwam ik er al snel achter dat ik echt heel blij ben met de 64GB versie, want met alle toestellen die ik hiervoor heb gehad zat ik met micro SD kaartjes te **** wat altijd maar half werkte, want dan kon dit er niet op, en dan dat niet. Hier kan gewoon alles ruim op je telefoon, en je hebt nog veel over! Super!
Toen moest Nederlands natuurlijk nog op de telefoon, niet alleen voor het toestel zelf, want Engels vind ik niet zo erg, maar ook voor het woordenboek, zodat deze ook Nederlands werd. Dit was een fluitje van een cent. Even googelen en je komt op de Europese versie van Miui, die je heel gemakkelijk op je telefoon kunt rooten. Voor dat je dit doet wordt je netjes geadviseerd even een back-up te maken, wat zeer gemakkelijk gaat, en ook niet lang duurt.
Ik ben zelf vrij muzikaal, en speel elektrisch gitaar. Hierdoor neem ik vaak dingen op, en stuur deze naar vrienden, onder het mom 'Is leuk, en kijk eens wat ik nu heb geleerd, doe dat maar eens na!'. Helaas is dit niet mogelijk, en zei de gene aan wie ik het bestand stuurde 'Wat is dit voor alien taal?'.... Ik het bestand terug luisteren, en inderdaad. Dat leek het net. De recorder kan de wat extremere muziek stijlen niet opnemen, wat echt een gemis is voor mij... Erg jammer! Verder werkt de recorder prima. Je bent goed verstaanbaar, en alles is verder kristalhelder.
Ik kom vanaf een Huawei Ascend W1. Dit is een vrij klein toestel, dus ik was bang dat dit toestel misschien wel wat te groot zou kunnen zijn. Dit was gelukkig niet het geval. Ik wil nooit meer terug naar een klein toestel. Soms als ik de Huawei nog aan heb om even een contact op te zoeken, stoor ik me aan het kleine en slechte scherm. Dit is echt een dikke plus voor de Xiaomi. Het toestel moet niet nog groter worden (Mi3s?), want dit is perfect!
De conclusie is dat dit echt een top toestel is waar ik echt ontzettend blij mee ben. Prijs kwaliteit is echt een 10 van 10. Alle details kloppen, op de recorder na. Ipv 500 euro van de concurrent, nu voor 312 euro! Super! Ik ben een tevreden gebruiker!

Voor vragen/opmerkingen kan je altijd een reactie achter laten :) !

Update 9-2-2015: Vorig jaar is een keer mijn scherm gebroken na een val. Dit heb ik laten repareren, maar er is toen tijdens de reparatie een kabelbreukje ontstaan in de kabel voor de speaker & antenne voor 3g e.d. waardoor mijn speaker niet meer werkte. Bij xiaomiworld een nieuw kabeltje besteld, en de 1e werkte niet. Oke, kan gebeuren. Mailtje gestuurd en netjes een nieuwe gekregen die er vorige week in is gezet. Maar hier is hetzelfde mee. Ik heb echt bijna nergens verbinding om te bellen, laat staan 3g. Wifi doet het wel, en de speaker ook weer, al heb ik toch een grote voorkeur voor verbinding ipv een speaker.
Volgende ding, vandaag haalde ik mijn telefoon uit mn broekzak, en opeens is er een barst op de achterkant ontstaan die zeer hinderlijk is. Het plastic steekt nu uit, wat het echt een vervelend toestel maakt.
Eigenlijk wordt ik steeds minder tevreden over deze Xiaomi.. Snelheid e.d. is prima in orde, alleen spontaan kapot gaan (want de val was echt niet zo ernstig dat het hele touchscreen kapot hoefde te gaan) is toch echt onacceptabel.. Zit toch zwaar over een HTC One M8 te denken. Deze is misschien duurder, maar deze werkt wel.

Heb jij ook een Xiaomi Mi 3 64GB Zwart?

Hoi Sander,

Leuk dat je een review post van de Xiaomi Mi3. Ik wil ook een high end Chinees toestel kopen maar je komt vanalles tegen en deze kwam ook op mijn voorkeurslijstje.
Waar ik nog aan twijfel is;
-Interne accu (zou die goed zijn en lang mee gaan aangezien hij niet verwisselbaar is)
-Hoe is de fotokwaliteit?
-Hoe lang was de levertijd van IBuyGou.com ? ( ik ga over 3 weken op vakantie)

Ik zit te overwegen om de Xiaomi mi3 aan te schaffen maar weet niet of ik dat vanuit China moet doen of vanuit Nederland. Ook ivm garantie.
Hoi Delimavi,

Het is inderdaad zeker een High end smartphone voor een mid range prijs :) .
De accu gaat bij zwaar gebruik (dus nu ik vakantie heb) een dag mee. Hier moet je onder rekenen dat ik bijna de hele dag er op bezig ben (spelletjes & whatapp). Als ik een op een dag een paar uurtjes moet werken, heb ik aan het einde van de dag nog zo'n 30 tot 60% over. Batterij zit dus zeker wel goed, en ik verwacht dat ik op schooldagen aan t eind van de dag nog 60/70% over heb. De accu, hoe lang 'ie mee gaat, tsja.. Dat weet je nooit van tevoren. Het is een lithium accu, dus dat is opzich goed. Zelf gebruik ik DU Battery Saver. Eigenlijk om alleen te zien hoeveel procent batterij ik heb (dit wordt in de taakbalk weergegeven). Deze app heeft ook een ingebouwde charger, waarbij er een gezonden opladen bestaat ofzo. Naja, het is geen garantie dat de accu 10 jaar mee gaat, maar laat ik hopen dat 'ie t de komende 3 jaar gewoon blijft doen.
De foto kwaliteit. De kwaliteit bij gewoon daglicht is gewoon goed, bij minder niet zo spectaculair. Tsja. Ik weet echt niets van kwaliteit van camera's, oordeel zelf maar:

De levertijd bij IBuyGou was echt super snel. Ik had 'm op woensdag besteld, en op donderdag was de Xiaomi bij IBuyGou verzonden, waarna ik hem maandag binnen kreeg. Levering had ik via DHL, met een verzekering van 2$. Betaling via PayPal.

Hopelijk heb je je antwoorden :) . Als je nog meer vragen hebt, brand maar los :)

[Reactie gewijzigd door Sandert98 op 2 juli 2014 19:20]

Hoi Sander, wat goed dat je zo tevreden bent over je telefoon.

Wellicht kan ik met mijn antwoord ook vragen beantwoorden voor Delimavi.
Ik heb nu ruim 1,5 jaar een Mi2. Tot op heden kan ik het tot het einde van de dag gewoon 30% halen. Gelukkig is deze wel uitwisselbaar, maar ik verwacht dat de accu het nog wel langer mee zal gaan.

De accupercentage kun je ook via je je standaard instellingen bovenin het scherm krijgen. Hiervoor hoef je dus geen extra app te gebruiken ;)
Verder is een Nederlands toetsenbord te installeren via Google apps + Google toetsenbord, maar de ML rom is wat dat betreft toch wel een stuk completer.

Als je pakket bij Ibuygou wordt opgehaald, dan duurt het ongeveer 48 voordat deze in NL is. Op zaterdag komt daar 12 uur bij.
Het langste proces is het verwerken van de order, dit kan soms enkele dagen duren doordat zij het liefst 20 pakketjes tegelijkertijd laten ophalen.

Als je je telefoon bij Ibuygou koopt, dan kun je voor garantie je telefoon naar een Europees land sturen, zodat hij gerepeerd kan worden.

Ik weet niet of er webwinkels in NL zijn die deze telefoon verkopen, maar de prijs is wel een stuk hoger. Het voordeel is dan overigens wel dat je 2 jaar garantie moet hebben. Echter zijn er geen richtlijnen hoelang een reparatie mag duren. Zij moeten het namelijk naar de tussenpersoon in China sturen en deze stuurt het weer naar Xiaomi.
Het is dus altijd te hopen dat je Chinese telefoon nooit kapot gaat.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 2 juli 2014 22:22]

mocht je aan 16gb genoeg hebben, die is nu bij to2c.com erg goedkoop!
http://dhl.to2c.com/xiaomi-m3-mi3-16g-dhl.html inclusief DHL bezorging
Hij is inderdad ietss goedkoper als je hem In originele staat (met de originele doos + echtheids certificaat) laat leveren.
Je moet overigens niet de meertalige ROM erop laten zetten, het is bij de Hongmi en Redmi 1s gebleken dat je hem daarna niet meer zo eenvoudig kunt upgraden en rooten. De kans bestaat dat dit bij de Mi3 ook zo is.

Hij is dus 5 euro goedkoper, maar je krijgt er daarnaast ook nog een gratis screenprotector bij, bij To2c icm DHL verzending naar Nederland.
Ik zal hem straks proberen bij IBuyGou.com te bestellen.
Als ik hem wil bestellen krijg ik de melding: '"Sorry, the site is under maintenance'"

Bedankt voor de reacties, ik ga hem straks bestellen denk ik.
Weten jullie ook iets over mi4? Die zag ik op de fb pagina van ibuygou met wat foto's. Zou jammer zijn als ik hem bestel en mi4 volgende week uitkomt :)
Eerst zal binnenkort nog de Mi3S uitkomen. Geruchten zeggen dat hier 3GB RAM en een 801 soc in zit. Achja, dat verschil.... Dat neem ik dan maar voor lief haha :p .
Ik heb hem gisteren besteld bij Ibuygou.com, netjes betaald met paypal alleen zie ik mijn adresgegevens niet als ik ordernr track. Dus zal even navragen of het goedkomt.
Hopen dat het allemaal meevalt met chinees en/of andere rom opzetten
Klopt, had ik ook ;-) had t ook na gevraagd, en t adres stond wel gewoon bij hun in t systeem ;) .
Engels is gewoon te selecteren. Nederlands even via een ROM erop zetten
Ik heb de mi3 inmiddels ook gekregen via DHL. Hij is zeer snel en ben er tot nu toe ook zeer tevreden over. Wat me wel opvalt is dat de Antutu benchmark test tegenvalt. Ik haal scores rond de 19.000 terwijl op internet boven 30.000 te zien zijn. Heb jij ook gekeken naar de benchmark score?
Geen idee hoe die benchmark werkt, want ik verdiep me er niet echt in. Al geeft 'ie mijn Mi3 3W 25804 punten ;) .
Hey mensen,

Bedankt voor de review, ik heb een vraagje over de GPS.
Ik ben zelf in het bezit van een UMI X2 (met MTK processor :( ), maar deze heeft zo een slechte GPS ontvangst, dat ik hem helemaal beu ben. Nu is mijn vraag aangezien ik wel dol ben op goedkope telefoontjes of deze telefoon wel een goede GPS fix heeft (10 seconden) of dat je hier ook in de ROM moet gaan kloten om een minimale verbetering te zien.
deze telefoon heeft een qualcomm chip en geen mediatek, ik heb ook niemand gehoord over problemen met gps voor de mi3
Hallo allen,

Ik heb veel interesse in de telefoon maar heb nog wel een aantal vragen, wellicht dat een van jullie hier antwoord op weet:

Hoe zit het met mobiele netwerken en wifi? Verbindt hij snel met wifi netwerken en houdt hij deze verbinding goed?

Wat kost het om het telefoontje op je keukentafel te krijgen? (zijn er meerdere leveranciers/winkels, douane kosten, bezorging??) OP DIT MOMENT?

Weet je hoe de garantie is geregeld?

Ben je problemen tegen gekomen in gebruik? Zo ja, welke? (Denk aan niet kunnen openen van sites en/of video's / niet kunnen vinden van apps)
Ik heb namelijk zelf op dit moment een Samsung Galaxy Ace S5830 en die kan een hoop apps die nieuwere telefoons wel hebben niet eens vinden op de app store zoals funrun, geen filmpjes openen van dumpert en loopt hij vaak vast bij veel apps zoals bijv reisplanner en 9gag

Hoe stevig is de telefoon, kan hij tegen een stootje? Het gebeurd dat ik hem af en toe laat vallen.

Zou je deze telefoon aanraden voor iemand die vooral geinterresseert is in een telefoon die:
- mooie foto's maakt (ook in het donker)
- muziek kan afspelen op goede kwaliteit tijdens trein reizen tot wel 3 uur
- minimaal een jaar of 3 mee kan komen.

off topic:
Zouden jullie mij aanraden om voor een telefoon te gaan die 4G ondersteunt?
Ik wil maximaal ¤12,- per maand besteden bij een sim-only abonnement. Ik verwacht met 500-1000 mb en <100 belminuten de maand door te komen.
Daarmee zal ik dus ook niet veel filmpjes via mobiele netwerken streamen omdat ik op veel van mijn locaties toegang tot wifi heb. Maar 9gag en whatsappen/snapchat zo her en der wel onderweg
Hoi,

Hierbij de antwoorden die ik kan geven. Ik ben totaal 300 euro kwijt geweest, en heb niks aan duane kosten betaald. Netwerken en wifi is echt perfect. Verbind enorm snel, en houd het netwerk ook goed. Garantie, eigenlijk geen idee... Volgens mij zit er in Europa wel ergens een service punt waar je hem heen kan sturen. Hoe het precies zit, geen idee. Ik heb geen problemen met het gebruik. Hij opent gewoon alles, en ook snel. De telefoon is niet stevig. Hij zit wel redelijk in elkaar, maar kan niet tegen een stootje. Ik heb hem laatst laten vallen, en er zat een kleine barst door het midden van het scherm. Opzich kon ik leven met de barst, alleen niet dat het touchscreen ook kapot ging... :/ . Dus deze heb ik laten vervangen, en hij werkt weer perfect (vervangen bij www.setso.nl ).

- mooie foto's maakt (ook in het donker) // Niet echt. Camera is niks speciaals.
- muziek kan afspelen op goede kwaliteit tijdens trein reizen tot wel 3 uur // Makkelijk. Accuduur is top.
- een goed platform is voor social media en internet browsen zoals 9gag en dumpert // Dumpert & 9Gag geen idee, maar social media werken perfect en snel.
- gewoon nooit vastloopt, ook niet bij zwaardere apps/spelletjes, foto's/video's maken/afspelen en webbrowsen // Nee, geen vastlopers. Alles loopt soepel en snel, ook webbrowsen e.d.
- een goede prijs-kwaliteitsverhouding heeft Ik ben student en heb het er echt niet voor over ¤500,- neer te tikken voor een telefoon. // Al naar de OnePlus One gekeken? Al heeft deze ook prima prijs/kwaliteit verhouding. Beter dan de Nederlandse telefoons.
- minimaal een jaar of 3 mee kan komen. // Ligt eraan hoe je er zelf mee om gaat, en wat je van een telefoon eist ;) . Kan niemand voor jou antwoorden.

Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen :) .
Hallo Sandert,

Enorm bedankt voor je reactie.
Zou je het even kunnen checken of dumpert en 9gag draaien en of het goed botert?
Ik zag de oneplus one net opduiken toen ik alle sub-topics van het forum aan het afstruinen was naar advies, wat jammer dat ik het niet eerder tegen gekomen ben!.
Die telefoon lijkt me helemaal super.
Hoe weegt hij op tegen de mi3?
en wat betreft de eisen: Hij moet dus video's, foto's, web content, apps zonder gekloot en gestotter/gehaper draaien, redelijk mooie foto's kunnen maken, een hele dag kunnen draaien op de accu en dezelfde mogelijkheden in apps hebben als europese smartphones.
Tuurlijk ga ik hem in een hoesje stoppen, ik ben altijd zuinig met elektronica.
Hoi,

Dumpert en 9gag werken ook gewoon vloeiend. Video's speelt ie gewoon af ;) . oneplusone vind ik zelf wel nog een stap beter, ook fijner. Maar ik heb deze enkel 5 minuutjes in mn handen gehad, verder nooit. Vergeet niet dat ie alleen te bestellen is met een invite.
Sander98, hadden ze bij Setso het schermpje op voorraad mijn dochter heeft nl ook het scherm kapot?
Nee, hadden ze niet. Het was ook een eenmalige actie, hij repareert geen xiaomi schermen meer.
Hallo Sandert98

Als je aan de achterkant op de doos kijkt van je Xiaomi Mi3, staat er dan ergens onder de specs in de kleine letters: All rights reserved by Xiaomi Inc.? Zoniet dan blijkt het dat je een neppe Xiaomi mi3 hebt.
En het is toch de Snapdragon versie die je bij Ibuygou.com hebt gekocht of niet? Want ben namelijk van plan deze daar ook te kopen.
Blijkbaar kan je ook op deze site een app downloaden die ziet of je een echte of neppe hebt: http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html

[Reactie gewijzigd door Prospector4 op 28 december 2014 14:02]

Hallo,

Ik ga er gewoon vanuit dat ik een originele heb. Zo niet, dan is de na maak ook perfect. Bij het repareren van het toestel lijkt ook gewoon alles op een originele (heb m per ongeluk een keer laten vallen, touch screen ging kapot). Zag er goed uit, beter dan Huawei.
Ja, deze Snapdragon versie heb ik bij ibuygou.com gekocht. Ook naar de OnePlusOne gekeken? Op het moment ook een mooi toestel.
Hallo

Ja heb hem onlangs nog in mijn handen gehad, mooi toestel maar alleen het nadeel is dat je hem alleen met een invite kan kopen. Had ook reeds gelezen dat ibuygou.com DE retail site is voor de xiaomi mi3 dus dan zal je wel de echte hebben.
Ik was heel erg aan het twijfelen tussen de mi 3 en de oneplus one en uiteindelijk had ik dinsdag toch de oneplus one besteld, normaal gezien zou ie morgen moeten aankomen :)
Hallo

Ik ben ook van plan om een Mi3 te bestellen, maar ik weet nog niet goed op welke site. Momenteel twijfel ik tussen ibuygou en xiaomishop
rijg je extra voorzieningen zoals een schermbeveiliger, een hoesje etc. bij de aankoop op ibuygou geleverd? Want ik zag een site waar je dit voor de zelfde prijs als op ibuygou wel erbij krijgt.

[Reactie gewijzigd door Thijssssb op 13 januari 2015 18:52]

Nope, niets. Alleen het toestel