Specificaties Rad. R7 240 (730MHz), 2GB DDR3 - Bekijk alle specificaties

HIS R7 240 iCooler Boost 2GB Review

Mathijs_meijers 29 juni 2014, laatste update op 30 juni 2014, 605 views

HIS R7 240 iCooler Boost 2GB

Deze videokaart is als het om gamen gaat niet de beste, want voor 100 euro heb je de hd 7770 die makkelijk 3 keer zo goed is. MAAR voor een basis pc HTPC of een budget gamer is dit jouw kaart.

Pluspunten

• kleine vormfactor
  • weinig stroomverbruik
  • zeer stil

Minpunten

• geen displayport
  • niet om op hoge resoluties te gamen

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik had deze videokaart gekocht omdat ik o[ een budget zat en ik toch wat games wou spelen, en dat ging best goed.
de kaart zelf komt in een nette doos met natuurlijk een antistatisch zakje om de kaart.
de kaart kwam zonder enkele adapters (niet nodig want je hebt d-sub dvi-d en hdmi)
Ook heel opvallend is dat de kaart niet warmer word dan 40 graden met 33% fan speed. echt een hele stille kaart boor bijvoorbeeld in een htpc. (met een gpu burn in werd de kaart 49 graden op 33% fan speed)

hier heb ik wat benchmarks met games

specs computer

*grid 2
1080p meduim geen AA 32 fps gemmideld
720p meduim/high geen AA 36fps gemmideld

*minecraft
1080p: max graphics 100-120fps (een echte kaart voor minecraft!!!)
1080p: max graphics RECORDEN 80-90 fps

alle games die ik ermee gespeeld heb

voor de pc tuners/overclockers ik heb een kleine oc op de kaart gedaan en hij bleef super stil 33% fan speed, 40 graden core temp. (super stil). je hoort de kaart niet! MEGA stil.

de kaart zelf is heel licht (handig voor een pc als je naar een LAN party gaat, dan wil je geen pc van 20 kilo) ook een korte kaart voor hele kleine behuizingen (mini ITX bijv.)

conclusie: ben je een minecrafter die soms bf4 speelt en niet te veel aan je pc wilt uitgeven hier is je kaart!

wil je toch een 1080p ervaring met gamen op een klein budget een r7 250 is voor jou!

Heb jij ook een HIS R7 240 iCooler Boost 2GB?

Tsja, onder de 50 euro is het nu eenmaal niet zo interessant om kaarten te verkopen voor fabrikanten. Dat is altijd de klasse geweest voor 'beter dan onboard maar verder niet veel' en wordt voornamelijk ingezet voor video playback, simpele foto/video editing en simpele spelletjes. Ik geloof best dat de 260 2-3 keer beter presteert, maar dat had je van tevoren ook kunnen uitzoeken (reviews?). Al met al vind ik je conclusie niet eerlijk: het is een goede kaart voor zijn klasse/geld, maar gewoon niet geschikt om te gamen.
review aangepast. mijn mening over de kaart is ook veranderd :)
Haha, top man. Is een stukje eerlijker denk ik zo :) Enjoy de nieuwe kaart iig ;-)
Hoe is een <60 euro kaart, die vooral bedoeld is voor HTPC's en eenvoudige desktops, zijn prijs niet waard? Als je een gamer bent en hoge framerates verwacht, dan moet je nu eenmaal geen low-end kaart aanschaffen. De r7 260x is 2x zo duur, niet zo gek dus dat deze ook beter presteert.

Ik denk juist dat 'ie voor zijn prijs prima presteert, voor veel mensen is BF4 op 1280x720 prima speelbaar, en dat voor een paar tientjes...
De r7 260x is 2x zo duur maar je krijgt 3 tot 4 keer de performance dus meer fps per euro
laat je mening achter.