Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB - Reviews

Specificaties 160GB • 3.5" HDD (SATA-150) • 7.200rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB Review

Plague 11 april 2005, laatste update op 1 januari 1970, 358 views

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Prijs/Prestatie-verhouding

Minpunten

• Er zijn snellere schijven op de markt

Ik heb 2 van deze schijven in een RAID0 array staan, waar vanaf ik games e.d. draai. Dit bevalt erg goed, en vooral vind ik de geluidsproductie (of beter gezegt het gebrek daaraan) een groot voordeel van deze schijven. Je hoort ze nauwelijks, en dat is wel zo fijn als je systeem voor de rest ook stil is.
Er zijn snellere schijven te krijgen, maar niet met een dergelijke geluidsproductie.

Ik heb in het begin wel last gehad van tikken, waarna ik dacht dat de hardeschijf overleden was (werd ook niet meer herkend), maar 2 dagen later bleek dit plots verdwenen, waarna de schijven het nu al 9 maanden ongeveer 24/7 aanstaan, probleemloos.

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS, 160GB?