Seasonic Focus Plus 550 Gold - Reviews

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Seasonic Focus Plus 550 Gold. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
rudolfi 12 juni 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

De voeding werkt goed totdat je een Asus Strix versie van de GTX 970 in je pc hebt, wanneer dit het geval is, dan worden je beeldschermen zwart en reboot je systeem na 10 min - 2 uur gamen (zowel voor games als CS:GO als Destiny 2 en rocketleague)

Pluspunten

• stille voeding
  • mooie prijs
  • garantie

Minpunten

• !!! Werkt niet met Asus Strix versie van de GTX 970
  • stugge kabels

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5

Teun vh 9 november 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Een goeie psu totdat je er een xfx rx580 in doet dan werkt het niet meer ik heb hem ingeruild voor de corsair cm550

Pluspunten

• Geluid
  • Kwaliteit
  • Gold

Minpunten

• Ocp te strak afgesteld

Dembar 13 oktober 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Ik heb deze PSU gekocht voor in mijn nieuwe build waarbij ik ook rekening heb gehouden met eventuele upgrades. De Seasonic Focus Plus 550 Gold heeft alle features die je maar wilt. Het is een volledig modulaire en stille voeding met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • stille voeding
  • mooie prijs
  • garantie
  • Prestaties
  • Modulair (volledig)

Minpunten

• Geen

barry kuiper 5 oktober 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Stil, werkt prefect en nog mooi ook. Alleen psu connector van de gpu hadden los gemogen. Er zitten 2 connectors aan en ik heb er maar 1 nodig dus dat zit in de weg. Verder uitstekend.

Pluspunten

• Prestaties
  • Stil
  • Kwaliteit
  • Verpakking

Minpunten

• Psu gpu dubbel

RD-productions 30 augustus 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Zeer goede voeding voor het geld. Achterop zit een knopje om hem 'stil' te maken, geen idee waarom dat niet standaard aan staat maar het werkt prima. Op lage load draait de fan niet en dat is merkbaar.

Pluspunten

• Stil
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Veel bijgeleverde kabels
  • Modulair

Minpunten

• stugge kabels

Flavius 6 augustus 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Volledig modulaire en stille voeding met een goede prijs/kwaliteit verhouding en 10 jaar garantie! Stugge kabels, maar vormt (voor mij) eigenlijk geen probleem. Goede prestaties (ook tijdens langdurige gamen) in combinatie met een Intel i5 3570K, 16GB en RX580 8GB.

Pluspunten

• Geluidsproductie (stil)
  • Garantie (10 jaar)
  • Gold
  • Modulair (volledig)
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Stugge kabels

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
ezrapeet 20 mei 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

dikke 10. prachtige kabels, onhoorbaar en zeer efficient voor een geweldige prijs

Pluspunten

• Stil / onhoorbaar
  • Mooie kabels
  • Mooie prijs
  • Gold!

Minpunten

• Geen niks nada noppes

Neallord 25 april 2018 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

De Seasonic Focus Plus 550 Gold heeft alle features die je maar wilt. Ripple en stabiliteit zijn dik in orde. De voeding ziet er overigens fantastisch uit en is uitstekend geprijsd t.o.v. de concurrentie. Ik geef niet snel vijf sterren, maar Seasonic maakt het in dit geval menig Tweaker moeilijk.

Pluspunten

• Prestaties
  • Looks
  • Formaat
  • Geluidsproductie
  • 10 jaar garantie
  • Komt er een einde aan + punten?

Minpunten

• Stugge kabels

FrankoNL 20 november 2017 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Ontzettend lage ripple. Zeer stabiele voeding die geen geluid maakt, ook niet in de "normale" stand. Kabels zijn wat stug maar mooi zwart gesleeved. Aftersales: Ik had per ongeluk de zak met kabels weggegooid. Toen ik Seasonic contacteerde om een nieuw stel kabels te kopen, kreeg ik ze gratis toegestuurd.

Pluspunten

• Lage ripple, stabiel
  • Mooie sleeves
  • Aftersales

Minpunten

• kabels wat stug

espardeme 20 november 2017 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Ik heb deze PSU gekocht voor in mijn nieuwe build. En wat is het toch een geweldig ding. Er zit gewoon zoveel value in, als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding. Het enige moeilijke was dat de kabels best dik zijn, waardoor de kabel management wat moeilijker was

Pluspunten

• 80 plus gold
  • Stil
  • Volledig modulair
  • Mooie Kabels

Minpunten

• Gewoon te goed in vergelijking met de concurrentie
  • Dikke kabels. Kan lastig zijn met weinig kabel management ruimte.

Yordi- 22 augustus 2017 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Nadat de G550M niet deed wat ik wilde kreeg ik het advies om naar Seasonic te kijken. Deze voeding is het geworden en de bouwkwaliteit is vele malen beter. Daarnaast is de voeding semi-passief gekoeld met de "hybrid" knop. Wat een stilte tijdens IDLE/browsing!

Pluspunten

• Build quality
  • Semi passief
  • Goede prijs
  • Gold efficientie
  • 10 jaar garantie

Minpunten

• De concurrentie hoeft geen voedingen meer te maken, deze moet je hebben.

E65 21 augustus 2017 Product gekocht

Seasonic Focus Plus 550 Gold

Beest van een voeding, reviews zeggen genoeg. Heb zelf helaas geen testmogelijkheden maar hier de link: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=529

Pluspunten

• Robuust
  • Stil
  • Sober maar mooi
  • Volledig modulair
  • Belachelijke testwaardes
  • Nog belachelijkere prijs
  • 10 Jaar garantie!

Minpunten

• Geen, echt helemaal niets.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Seasonic Focus Plus 550 Gold?