€ 229,-

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 2
mkleinman 23 november 2020 Product gekocht

Remeha eTwist

Aangeschaft omdat mijn nieuwe Remeha ELGA ACE 6 niet lekker samenwerkte met mijn Honeywell opentherm thermostaat. Omdat het een Remeha warmtepomp betreft met R-Bus aansluiting gekozen voor de Remeha eTwist thermostaat.

Pluspunten

• Klein
  • Makkelijk aan te sluiten
  • R-Bus samenwerking met warmtepomp
  • Remeha eTwist App

Minpunten

• Draaiknop is stroef
  • Temperatuurmeting klopte niet
  • Instabiel met app
  • Gebruikersinterface niet handig

Kwaliteit Score: 3

Bunningse 31 januari 2018 Product gekocht

Remeha eTwist

Mooi en handig apparaat (in combinatie met de app)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Via app eenvoudig klokprogramma kiezen en aanpassen
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Draai knop is wat stroef en gevoelig
  • Bewegingssensor werkt niet altijd even goed
  • Mist een gedimde dagstand
  • Gemeten temperatuur wijkt af
  • Duur

janchtw 5 januari 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Prima thermostaat. Na installatie een klokprogramma voor de week ingesteld en daarna niet meer naar omgekeken.

Pluspunten

• Scherm duidelijk en aan te passen
  • Scherm staat alleen aan als het nodig is.
  • Eenvoudig te programmeren met de app
  • Via de app op afstand te bedienen

Minpunten

• Niet alle funkties beschikbaar op app.

FR Ship Models 19 december 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

Moderne allround thermostaat die alles zou kunnen. Helaas troffen wij een defect exemplaar. Gevolg een week in de kou voordat we een nieuwe ontvingen. Maar eerlijkheid staat voorop, de nieuwe werkt perfect. Simpel te gebruiken zowel live als via WiFi in combinatie met een Remeha CV.

Pluspunten

• Mooi design
  • WiFi bestuurbaar
  • Veel programma mogelijkheden

Minpunten

• geleverd met gateway
  • pittig geprijsd

Marika!Newbie 19 oktober 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

Er zijn weinig apparaten die zo vaak niet werken. Dit is er één van. Werkt vaker niet dan wel.

Pluspunten

• Als de app werkt, werkt hij fijn met name op afstand
  • Mooi design

Minpunten

• Temperatuur wijkt af
  • App werkt bijna nooit
  • Relatief duur
  • Helpdesk Remeha beneden pijl
  • Gebruiksonvriendelijk

Kwaliteit Score: 2

VerfNewbie 28 november 2020 Product gekocht

Remeha eTwist

In een koop gekocht met ketel van zelfde merk. Bij Atag had ik daar goede ervaring mee. Had de verwachting dat ik op deze thermostaat ook vrijwel alles van de ketel kon uitlezen/instellen.

Pluspunten

• Nauwkeurige temperatuur
  • Scherpe prijs i.c.m. aankoop ketel

Minpunten

• Privacy in geding
  • Weinig info op scherm
  • Scherm staat standaard uit
  • Thermostaat reageert traag op bediening
  • Lastig menu
  • Knop draait relatief zwaar en is te glad
  • Adviesprijs te hoog
  • Snelstartinstructie is onduidelijk

MrGurd 25 oktober 2022 Product gekocht

Remeha eTwist

Matig werkend apparaat met name door verbindingsfouten. Tot overmaat van ramp denkt in dat geval de CV (Remeha Tzera Ace) dat hij dan maar op maximaal vermogen aan moet. Dit gebeurt redelijk vaak, enorm vervelend als je overdag niet thuis bent. Thermostaat is niet te koppelen met slimme knoppen.

Pluspunten

• Ziet er strak uit
  • Werkt goed (als hij werkt)

Minpunten

• Thermostaat valt geregeld uit
  • Kan niet koppelen met slimme radiator knoppen

DalinNewbie 30 september 2022 Product gekocht

Remeha eTwist

Draaiknop werkt (op mijn zenuwen) Helemaal niet kwalitatief Slim? Temp, druk, buitentemperatuur . Dat is het. In samenwerking met hybride warmtepomp, geen info over cv ketel

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Kwaliteit ondermaats
  • Weinig info (dom <-> slim)
  • Gebruik OUDE app

Skyaero 16 september 2022 Product gekocht

Remeha eTwist

Zeer teleurstellende thermostaat met matige regeling en slechte wifi connectiviteit.

Pluspunten

• Werkt ook offline
  • Design

Minpunten

• Modulatieregeling is slechter dan een 20 jaar oude Chromotherm
  • Wifi verbinding en/of internetverbinding valt steeds weg
  • Onhandige interface met draaiknop
  • Temperatuurmeting niet geijkt.

B-lennium 24 januari 2022 Product gekocht

Remeha eTwist

Veel bovenstaande 'problemen' zijn op te lossen door de online handleiding te lezen. Temperatuur kalibreren, Cv aan/uit op scherm, Helderheid. Prima ding werkt gewoon.

Pluspunten

• Simpel te gebruiken
  • R-bus
  • App werkt fijn
  • Klokprogramma instellen via de App

Minpunten

• Handleiding online
  • Niet alles is via de app in te stellen.

dick van mNewbie 22 december 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

E twist werkt maar de helft van de tijd. Vaak verbindingsprobleem. Slechte zaak dat men er niets aan doet.

Pluspunten

• Mooie display (als hij werkt)

Minpunten

• Verbindingsproblemen
  • Geeft te hoge temperatuur aan

Oscar 040Newbie 7 augustus 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

Als ie werkt, werkt ie best aardig. Probleem is dat hij regelmatig uitvalt (spontane reboot die zich herhaalt). Support van Remeha is beneden peil. Monteur blijft beweren dat het aan de kabel ligt, ook na het vervangen van de kabel.

Pluspunten

• als ie werkt, kan de thermostaat via app aangezet worden.

Minpunten

• valt regelmatig uit

Getwist2021Newbie 16 april 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

Probleem met ophalen buitentemperatuur. Kan na reset niet meer opnieuw registreren.Onbetrouwbare server bij de fabrikant. Nu ligt de server eruit en remeha kan niet zeggen wanneer probleem is opgelost. Ik kan me voorstellen dat deze snel weer worden doorverkocht.

Pluspunten

• Geeft temperatuur aan 😂

Minpunten

• Draaiknop werkt zwaar
  • Onbetrouwbare server.
  • Weinig stookinfo

reschauzier 23 maart 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

De Remeha eTwist is een van de slechtste elektronicaproducten die ik in jaren heb gekocht. De eTwist warmt zichzelf op! Echt waar: de elektronica in deze thermostaat warmt zijn eigen temperatuursensor op. En niet een beetje: de buitenkant van de kast is 5 graden warmer dan de omgeving.

Pluspunten

• Goede integratie ketel

Minpunten

• Temperatuurschommelingen door zelfopwarming
  • Langzaam
  • Scherm niet constant leesbaar
  • Niet echt mooi

oef! 22 februari 2021 Product gekocht

Remeha eTwist

Gekocht met korting bij aanschaf van een nieuwe ketel. Het idee was dat de thermostaat zou integreren binnen Google Home maar die droom werd snel vertrapt. Het apparaat heeft problemen met mijn kwalitatief goede wifi netwerk en communicatie via Google Home kun je vergeten omdat die verbinding ook constant wegvalt.

Pluspunten

• De thermostaat zelf werkt.

Minpunten

• Verliest netwerkverbinding
  • Communicatie met Google server klappert
  • Knoppen voelen goedkoop/plastic aan

jojo123123Newbie 20 december 2020 Product gekocht

Remeha eTwist

Gister per ongeluk de app verwijderd, werkte die 4 dagen ervoor goed. Opnieuw geinstalleerd, en helaas 2 dagen bezig geweest om eea weer werkend te krijgen Lukt niet om te registreren. Foutmelding: Geen verbinding met server....Wel verbinding met wifi.en internet.......Gelukkig bleken de klokprogramma's bewaard etc.

Pluspunten

• Handig als je op afstand je cv wilt bedienen; werkt perfect
  • Fijn dat je kunt zijn wat je verbruik is per week/maand/jaar, gesplitst in cv en water

Minpunten

• Vervelende interface met die draaiknop. Heel gedoe om je WIFI wachtwoord in te voeren. Waarom niet gewoon alle menu opties op scherm? Klik en klaar??
  • Thermostaat geeft een hogere termperatuur aan dan de werkelijke termperatuur. Dat je die kunt kalibreren staat in de handleiding (via google) maar die is helaas niet meegeleverd
  • Je kunt op t display niet zien of de cv aan t opwarmen is
  • Vrij prijzig; er had daarom best een handleiding bijgeleverd kunnen worden ipv een schamel schema om de Etwist in werking te krijgen.
  • Omdat geen handleiding is meegeleverd heb je geen idee wat de mogelijkheden zijn, bijv. kalibereren etc, en oplossingen voor problemen te vinden.
  • Na opnieuw installeren van de app kreeg ik em niet werkend om er steeds geen verbinding met de server gemaakt kon worden. Ik kon daarom mijn mobiel niet registeren. En overigens zag ik via technische instellingen dat mijn mobiel wel was geregistreerd....
  • Toen er wel verbinding met de server was, heb ik de QR code gescand en ook toen lukte de verbinding niet omdat er kennelijk een fout wachtwoord was. Maar hoe je dat WW kon resetten gaf de display niet aan. Toen heb ik de registratiecode ingevuld en toen was t voor elkaar. DUs als je de app opnieuw istalleerd moet je kennelijk niet kiezen voor de QR code maar voor de registratiecode; dat had wel duidelijker gekund.

jnice 17 december 2020 Product gekocht

Remeha eTwist

Is recent in onze woning geïnstalleerd na plaatsing van een warmtepomp. Bediening via draaiknop en toetsen gaat moeizaam, het apparaat reageert traag. Bouwkwaliteit lijkt ook matig. Android app werkte eerst beter, maar net als veel anderen hebben we nu (onoplosbare?) verbindingsproblemen, foutmelding 2000.

Pluspunten

• Veel instelopties

Minpunten

• Bediening op apparaat zelf
  • Android app verbindingsproblemen
  • Verplichte registratie voor app (privacy)

E-twistDefectNewbie 23 september 2020 Product gekocht

Remeha eTwist

Vanaf mei 2020 heb ik de E-twist en Tzerra Ace 39. Vanaf dat moment werkt het uitlezen "Energie-verbruik" van mijn E-twist niet. Na gesprekken met de helpdesk en klachten afdeling de afgelopen maanden, is er nog niks veranderd. Het probleem is bekend. Maar geen reparatie.

Pluspunten

• Werkt voor de rest naar behoren

Minpunten

• Werkt niet goed samen met Tzerra Ace 39
  • Remeha is niet in staat om het probleem binnen 4 maanden op te lossen
  • Geen vooruitzicht op het verhelpen van het probleem

Robbie-vNewbie 7 september 2020 Product gekocht

Remeha eTwist

Beperkt en eenvoudig. Werkt na aanmelding bij Google home niet meer samen. Bediening op afstand alleen via de app mogelijk. Wil eigenlijk van dit ding af. Ook geen always on display functie. Dus voor dit geld voldoende betere thermostaten te verkrijgen.

Pluspunten

• Stevig behuizing
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Geen stabiele verbinding met Google home
  • Scherm niet always on

kgl 1 november 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Makkelijk bedienbare smart thermostaat, waarvan helaas de smart functies tegenvallen

Pluspunten

• Modern design
  • Fijn groot display
  • Makkelijk te bedienen
  • Smartphone app eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Gebruikt R-bus protocol, voor openTherm is een adapter noodzakelijk
  • smart functies vallen tegen
  • geen open API
  • nabijheidssensor werkt slecht
  • software reageert soms traag

CkosoNewbie 22 mei 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Slechte aankoop. App werkt zeer slecht en menu's in de thermostaat zelf zijn verwarrend. Display is te helder.

Pluspunten

• Geeft storingen weer van je ketel

Minpunten

• Stroeve knop
  • Bouwkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid

__R__ 5 mei 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Trage bediening. Stroeve draaiknop. Bewegingsdetectie reageert niet op langslopen maar wel op het aansteken van een sigaret op 3 meter afstand. App heeft heel weinig mogelijkheden, springt continu van het automaat programma af.

Pluspunten

• Motiveert het stoppen met roken

Minpunten

• Traag
  • Bediening niet vanzelfsprekend
  • Slechte bewegingsdetectie

Cliootje 16 maart 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Na aanschaf nieuwe CV ketel van Remeha, de TOON ingeruild voor een ETWIST. Grote tegenvaller

Pluspunten

• Heel simpel

Minpunten

• Te simpel
  • Niet open voor Domotica; ook geen plannen voor api
  • Geen innovatie
  • Weinig informatie op het scherm

Bor 2 februari 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Prima stabiele thermostaat welke actief van updates wordt voorzien. Voor veel features is echter een online verbinding nodig welke via cloud gebaseerde vervindingen verloopt. Dit heeft impact op privacy etc. Mist enkele features zoals het zelf centraal uitlezen maar kent wel IFTTT ondersteuning. Het grote Remeha logo is lelijk

Pluspunten

• Stabiel
  • Goed uiterlijk

Minpunten

• Cloud gebaseerde verbinding nodig voor veel features
  • Lelijk prominent Remeha logo
  • Besturing kan beter

Cpimp 2 januari 2019 Product gekocht

Remeha eTwist

Traag product en niet solide gebouwd

Pluspunten

• Regelt de temp in huis

Minpunten

• Traag interface
  • Niet smart
  • Slechte kwaliteit

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Remeha eTwist?