×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties GF GTX 1070 (1,506GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Review - Nvidia GTX 1070 en 1080

Eind mei introduceerde Nvidia zijn eerste videokaarten van de nieuwe generatie: de GTX 1070 en 1080. We hebben gekeken of de nieuwe Pascal-gpu de moeite van het upgraden waard is.

258    20 jun '16

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

De GTX 1070 is het ietwat meer redelijke broertje van de extreme GTX 1080. Ietwat mindere prestaties, maar wel honderden euro's goedkoper. De MSI Gaming X uitvoering weet wederom te overtuigen met lage temperaturen, een dikke uitstraling, en vooral een heerlijke stilte zowel in idle als onder load.

Pluspunten

• WQHD/1440p (en dus zeker ook 1080p) gamen op zeer hoge instellingen
  • Onhoorbaar stil in idle (stilstaande ventilatoren) en ook op volle load nauwelijks hoorbaar. Flink stiller dan een vergelijkbare 980 Ti.
  • Nog zuiniger dan last gen. 450W voeding zal veelal voldoen voor een combinatie i7 met GTX 1070, evt iets ruimer bij overclocking.
  • Dikke uitstraling met o.a. backplate en LED feature.
  • De kaart boost zichzelf ruim voorbij de specificaties, zie het als een dikke auto-overclock. Daarbij nog wel enige ruimte voor handmatige OC.
  • Prijs-prestatietechnisch (uiteraard) interessanter dan een GTX 1080.

Minpunten

• 4K gamen met alles op Ultra vereist nog altijd een SLI/CF setup.
  • Iets breder dan gebruikelijk, kan in bepaalde smalle behuizingen een issue zijn. Dat zijn echter wel uitzonderingen.
  • Het blijft een aardig bedrag voor een GPU, zeker voor de populairste resolutie (1080p)
  • Daadwerkelijk overclockpotentieel beperkt door bios (het lijkt er op dat dit voor alle GTX 1000 serie kaarten opgaat)

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product geleend)

De GTX 1070: het kleine broertje van de krachtige 1080. Minder krachtig, maar ook veel goedkoper. Vol op 1440p gamen is mogelijk, maar met wat schuiven van instellingen is het ook mogelijk om op 4K te gamen. Deze MSI variant is een stille en koele uitvoering dankzij de TFVI koeler.

Pluspunten

• 2-weg SLI is mogelijk.
  • De videokaart blijft stil.
  • Prima voor gamen op 1080p en 1440p.
  • Verbruik ligt laag.
  • Temperaturen blijven netjes onder de 70 graden bij load.

Minpunten

• Leds rond de ventilator zijn niet aan te passen qua kleur.
  • Gamen op 4K met instellingen voluit is niet mogelijk.
  • Nauwelijks over te klokken.

enermax 2 september 2016

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

Degelijk gebouwd. Breed vergeleken met Gigabyte 1070 G1. Ik kreeg hem met veel vloeken in mijn kast. Stabiel op GPU 2050 mhz zonder voltage increase(plaatje included). Maar ook echt geen mhz verder. Geheugen 4900mhz. Etherium mining printscreen bijgevoegd (130W).

Pluspunten

• Overclockbaar
  • Degelijk
  • LEDs kunnen uit met MSI software
  • Ether hashrate 34 september '17

Minpunten

• (te) Breed

Penetrator1976 10 juni 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Prima kaart, stil en goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Stil
  • Bouwkwaliteit
  • 2e hands zakken de prijzen accetabel
  • Goed overclock potentieel

Minpunten

• Nieuw gewoon nog te duur
  • Led verlichting karig
  • Slechts 1 hdmi uitgang

Asdrubale 17 november 2016

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

De MSI Nvidia GTX 1070 Gaming X is de nieuwe grafische kaart van nvidia. Deze 10-serie GPU heeft de nieuwe Pascal architectuur van Nvidia. Vele hardwarefabrikanten hebben nu al hun eigen varianten van deze kaart gemaakt. Is het MSI gelukt om uit te blinken met deze kaart?

Pluspunten

• Fraai ontwerp
  • Stil en koel
  • Goede prestaties
  • Klokt zichzelf tot 2000MHz

Minpunten

• Te weinig RGB- lighting

Drivers en compatibiliteit Score: 4

timverdonschot 4 november 2016

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Mijn GTX 970 had hier problemen mee op ultra bij sommige games, terwijl de GTX 1070 dit zonder problemen draait.

• krachtig
  • up to date

Minpunten

• neemt 2 PCIE sloten in bezit

Endofera 5 oktober 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

Super prestaties (ook op 2560x1440). Tezamen met een nieuwe monitor met G-sync echt een hele fijne game-ervaring.

Pluspunten

• Prestaties (geschikt voor 2k)
  • Stil (ook tijdens gamen)
  • Uiterlijk
  • Robuust

dmagielse 24 augustus 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

Een erg mooi en sterk gebouwde videokaart met aardig goede software/cooling capabillities.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Prachtige backplate
  • LEDs (niet erg mooie kleuren)
  • Goede cooling performance
  • Stil
  • Scherp geprijsd in vergelijking met andere 1070s

Minpunten

• Geen

AltTabKeys 9 augustus 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

Heb hier een 2-Way SLI Setup van, speel in 4K. Want, 1x 1080ti was niet genoeg. Eigenlijk altijd 60+ fps gehad. Sinds vorige week merk ik dat GTA door meerdere updates nu richting de 55 fps gaat. Ghost Recon Wildlands maximaal op 2k ultra. Kennelijk een heavy game.

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Erg stil
  • weinig stof
  • Aparte luchtuitgang
  • Nooit boven de 69 graden uitgekomen
  • Stevig
  • LED Logo mooi, maar niet super helder.

Minpunten

• Raak de backplate niet aan na het gamen.
  • Je kunt er een eitje op koken
  • Geen stofvanger.
  • Kan schuin hangen door het gewicht.
  • LED Logo mooi, maar niet super helder.
  • LED's in de GPU slecht zichtbaar.

pelle888 13 juli 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

Heb deze 1070 gebruikt in combie met een 1080p scherm, dikke overkill voor 1080p.

Pluspunten

• Koel
  • Super stil
  • Zuiniger dan vorige gen
  • Zuiniger dan AMD

Minpunten

• Voor 1080p aan de dure kant
  • te groot voor sommige kasten

Kiboki 19 juni 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

Zoals alle andere zien deze kaarten er tof uit! Ik ben toch maar voor de updrade gegaan en zie toch wel een wereld van verschil. Deze kaart kan alles aan, voor echte VR of 4K games raad ik de betere kaarten aan.

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Mooi
  • Backplate
  • up-to-date

Minpunten

• Had meer RGB mogen hebben
  • Gaming App

steijn1997 18 juni 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G (Product gekocht)

het is een fijne kaart voor 1080p en 1440p gaming en boost makkelijk naar 2 ghz.

Pluspunten

• stil
  • bouwkwaliteit
  • 2-weg SLI is mogelijk
  • temperaturen blijven rond de 60 graden
  • kan 1440p aan

Minpunten

• nog geen

Mideaa 12 juni 2017

Uitstekend.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Duur

R.Hoekstra 6 juni 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Heb hem gekocht voor 519 Euro op de eerste dag.... Ondangs de wat hoge prijs heb ik nooit spijt gehad van deze aanschaf. Heb inmiddels een 1440p G-Sync monitor erbij gekocht en het gamen gaat prima op 1440p. Overclocken gaat ook prima, vooral met de vram veel ruimte over (Samsung).

Pluspunten

• Snel
  • Blijft redelijk koel ook tijdens gamen
  • Vrij stil
  • Backplate
  • VRAM overclocken gaat erg goed (Samsung)
  • Goed/mooi ontwerp voor een videokaart

Minpunten

• DVI-D schroeven kon ik niet helemaal vast draaien

m. zagt. 4 juni 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

mooi product voor een goeie prijs

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • kan alles aan

Minpunten

• ventillators niet de stilste

DijnsK 26 mei 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Redelijk high-end GPU voor een goede prijs! Wanneer deze kaart niet te zwaar belast wordt zet hij zijn fans uit en is deze in principe passief gekoeld. Dit maakt hem stil en duurzaam! Verder zijn de graphische resultaten zeker om over naar huis te schrijven!

Pluspunten

• goede grafische prestaties
  • aanpasbare LED's op de kaart
  • stil
  • MSI gaming app op telefoon om instellingen op je kaart aan te passen

Minpunten

• 500W voeding benodigd
  • zowel 8 (6+2) en een 6 pins aansluiting nodig

Sense8tion 18 mei 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Van een GTX650TI naar een GTX1070 is toch wel een wereld van verschil. Draait alle games vlekkeloos en 4k is ook nog redelijk speelbaar. Drivers zijn goed uptodate te houden met nvidia experience.

Pluspunten

• Mooi design
  • Snelle kaart

Minpunten

• Als kaart warm is maken fans veel lawaai

CollinNL 2 mei 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Goede kaart voor een iets mindere prijs, heb je toch het geld dan zou ik hem zeker halen!

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Rendered alle games vlekkenloos op 60fps
  • Makkelijk in te bouwen (mits de kast groot genoeg is)
  • Mooie upgrade van mijn 770

carbonspeed 11 april 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Iedereen heeft andere eisen bij het aanschaffen van een videokaart. Mijn voornaamste eis was dat hij net zo stil moest zijn als mijn 760. Helaas is de kaart dat zeker niet, ik heb namelijk last van Coil Whine. Tevens speel ik op een 144h monitor, wellicht is dat de oorzaak.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • 25 - 30 FPS alles op ultra Total Warhammer.

Minpunten

• Coil whine.

cable_son 29 maart 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Prima product, heel blij met de bijgeleverde Ghost Recon Wildlands key. Alles op ultra en hoogste andere settings 1920*1080 ziet er prachtig uit, gemiddeld 40 fps

Pluspunten

• Degelijke bouw
  • snel
  • stil

Minpunten

• prijs

Bart385 15 maart 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Erg goed product voor een erg goede prijsklasse. Ik gebruik de 1070 nu sinds december en heb er nog geen spijt van gehad. Vooral games zoals Rainbow Six Siege en GTA V draait hij zonder moeite. En ik heb nog geen last gehad van het geluid.

Pluspunten

• geen luidruchtige kaart
  • kwaliteit
  • 1080p games draaien geweldig
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• geen overklock mogelijk als je geen MSI moederbord heb via de drivers.

Rik Witteman 3 maart 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Hele goede kaart, werkt perfect, echt een game kaart. Maakt een beetje lawaai maar daar kan ik mee leven, want hij geeft goede koeling, word niet warmer dan 75 graden bij zware games. Werkt goed met mijn wat oudere I5 proccesor (I5-4460). De prijs is het zeker waard!

Pluspunten

• Krachtige kaart
  • Ziet er stoer uit
  • Zeker de prijs waard

Minpunten

• Maakt bij zware games wat meer lawaai
  • Blijft een dure kaart

Levelastral 1 maart 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Prijs is wat aan de hoge kant, maar wel goede kwaliteit en hoge performance. Draait alles soepeltjes maxed out op 1440p.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Hoge performance
  • Goede koeling

Paulus07 26 februari 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Om de huidige en toekomstige games weer in hun volle glorie te kunnen spelen deze kaart aangeschaft. En het is me er 1. Beste aankoop sinds tijden. Pc gaming is weer genieten.

Pluspunten

• grafische kracht tijdens het gamen
  • looks
  • verpakking, bescherming van de kaart
  • Erg stille kaart
  • Bouwkwaliteit
  • stroomverbruik

Minpunten

• Nog niet gevonden

Jur_ 5 januari 2017

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Mooie videokaart welke een stuk stiller is dan voorganger (3 slots Asus HD6970). blaast fans ook niet tijdens boot: Mijn PC is nu bijna niet hoorbaar. Kan met gemakt Battlefield 1, Doom en Overwatch draaien op 2560 x 1600 met alle instellingen op Ultra en voelt snappier in Adobe Lightroom.

Pluspunten

• Performance
  • Stil
  • Voelt degelijk aan

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G?