Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Specificaties 40" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • MVA • 3ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
redniels 12 december 2015

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Mooi scherm, slechte backlight. heel erg geschikt voor games, multimedia en video editing. Niet geschikt voor (semi) Professioneel (Fotobewerking) of ander gebruik waar dat kleurechtheid belangrijk is.

Pluspunten

• Groot!
  • UHD!
  • Alle kabels er bij geleverd
  • Afstandbediening.. ?

Minpunten

• Kwaliteit backlight
  • geen batterijen voor de afstandbediening (2xAAA)
  • 2 USB 3.0 poorten... ik wil er 4!

Ruud12345 11 december 2015

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

De iiyama X4071UHSU-B1 presteert goed, en is net iets beter dan de Philips bdm4065uc op de meeste punten. Het gamen en de snelheid gaat prima met deze monitor.

Pluspunten

• Contrastrijk
  • 4k 60Hz (ook via HDMI)
  • Redelijk in prijs
  • Veel kabels
  • Snelle respons tijd (3ms)
  • Goede kijkhoek

Minpunten

• Geluid (schel, blikkerig)
  • Aansluitingen aan onderkant

Ahrnuld 27 november 2015

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Het is een mooi scherm, maar niet zonder opvallende tekortkomingen. Na uitpakken is meteen duidelijk dat dit scherm niet 'flicker-free' is zoals geadverteerd. Het gebruikt PWM op dezelfde manier als de Philips BDM4065UC. Daarnaast is de gammacurve niet aan te passen in het OSD.

Pluspunten

• Groot
  • 4K
  • Goedkoper dan de philips
  • Enorm contrast

Minpunten

• PWM op 240hz
  • VA shift
  • Na 3 dagen stuk
  • Stuck subpixel

MrBubbles 24 december 2018 Product gekocht

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Mooi scherm om te zien, veel instelmogelijkheden. 4k scherm met een prima prijs. Veel kabels worden direct al meegeleverd, zelfs 2 batterijen voor de afstandsbediening. Omdat het scherm al na 3 dagen normaal gebruik kapot is gegaan en de bevestigingspunten gewoon los zaten 2 sterren gegeven

Pluspunten

• 4K
  • Veel instelmogelijkheden
  • Veel kabels meegeleverd

Minpunten

• Na 3 dagen gebruik al defect
  • bevestigingspunten voor de pootjes zaten los

misterdaan 24 augustus 2018 Product gekocht

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Prima groot 4K scherm voor een nette prijs. Geen verschaling in Windows nodig, al denkt Windows daar bij het aansluiten anders over. Keurig contrast, goede kleurweergave. Geluid staat op kantoor standaard uit, daar kan ik niets over roepen. De opstarttijd is met ca. 5 seconden redelijk lang.

Pluspunten

• Groot
  • Kleur- en contrastweergave
  • Aansluitingen

Minpunten

• Opstarttijd
  • Pootjes steken (logischerwijs) ver uit naar achteren

svenman2 18 maart 2017

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Uitstekend 4k-monitor met een scherp geprijsd. prima voor het game. scherm is wennen. Het geluid is bagger maar heb er geen last van omdat ik headset gebruik voor het game. Heldere kleuren en haar scherp. Stevig en scherm hoek licht stelbaar zeer handig. Mee geleverde afstand bediening van mindere kwaliteit.

Pluspunten

• 4K
  • Kwaliteit
  • Stevig
  • Dunne randen
  • Goede prijs verleken met de rest
  • Scherp
  • Veel Kabels voor de aansluiting

Minpunten

• geluid (gebruik zelf liever headset)
  • Kwaliteit afstandbediening

BierfietsNL 11 januari 2017

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Prima monitor voor een dito prijs. 40 inch, 4K en helder beeld. Heeft bij mij een maandje gedraaid, daarna toch weer terug gegaan naar een G-SYNC scherm vanwege de inputlag. De inputlag die ik kon meten was 12MS, dus bijna 10MS hoger dan waarmee geadverteerd wordt.

Pluspunten

• Relatief goedkoop voor een 40 inch scherm
  • Scherp, helder beeld
  • Voldoende aansluitingen

Minpunten

• Ingebouwde speakers klinken nergens naar

Bhalial 19 september 2016

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Zeer fijn scherm, voor het geluid hoef je het niet te doen, maar daar heb ik van te voren al rekening mee gehouden. Heb zelf via een 2ekanse bij Coolblue dit scherm voor 500 euro kunnen krijgen en ik vind het die prijs dik waard :)

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goede kleurweergaves

Minpunten

• slecht geluid

92946 15 juni 2016

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Voor de prijs heb je heel veel monitor. 40" lijkt groot maar het went snel. Zeker met gamen is deze monitor een genot.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Staat stevig
  • UHD 4k op 60hz (yeah!)
  • Aansluitingen goed weggewerkt
  • Aparte aan/uit knop achterkant

Minpunten

• Ghosting
  • Aan/uit knop voorkant reageert niet altijd
  • Input selector werkt niet zonder signaal

blouweKip 4 juni 2016

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Ondanks het VA panel en het PWM backligt toch maar besteld omdat de prijs wel ok is en ik relatief weinig eisen stel aan mijn monitor thuis. Eerste indruk ok, helaas ging de backlight kapot na +/- 2 uur gebruik.

Pluspunten

• Groot
  • 1:1 UHD zorgt voor lekker veel ruimte
  • Goede prijs/prestatie verhouding

Minpunten

• PWM
  • Banden aan de zijkant
  • Geluid ondermaats
  • Na 2 uur gebruik al defect

Ravenyze 30 december 2015

Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

Voorheen had ik 2 Full HD monitors van 22", enigzins twijfelachtig heb ik toch besloten de overstap te maken naar één monitor van 4K. Conclusie na twee weken gebruik: 4k aan werkruimte werkt heel erg fijn. Effectief heb ik nu 2x zoveel 'workspace' als voorheen.

Pluspunten

• Contrast
  • Responstijd
  • Werkruimte

Minpunten

• Clouding
  • Kwaliteit speakers
  • Opstarttijd (ong. 8 sec)
  • Vensters verspringen na standby
  • Smalle kijkhoek

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet