Specificaties 15,5dB bij maximaal 1.000rpm - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
mm1985 9 november 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Voor de stilte liefhebbers een waarschuwing. Wanneer de fan helemaal uitstaat en begint te draaien maakt het een "luidruchtig" storend geluidje.

Pluspunten

• Lage start RPM

Minpunten

• Even luidruchtig als de fans beginnen te draaien

spaceowl 5 september 2019 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Zeer stil, zo stil dat ik ze gewoon op 1000 RPM laat draaien alle 8 van de silent wings 3 PWM 140mm fans. Dit resulteert in extreem goede koeling en airflow, beste die ik ooit heb gehad in combinatie met de coolermaster MC500p behuizing.

Pluspunten

• Erg stil zelfs op 1000RPM
  • Anti vibratie floating rubbers
  • Goeie luchtverplaatsing
  • Lange kabels zitten erbij
  • Erg netjes verpakt.
  • Industriele fan motors.
  • Lange levensduur.
  • Alle 8 fans werken zoals het hoort en stil op 1000RPM

Minpunten

• Een fansplitter erbij had wel leuk geweest.

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Geluid (min) Score: 5

LemmeSquirtle 5 mei 2021 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Super stille fans die je zelfs amper hoort als ze op volle toeren draaien. Ze bieden enorm veel airflow. Al raad ik aan de trillingsdempende mounts te gebruiken, ze kunnen wel wat trillen in de case.

Pluspunten

• Stil
  • Airflow

Minpunten

• Trillingen

Kamato 10 november 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Meer dan uitstekende fans. stil, tof uiterlijk (is ook een kwestie van smmak), mounting hardware voor zowel schroefjes als ultrastille dempingsrubbers meegeleverd. Met custom fanprofiel daardoor onhoorbaar stil, nee echt, onhoorbaar. Door de prijs wel een type fan voor een premium-build.

Pluspunten

• Stil
  • dubbele set mounting hardware meegeleverd

Minpunten

• Duur, duur, duur

mazdarati2 9 november 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Echt geweldig stil, perfecte vervanging met stock case fans en zien er ook goed uit. Keuze tussen de rubberen en solide bevestiging is ook een hele leuke aanvulling.

Pluspunten

• Stealth look
  • Erg stil
  • Heel erg stil

Minpunten

• Super stil (staan ze wel aan?)

Kamato 5 juli 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Doet wat het moet doen, en dat in stilte. De meegeleverde bevestigingsmaterialen (2 varianten) geven je de keus om voor muisstille, trillingsvrije montage te gaan. Zelfs in een case die meer gericht is op airflow dan op stilte zijn deze fans praktisch onhoorbaar (toegegeven, ik zit met een headset op).

Pluspunten

• stil
  • echt heel stil

Minpunten

• je betaalt een premium prijs voor dit premium product

zakuariku 4 juli 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

gekocht als exsaust fan mijn intakes zijn noctuas en ik ga nu zeker trug naar noctua men noctuas hoor ik op 1400 rpm minder dna de be quit op 1200 en voor de prijs zou dat niet oeten sinds de noctuas 16 kosten

Pluspunten

• design
  • veel opties

Minpunten

• best luid voor silent
  • te duur voor wat je krijgt voor 15 euro waren ze het waard

samokke 16 mei 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

'be quiet' nou niet dus. luidtse 140mm fans die ik ooit heb gehad, en nog erger ze trillen ook nog. ze koelen wel goed denk ik...

Pluspunten

• koelen

Minpunten

• super luid
  • trillingen

Broodjooster 31 maart 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Ik ben fan van deze fan! Ter vervanging van mijn ietwat rammelende luidruchtige rear casefan. Fan is muisstil, erg blij mee!

Pluspunten

• Stil, bijna onhoorbaar
  • Design
  • Bouwkwaliteit
  • Accessoires meegeleverd (bevestigingsopties)

Minpunten

• Wel aan de prijzige kant
  • Kabel is vrij lang (maar kan ook een voordeel zijn natuurlijk)

Sokucho 26 maart 2020 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Op max rpm licht hoorbaar heb ze op mijn scythe mugen pcgh 5 gemonteerd met vaste rpm van 1000 (niet hoorbaar) en cpu word niet warmer dan 59 graden (3800x).

Pluspunten

• Muisstil tot 1000rpm
  • Koelt goed
  • Rubber demping materiaal

Minpunten

• Max rpm licht hoorbaar
  • Kabels aan lange kant was beter als ze splitters hadden mee geleverd

Timba- 19 oktober 2018 Product gekocht

Heel erg stil.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• niet luid

Lagavulin1963 6 april 2018 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Degelijk gebouwde en hele stille fan. Ik heb er 3 in mijn Fractal Design R6. 2 op de bodem en 1 in de top.

Pluspunten

• Stil
  • Airflow
  • Eenvoudig in te bouwen

Minpunten

• Kabel wat lang. Ik vind de oplossing van Noctua beter: 1 korte kabel en een verlengstuk in de doos.

FramesPerSecond 5 november 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Simpelweg de aller beste PC ventilator ter wereld. Vergeleken met Noctua NF-A14 PWM en NB-eLoop Fan B14-PS zijn de Be Quiet! aanzienlijk stiller en verplaatsen zelfs meer lucht bij dezelfde RPM. Verbeteringen op alle fronten vergeleken met Silent Wings 2. Nadelen: kabel niet vervangbaar, anti-vibratie montage niet perfect, rond ontwerp.

Pluspunten

• Onhoorbaar stil op radiator, fluisterstil op behuizing. Wat een verademing!
  • Uitstekend RPM bereik van 300 tot 1000 (High Speed versie ook beschikbaar)
  • Verplaatst veel lucht op elk RPM
  • Hoge statische druk
  • Zeer goede PWM implementatie
  • Bouwkwaliteit ongeëvenaard met mat zwarte afwerking en rubberen ring

Minpunten

• De kabel is niet vervangbaar, dus niet korter te maken. Wel lang genoeg voor in iedere behuizing.
  • Anti-vibratie montage had beter gekund. De pinnetjes breken snel af, het rubber is niet flexibel genoeg en de schroeven passen amper
  • Rond ontwerp is inefficiënt op bepaalde radiatoren (b.v. NZXT Kraken X62)
  • Er hangt een prijskaartje aan
  • Maar 3 jaar garantie, dat doen ze beter bij Noctua

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Geluid (min) Score: 5
Zwijgelaar 23 september 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 120mm

Deze fan gekocht ter vervanging van de fan die Corsair jaren geleden heeft meegeleverd met mijn Hydro H60 (2013 edition) all-in-one cpu cooler. De Silent Wings bevallen erg goed. Goede prestaties ook op lage rpm en superstil.

Pluspunten

• Superstil
  • Groot rpm bereik
  • Verschillende bevestigingsopties

Minpunten

• Aan de prijs

Gaute 14 september 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Ik gebruik dit product om mijn CPU te koelen, de temperatuur blijft vlot onder de 50°C zonder al teveel geluid. Je krijgt ook aparte bevestigingsschroeven om hem aan je case te monteren die trillingen zouden absorberen.

Pluspunten

• Stevig
  • Aansluiting is voldoende lang
  • Geschikt voor CPU als Case
  • Zeer stil

Minpunten

• Duur

Galaxis 21 februari 2017

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

De fan zit hier gemonteerd op een Cooler master Hyper 412, met de fan op 485RPM wordt mijn I5 6500 niet warmer van 48C. Fantastische prestatie, en ontzettend stil. Zeer luxe verpakking, top product!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Extreem stil
  • Zwarte kabel

Minpunten

• geen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm?