Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Sandisk Ultra II SSD 960GB. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Ghost81 17 januari 2016 Product gekocht

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Prima SSD. De 960GB versie bied veel capaciteit voor weinig geld. Performance net iets minder als de topmodellen zoals de SanDisk Extreme serie of Samsung 850 EVO, maar beter dan budget varianten. De SanDisk SSD Dashbord software is een nuttige toevoeging. Wordt geleverd met anti-virus, clone-software en anti-diefstal software.

Pluspunten

• Sneller dan budget SSD varianten en toch voordelig geprijsd
  • SanDisk SSD Dashbord software
  • Gratis antivirus, clone-software en anti-diefstal
  • Spacer om eventueel de SSD passend te maken in 9.5mm hoogte
  • nCache 2.0 werkt goed

Minpunten

• Geen hardware encryptie
  • Geen bescherming tegen stroomuitval

Rhy 18 januari 2017

uitstekende prijs/prestatie

Pluspunten

• uitstekende prijs/prestatie

Minpunten

• geen

no_way_today 24 augustus 2021 Product gekocht

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Zeer snelle ssd met een compleet software pakket

Pluspunten

• snelheid, een van de snellere
  • ook bij grotere bestanden schrijven blijft deze snel

Minpunten

• prijs wellicht

Tikal 9 juni 2018 Product gekocht

Sandisk Ultra II SSD 960GB

2 van deze schijven in 3 jaar ineens stuk, waardeloos!

Pluspunten

• Als die werkt, werkt die prima

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Retaliator 1 februari 2018 Product gekocht

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Betrouwbare SSD met een nette performance. Ik gebruik twee van deze disks in mijn werkstation. Op één staat een deel van mijn games, de ander gebruik ik om lokaal VM's te kunnen hosten wanneer ik niet aan het gamen ben.

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar
  • Niet duur

Minpunten

• Minder dan 1TB per disk

Quadradial 17 oktober 2017 Product gekocht

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Prima SSD voor een redelijke prijs. Niet zo snel als een samsung model, maar volstaat prima. Zonder enig probleem geinstalleerd.

• Levensverwachting
  • Capaciteit

Minpunten

• Minder snel dan de Samsung modellen

eddieveenstra 9 april 2017

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Prima SSD voor een goede prijs. De lees/schrijf snelheden zijn zoals je van een Sata 3 SSD mag verwachten.

Pluspunten

• Lees/Schrijf snelheden

Minpunten

• Geen bracket voor plaatsen bij de SSD

Good.ViBeNewbie 10 februari 2017

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Twee jaar geleden ter vervanging van mijn 10 jaar oude 10.000rpm HDD gekocht. Zonder aankondiging 's ochtends zo dood als een pier. De SSD wordt op geen enkele manier meer herkend. Veel meldingen over gecrashte Ultra-II op internet. Bootsector en/of controller klaarblijkelijk zwak. Zeer onbetrouwbaar!

Pluspunten

• snelheid
  • prijs

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • controller/bootsector

a3jansenNewbie 27 december 2016

snellllllllllll geweldig

Pluspunten

• zeer snel
  • gemakkelijk te vervangen
  • goede service

Minpunten

• prijs nog wel stevig

ronald92 2 december 2016

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Ten tijde van kopen was dit een van de/ of de goedkoopste 960gb+ SSD's maar zeker geen spijt van aankoop gehad. Sneller en stiller dan een HDD, ook al blijft het wel veel geld ten opzichte van een HDD

Pluspunten

• Snel
  • Hoge levensverwachting
  • goedkoop

Minpunten

• plastic behuizing, voelt toch goedkoop aan

rbr320 23 september 2016

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Ik heb deze SSD eind 2015 voor het belachelijk lage bedrag van 200 Amerikaanse Dollar bij Amazon.com besteld in een aanbieding. Uiteindelijk was in inclusief verzenden minder dan 200 euro kwijt. Voor dat geld is het een top ding.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Veel ruimte
  • Linux compatible

Minpunten

• Uiteraard niet de snelste SSD
  • Geen SATA kabel bijgeleverd

Eftegarie 26 mei 2016

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Geweldig zeer tevreden met aankoop omdat:

Pluspunten

• Aller Aller ALler Betrouwbaarste ssd op de markt! Want:
  • 440 TB writes is nog altijd DRIE keer zo betrouwbare garantie dan de samsung evo 850 sries
  • betaalbaar en toch bijna 1TB (goedkoper dan samsung evo series)

Minpunten

• paar mb/s trager dan een samsung 850 evo maar op 550 mb/s wie merkt dat? Dan vind ik een drie keer hoger gegarandeerde levensduur belangrijker
  • Jammer dat er (nog) geen 2TB, 4TB (betaalbare) versies hiervan bestaan
  • Geen nadelen te noemen eigenlijk dit is net als zeuren over mooi warm weer in de zomer Maar als je dit leest SanDisk, ruim de hele HDD wereld op door betaalbare (zij het wat tragere 2Tb en 4TB ssds te maken want dannog zal dat tig keer sneller en betrouwbaarder zijn dan hdds!) onderscheid je met je SSD levensduur!

Lucasftw 4 februari 2016

Sandisk Ultra II SSD 960GB

De SSD draait in een raid 10 setup en werkt zeer vlot! Ben zeer tevreden over de snelheden hiervan.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Prima SSD
  • SATA-600

Minpunten

• Geen SATA kabels bijgeleverd

qazwsx 24 januari 2016

Sandisk Ultra II SSD 960GB

Werkt goed in mijn oudere macbook (2011). Snel genoeg voor die generatie machines (hoef dan niet de duurdere samsung ssd's te gebruiken). Mijn mac loopt weer als een zonnetje. Aan te bevelen voor oudere machines, dan merk je het snelheidsverschil toch niet met de (iets) snellere ssd's.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • helpdesk reageert goed bij vragen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sandisk Ultra II SSD 960GB?