Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Review op Hardware.Info

Gaming monitoren review: over overdreven overdrive

Een gaming monitor kan een heel verschil maken in de beleving van je game. Wij testten 12 modellen die een nieuwe dimensie aan je games kunnen geven.

Lees verder op Hardware.Info

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
rias0041Testpanel 16 september 2014 Testpanel

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Goede resolutie en meerdere standen. Meerdere poorten op de monitor zorgen voor een schoon bureau en de monitor ziet er goed uit

Pluspunten

• Goed resolutie, wat zich vertaald in een scherp beeld
  • Monitor is verstelbaar qua hoogte en valt gemakkelijk te kantellen
  • 2 USB- poorten in de monitor aanwezig en geluidspoorten

Minpunten

• Het Iiyama logo wat bij elke keer aanzetten verschijnt

spokje 2 januari 2015

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Ik heb de monitor terug gebracht vanwege colour banding. Als je daar niets om geeft is het een top product.

Pluspunten

• Vormgeving
  • 144hz
  • Lage latency
  • Multiple inputs
  • Kantelbaar en in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Onthoudt sommige instellingen niet na switchen van input
  • Color Banding is verschrikkelijk imo. 5 jaar oudere TN monitor van me doet het nog beter op dat gebied

KnooL 25 april 2017

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

In 2015 deze monitor voor 300 euro gekocht. Door 144Hz en vrijwel geen screentearing bij FPS boven de 60 is gamen een genot.

Pluspunten

• Vrijwel geen screentearing boven 60fps
  • Cablemanagement
  • Horizontaal en verticaal verschuiven

Minpunten

• Duurt lang tot beeld wordt getoond
  • Niet alle resoluties lager dan 1080p hebben 144Hz
  • Standaard (te) veel wit

Septimamus 26 september 2014

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Een mooie monitor voor een prima prijs. Out-of-the-box is er nog wat te sleutelen aan de kleur, contrast en helderheid weergave. Maar als alles is ingesteld is het echt een topper!

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooi design
  • Hoogte verstelbaar
  • Kantelbaar
  • 1ms / 144Hz
  • DVI kabel meegeleverd

Minpunten

• Moet eerst goed worden ingesteld
  • Ietwat langere opstart tijd dan ik gewend was

ThijsvanDalen 23 september 2016

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Erg helder scherm, zelf zet ik wel de digital vibrance op 70 i.p.v 50. Mooi en stevig gemaakt, materiaal wordt niet snel vies

Pluspunten

• 144Hz.
  • Helderheid
  • Horizontaal draaibaar
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Prijzig
  • Geen fysieke knoppen

carbonspeed 2 augustus 2015

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Heb de monitor nu twee weken in gebruik. Ik ben zeer tevreden, door de monitor ben ik online een stuk beter geworden. Denk hierbij aan shooters maar ook zeker Dota Games. Het verschil met mijn oude monitor was ook bij normaal gebruik al zichtbaar.

Pluspunten

• Lekker snel, ideaal voor gaming.
  • Mooi eenvoudig zwart ontwerp (niet glanzend).
  • Allerlei instellingen.

Minpunten

• 300 euro.

DarVelNewbie 15 september 2014

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

De Iiyama Prolite GB 2488HSU is een simpel en goed werkende monitor met een zeer goede reactietijd en zeer heldere kleuren. Ik en mijn medetweaker Juulius zouden de Prolite zeker aanraden voor gamers die een goed functionerend scherm willen voor een zeer schappelijke prijs.

Pluspunten

• De helderheid van de ProLite is 350 cd/m waardoor je een super helder beeld krijgt.
  • De Prolite heeft een snelle reactietijd van 1m/s, wat het gamen ten goede komt en heeft het scherm een contrastverhouding van 1000:1 waardoor er bijna geen verschil te zien is in contrast.
  • De monitor ziet er strak uit wat mij wel bevalt, het design is simpel maar effectief.
  • Deze monitor zou je goed kunnen gebruiken op kantoor maar zou zeker niet misstaan op het bureau van een fanatieke gamer.
  • Daarnaast heeft de Prolite een matzwarte afwerking en is dunner dan de voorgaande modellen van iiyama.
  • Samen met medetweaker Juulius hebikgezocht naar pixeldefecten maar die konden wij gelukkig niet aantreffen
  • Ook hebben we gekeken naar de backlight bleed en deze monitor heeft er eigenlijk geen last van.
  • Dit scherm is relatief aantrekkelijk geprijsd.
  • Het is een van de weinige exemplaren die gemiddeld onder de 300 euro te koop zijn en met wat zoeken vind je het al voor zo'n 250 euro.
  • Daarvoor krijg je een zeer goede monitor en is het dat bedrag zeker waard.

Minpunten

• Als de monitor eenmaal op de standaard staat is het erg moeilijk om de hoogte te verstellen.
  • Hiervoor moet een knop worden ingedrukt en zal de monitor eerst naar beneden moeten worden gebracht om vervolgens omhoog te kunnen.
  • Hierbij is er veel kracht nodig waardoor de kans ontstaat dat de monitor omhoog springt.
  • Ook heeft de Prolite ingebouwde speakers die natuurlijk geen vervanger zijn van boxen.
  • De bass ontbreekt en het geluid kan vervormen als je het volume hoger zet.
  • Het ingebouwde menu is zeer overzichtelijk en makkelijk te gebruiken maar de knoppen willen soms haperen.

naustrixNewbie 14 september 2014

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Ik heb hem nu 1 week en hij werkt fantastisch! Helemaal nergens last van. Kleuren zijn veel helderder en mooier. Het frame is erg mooi en het standaard zeer handig.

Pluspunten

• De helderheid is erg goed en maakt het beeld goed zichtbaar. Knoppen op het scherm werken heel fijn. Prachtig ontwerp.

Minpunten

• niet echt een minpunt maar het eerste keer loskoppelen van het scherm om het omhoog en omlaag te bewegen gaat best lastig. Knopje daarvoor bleef vast zitten

Hatemachines 22 mei 2014

M3nnOWski 30 maart 2014

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8