Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Specificaties 28" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - 4k voor weinig - Veertien betaalbare 4k-monitoren getest

Nieuwe videokaart of console gekocht en portemonnee nagenoeg leeg? Gelukkig hoeft een nieuwe 4k-monitor geen kapitalen te kosten. We hebben er veertien getest.

163 21 apr

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Godjira 6 april 2021 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Prachtig scherm voor een scherpe prijs. OSD nipple is goed te gebruiken, maar meerdere fysieke knoppen had ik prettiger gevonden. Schakelen tussen verschillende sources gaat soms wat traag. Voor een IPS scherm ook heel goed bruikbaar i.c.m. mijn PS5, werkt echt uitstekend en heb geen ghosting kunnen constateren. Top ding!

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Mooie kleuren
  • HDR10
  • DisplayPort en 2x HDMI
  • 2 sources tegelijk op je scherm
  • PPI is heel mooi op 28 inch in 4K

Minpunten

• OSD Menu "nipple"
  • Snelheid wisselen tussen signalen
  • VESA mount past niet zonder verhogers

ehbodoos 10 januari 2021 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

In de aanbieding kunnen kopen voor € 249,00. Voor dat bedrag een uitstekende prijs/kwaliteit 4K monitor. Genoeg aansluitingen en 60 hz is voldoende voor mijn werkzaamheden. De monitorvoet is wat wankel en niet in hoogte verstelbaar, dus monitorarm zal nog worden aangeschaft.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Mooie kleuren
  • Dunne bezels

Minpunten

• Monitorvoet wankel/niet verstelbaar
  • Externe voeding

Yvanovits 30 december 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Goede 4K monitor voor een goede prijs. Prijs/kwaliteit ga je niet beter vinden als het gaat om 4K op dit moment. Monitorbeugel aan te raden, voet is niet geweldig. Menu knop ook niet super, maar menu opties daarentegen wel goed uitgebreid.

Pluspunten

• Stevig en solide bouw
  • Beeldkwaliteit en kleuren
  • Beschikbare poorten
  • Freesync
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Menuknop
  • Geen ingebouwde speakers
  • Standaard monitorvoet

StefanJanssen 21 december 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Mooie 4K monitor, een monitor arm is aangeraden. Helaas met een nipple om door het OSD heen te gaan, dit is het zwakke punt van de monitor. Ook paste de VESA mount niet zonder afstandshouders.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Voldoende poorten

Minpunten

• Menu Nipple
  • Vesa mount paste niet

Alexknl 16 oktober 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Fijne 4K monitor met mooie kleuren. Ik heb er zelfs een tweede zelfde bij gekocht. De menu interface van deze monitor is ook fijn, je kunt de helderheid snel aanpassen zonder helemaal door het menu te gaan. Ik heb ze zelf direct uit de doos aan een monitorarm gehangen.

Pluspunten

• 4K resolutie
  • Mooie kleuren dankzij nieuwere IPS technologie
  • Makkelijke interface
  • Dunne randen
  • HDMI 2.0 (4K/60hz support)
  • Genoeg poorten (1x displayport, 2x hdmi)
  • Freesync met displayport
  • Mooi met PS4 Pro en binnenkort PS5

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar, monitorarm aan te raden

BNX 27 september 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Mooie 4K monitor met een mooi beeld. Goede kijkhoeken en kleurweergave. Via mijn Dell WD19 Dock haal ik maximaal 4K @ 30hz. Meen usb-c to DP kabel 60hz halen, echter moet de monitor DP 1.4 ondersteunen. Deze is echter DP 1.2. Zwart is acceptabel en netjes voor een IPS paneel.

Pluspunten

• Natuurgetrouw beeld (ips)
  • Strakke look en afwerking
  • Goede menu besturing

Minpunten

• Voet is beperkt. Beugel een must
  • Geen DP kabel erbij, wel HDMI

Reptillian77 1 juli 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Van de week deze nieuwe 4K genomen en het is echt fantastisch beeld. Smalle bezels want het nog mooier maakt. Zeer scherp beeld op hoogste resolutie. Voor de ogen kijkt dit rustiger dan 1080P schermen.

Pluspunten

• Kwaliteit en beeld
  • Smalle bezels
  • Menuknop in het midden onder
  • Zwart waardes zeer goed

Minpunten

• Geen

MH3M3D 7 januari 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Prachtig scherm met goede bouwkwaliteit. Erg jammer van het feit dat de monitor totaal niet te kantelen is. Ook lastig om iets eronder te zetten om het scherm te verhogen, gezien de grootte van de voet. Aangeraden is om een mount te gebruiken als je geen in-hoogte-verstelbaar bureau hebt.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Mooie kleuren, contrast en helderheid
  • Goede bouwkwaliteit
  • 28 inch ipv 27 valt op
  • HDR i.c.m. PS4 Pro erg mooi

Minpunten

• Totaal niet kantelbaar
  • Groot voet

Marcelloz 7 januari 2020 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Prima 28" 4K/HDR IPS monitor voor een zachte prijs. Kleuren zijn prima, veel instelmogelijkheden, mooi beeld. Ondersteund HDR10 (getest op XBOX en PS4). Menu-knop is niet zo handig. Voet is minder 'raar' dan op de foto's. Al met al een aanrader voor deze prijs.

Pluspunten

• prijs / kwaliteit verhouding
  • HDR10 ondersteuning voor 28"
  • Beeld strak en kleuren erg mooi
  • Neutrale uitstraling

Minpunten

• menu-knop niet zo handig
  • geen ingebouwde speakers
  • Ziet er een beetje saai uit

ambiokeNewbie 17 december 2019 Product gekocht

Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Ik was op zoek naar een 4k monitor en niet te groot gekozen voor deze 28inch Ik had een 27inch Full hd maar deze 28inch met ips overtreft echt alles. Kleuren spetteren er aan uit Deze 4K monitor doet dat voor 100% !

Pluspunten

• Veel instellingen mogelijk
  • Zeer mooi beeld ips 4k
  • Donker waarden zijn heel goed
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Voet beetje groot
  • IPS Glow beetje

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs?