€ 168,82
Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de AOC 24G2U/BK Rood, Zilver. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
rowan hartog 26 februari 2021 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Hallo. ik heb deze monitor nog maar een paar dagen. maar hij bevalt me goed. hij heeft mooie kleuren ziet er mooi uit. je kan hem alle kanten op draaien. de randen hadden iets dunner gemogen maar dat maakt voor mij niet zo heel erg uit

Pluspunten

• mooie kleuren
  • IPS
  • hdmi 1.4 en display port 1.2

Minpunten

• knoppen ietsjes lastig te vinden
  • lage speaker kwaliteit
  • 250nits ipv 300
  • rode accenten. ( valt wel mee )

lo-nrd 9 maart 2021 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Een mooi product voor een nog mooiere prijs. Ik heb geen klachten voor zover. Geen dode pixels en dergelijk.

Pluspunten

• prijs
  • ips
  • kleuren
  • in hoogte verstelbaar

Minpunten

• kijkhoek

SyIvain 25 maart 2021 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Voor 165 euro gekocht, erg goed voor de prijs. Het contrast en kleur is een wereld van verschil met mijn oude monitor. Ook voor gamen erg geschikt.

Pluspunten

• Goede kleuren & contrast
  • 144 Hz
  • G-sync compatible
  • Dunne schermranden
  • Goed verstelbaar

Minpunten

• Kijkhoeken mwah maar prima om mee te werken

DeDooieVent 19 november 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Nette monitor, stevig en redelijk beeld, maar voor IPS teleurstellend. Als je er recht voor zit merk je al kleurverschil naar de randen. Korte pixeltest gedaan en ik kan vooralsnog geen dode of stuck pixels ontdekken. Zeer dunne randen. Rode accenten vallen mee. Geen afrader, geen aanrader.

Pluspunten

• Verstelbaar scherm, roteerbaar
  • Stevig
  • Vrij compleet

Minpunten

• slechte kijkhoek
  • mist USB kabel

lovly_1 27 oktober 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Ik gebruik ze zelf voor en kantoor en videobewerking en mijn tiener om te gamen. De rode lijnen vallen niet op. schermen heel helder, hele mooie kleuren bij de spellen en ook bij video-editing. Dit is allemaal subjectief natuurlijk want elk oog is weer anders. Aanrader!

Pluspunten

• IPS. 1ms en dunnen randen
  • helder en strak beeld
  • redelijke prijs
  • degelijke voet en steun, kantelbaar

Minpunten

• bediening is beetje onhandig
  • voorzichtig uitpakken, zit waarschuwing in doos

bunplaya 15 september 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Dit is een prima monitor voor de prijs. Hij heeft de dingen die ik belangrijk vind: 144hz, IPS, 1ms en dunne randen. Het menu is ook wel goed te bedienen. Hij heeft ook een ingebouwde fps counter.

Pluspunten

• 144hz
  • IPS
  • 1ms
  • Dunne randen
  • Goede monitor standaard

Minpunten

• Kan niet heel helder
  • Rode streep onder
  • Kijkhoeken

Thee_Yo 4 augustus 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Prima monitor voor gamen voor redelijke prijs, on-screen menu is onhandig te bedienen. De freesync monitor werkt bij mij met G-Sync (Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER). USB & headset stekkers gaan wat onhandig in de monitor - voor vast OK, maar niet om dagelijks te doen.

Pluspunten

• prima scherm voor gamen
  • G-sync compatible
  • build-in speakers
  • 144 Hz

Minpunten

• bedieningsknopjes
  • USB / headset stekkers
  • geluidskwaliteit

Vincentvgele 19 juli 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Goede monitor voor de prijs. Kleuren zijn mooi, weinig ghosting en inverse ghosting op strong overdrive. Het enige minpunt zijn de kijkhoeken. Zelfs als je er recht voorzit, is de helderheid aan de randen beduidend minder.

Pluspunten

• Kleuren
  • Input lag
  • Ghosting

Minpunten

• Kijkhoeken

f3cuk 22 juni 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Voor mij het ideale scherm. Grotere schermen op 1080p vind ik niet scherp genoeg en met de 1440p versies lever je teveel in qua framerate in games. Combineert goed met mijn prijsbewuste R5 3600 / VEGA 56 setup. Gaming design vind ik niet geweldig, maar stoort me ook niet.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • 144hz
  • Hoogte verstelbaar

Minpunten

• Gaming design

Blocker5123Newbie 17 juni 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Dit is een goed instapmodel voor als je wilt gaan gamen. Hij is dan ook niet perfect, als je de perfecte gaming experience wil moet je denk ik toch voor iets duurders gaan.

• inbegrepen kabels
  • zalige kleuren

Minpunten

• Ghosting

Jordywil 11 juni 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Een fijne monitor. Hij heeft 144hz, er zit een sRGB functie in. Kijkhoek is niet denderend. Verder is de prijs/kwaliteit heel goed! Goed gedaan AOC! Ik heb zelf de 144hz en de 75 hz variant, beiden zijn heel goed.

Pluspunten

• 144hz
  • Prijs/kwaliteit
  • Kleuren
  • Helderheid

Minpunten

• Kijkhoek

Ysabel 28 februari 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Een van de goedkopere 144hz IPS monitors, het wordt geleverd inclusief DP en HMDI kabel. De voet voelt vrij stevig aan en een van de weinige monitors (in de prijsklasse) waarbij je de monitor 90 graden kan kantelen en ook in hoogte kan verstellen. Minpuntje, gekochte monitors bevatten dode/stuck pixels.

Pluspunten

• IPS 144hz
  • Verstelbaar in hoogte
  • DP Kabel & HDMI Kabels inbegrepen
  • Dunne bezels

Minpunten

• Dode pixels en stuck pixels komen vaker voor bij deze monitor (zie andere reviews)
  • Rode accenten (moet bij je passen)
  • Navigeren door menu is niet vloeiend
  • Handig om ingebouwde speakers erbij te krijgen, maar verwacht niet veel

TGexNewbie 12 januari 2020 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Zeer mooi scherm tegen een mooie prijs. Goede kleuren, hoge verversingssnelheid en geen IPS glow zover ik in ieder geval merk. Zeer lichte ghosting op strong overdrive, maar niet merkbaar in games. Let wel dat de USB3.0 type b kabel voor de USB-hub niet wordt meegeleverd.

Pluspunten

• snel
  • 144hz
  • prijs

Minpunten

• USB 3.0 type b kabel niet meegeleverd

Iannis 26 december 2019 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Mooie monitor, maar na een weekje een stuck pixel links van het midden van het scherm, hij is constant groen. Op AOC's website staat dat maximaal 5 stuck pixels "acceptabel" zijn, dus terugsturen wordt het niet. Verder redelijke kleuren, snelle response time, 144hz is heerlijk en kan makkelijk worden versteld.

Pluspunten

• 144hz
  • Goedkoop
  • IPS
  • Makkelijk te verstellen
  • DP kabel zit erbij

Minpunten

• Mijn monitor heeft besloten om een stuck pixel te krijgen
  • Kleuren niet goed voor professionele doeleinden

junkchaser 23 december 2019 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Zeker geen monitor om goede beeldbewerking mee te realiseren. De balans van de kleuren is werkelijk onmogelijk correct in te stellen en komt steeds te gesatureerd over. Kortom: Een deftig instapmodel voor de modale gamer.

Pluspunten

• Deftige bouwkwaliteit
  • Gsync compatible
  • Ingebouwde crosshair
  • IPS aan 144hz
  • Uitgebreide USB HUB
  • Aanwezigheid van speakers

Minpunten

• Kleurbalans
  • Omslachtig menu
  • Erbarmelijk geluid

ansien12 27 oktober 2019 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Geweldige monitor voor een lage prijs. 24 inch 1080P IPS in combinatie met 144hz en Freesync/G-sync maakt de perfecte competetive gaming monitor. De stap van 60hz naar 144hz is de beste stap die je ooit kunt maken.

Pluspunten

• Kleuren zijn goed
  • 144hz voelt "buttery smooth"
  • G-Sync compatible (en Freesync uiteraard)
  • Gaming mode
  • In een dual screen setup veel goedkoper dan een ultrawide met dezelfde specs.

Minpunten

• Kijkhoeken zijn wat minder maar niet slecht
  • Dode pixel in 1 van de 2 bestelde exemplaren (geretourneerd)
  • Menu knoppen zijn vrij onhandig

dion1995 23 oktober 2019 Product gekocht

Perfecte budget monitor

Pluspunten

• 144hz
  • IPS
  • lage input lagg
  • prijs/kwaliteit is perfect

Minpunten

• Menu knoppen kan ik maar niet aan wennen

JitzeKNewbie 29 september 2019 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Fijne monitor voor een hele goede prijs. 1ms voelt echt als 1ms. Wel lichtelijk blur naar mijn mening maar na een paar uur ben je eraan gewend (is misschien ook wel de overstap naar 144hz). Perfecte kleuren en een degelijke scherpte. Review word erop getypt!

Pluspunten

• Meegeleverde DisplayPort
  • Mooie kleuren
  • 1ms
  • 144hz
  • Goedkoop
  • Prijs/kwaliteit
  • Stevig (geen gewiebel)

Minpunten

• OSD met knoppen (persoonlijk)
  • Rode accenten (moet bij je setup passen)

Robin4 27 september 2019 Product gekocht

AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

De prijs is zeer goed voor deze monitor. Voor 189 euro momenteel. Hiervoor krijg je een 144hz 1080P IPS scherm (weinig keuze hierin. De monitor is snel op te bouwen.. Wegens de dunne bezels dien je een procedure te volgen zodat je geen schade eraan overhoud op het scherm.

Pluspunten

• 144hz IPS
  • Dunne bezels
  • Zeer snel op te bouwen van de voet met standaard..
  • Freesync, en staat standaard aan.
  • USB 3.2 Gen 1 poorten en USB HUB
  • Goede fabrieks instelling van het scherm, beter dan meeste andere.
  • D-sub (niet echt van deze tijd, maar de mogelijkheid is er
  • Scherm reageerd erg vel ook in windows.

Minpunten

• Door de dunne bezel moet je rekening houden hoe het scherm uit de verpakking gehaald dient te worden.
  • OSD knoppen zijn op gevoel wat lastig te triggeren.
  • Geen G-sync mogelijk momenteel
  • Spelmodus maakt het scherm eerder slechter dan beter.(Wellicht beter uit laten?)
  • HDR modus maakt het scherm eerder slechter dan beter. (wellicht beter uit laten?)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AOC 24G2U/BK Rood, Zilver?