Specificaties GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?

Inmiddels heeft een flink aantal fabrikanten kaarten op basis van de 5700- en 5700 XT-ontwerpen uitgebracht. Tijd om te kijken naar de prestaties van kaarten die echt te koop zijn.

184 6 okt '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
BasRB 19 april 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Gezien de lage waardering van deze kaart voel ik mij geroepen om mijn ervaring te delen. Deze kaart kan je rustig aanschaffen, draait net zo stabiel als mijn oude GTX. De problemen met de drivers zijn definitief verleden tijd.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding
  • Stabiel (!)
  • Weinig geluid
  • Bios switch
  • Backplate
  • Fans zijn heel gemakkelijk te te verwijderen. (en daarmee ook stof)
  • Een variant op de Navi architectuur zal ook gebruikt worden in de nieuwe consoles. Wellicht gunstig voor optimalisatie toekomstige games

Minpunten

• Te groot voor de zeer compacte behuizingen

Drivers en compatibiliteit Score: 5

silverchaoz 19 maart 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Prijs / Prestaties staat deze videokaart verreweg bovenaan vergeleken met NVidia kaarten, maar de drivers van deze kaart zijn zo bagger dat de kaart erg veel ellende heeft. Meerdere keren per dag BSOD of andere crashes door de drivers.Dit verpest de kaart en daardoor 2 sterren op dit moment.

Pluspunten

• Prijs / prestaties ZEER GOED
  • Koelt goed
  • Niet al te lomp in de computerkast

Minpunten

• Zeer slechte drivers -
  • zorgen voor onwerkbare videokaart
  • AMD Software

Drivers en compatibiliteit Score: 1

bazzer 14 januari 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Op het begin veel problemen gehad met de drivers, hierdoor had ik verschillende problemen zoals screen freeze, no signal input, game crashes en BSOD.. Nu speel ik al een enige tijd zonder problemen en dat voelt super aan.

Pluspunten

• Performance
  • 1440p
  • Koel
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Drivers

Drivers en compatibiliteit Score: 3

Format-C 26 september 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Goeie snelle stille kaart. Snel genoeg voor 1440p 60FPS (of meer). Prima drivers.

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Software
  • Prima voor 1080p en 1440p

Minpunten

• geen

j_r0w 15 juli 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Waar er eerst talloze issues bestonden met drivers zijn deze nu naar mijn ervaring volledig verholpen. Ik speel zelf op 1080P, 165hz. Als voorbeeld: CoD:MW(2020) gemakkelijk te spelen op 144+ frames

Pluspunten

• Stabiliteit(nu)
  • Performance
  • Prijs tov Nvidia

Minpunten

• Stabiliteit(bij release)

HerrPino 15 juli 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Het is op papier een leuke kaart met een prima prijs-prestatie verhouding. ECHTER de droevige kwaliteit van de drivers maakt dat het totaalproduct waardeloos wordt. AMD FIX IT Voor mij voorlopig weer de laatste AMD-based videokaart. Alleen kopen als zwarte schermen en Green Screens of Death echt je ding zijn.

• Prijs - Prestatie verhouding
  • Goede build kwaliteit

Minpunten

• Drivers
  • Drivers
  • Drivers

baxic 31 mei 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

een van de betere 5700XT. Mooi formaat. past ook in wat oudere cases. Mooie stevige backplate. Geen issues out of the box. Was een plug and play ervaring.

Pluspunten

• Plug and play
  • Amd Drivers Stabiel
  • Stevige kaart (geen sack)
  • RGB lampje

Minpunten

• Rode accenten
  • niet veel inhoud in de doos naast de kaart.

Mehmet Emre 21 mei 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Initieel was ik teleurgesteld vanwege de driverproblemen (AMD), deze zijn echter inmiddels grotendeels opgelost. Ik ben zeer tevreden, kan meeste games op hoge settings probleemloos spelen. Temperatuur is zoals beloofd door Sapphire prima en maakt weinig geluid under load! Zou het zeker aanbevelen voor deze prijscategorie.

Pluspunten

• Hoogwaardig kwaliteit
  • Stil
  • Lage temperaturen
  • Prestatie
  • Prijs/prestatie

Minpunten

• Drivers nog altijd inferieur aan Nvidea
  • Niet optimaal voor CS:GO, de 2070 doet het stukken beter
  • Audio via HDMI nog altijd met veel problemen!

perfection 29 april 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Paar maanden gekocht in combinatie met een nieuw systeem. Tot zo'n 2 maanden geleden af en toe last van issues mbt de drivers. Nu loopt de kaart helemaal smooth en draai ik elke nieuwe game zonder problemen vloeiend op 1440p met de hoogste instellingen. De kaart is tevens redelijk stil.

Pluspunten

• Werkt uitstekend (driver issues opgelost)
  • Redelijk stil
  • Prijs/kwaliteit tegenover concurrentie
  • Opties binnen de drivers
  • Elke game vloeiend op 1440p

Minpunten

• Blijft een dure grap

Ralf T 30 maart 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Heerlijke GPU, deze gekocht als upgrade voor 1060. Geen moment spijt gehad van de aankoop. Temperatuur blijft stabiel en komen in mijn kast niet boven de 65 grade. Tot op heden nog geen problemen gehad met de drivers (huidige drivers van 2-26-2020).

Pluspunten

• Prijs/Performance
  • Wordt niet te warm

Minpunten

• Kaart is redelijk zwaar

awgansekoele 16 maart 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Top kaart voor een zacht prijsje (405 euro bij schrijven + raise the game). Drivers zijn in grote mate gefixt en worden verder verbeterd. Erg blij met de koop.

Pluspunten

• Competitief Geprijsd
  • Koel
  • Compact
  • Robuust
  • Hot Swappable Fans
  • Dual Bios

Minpunten

• Geen RGB

Onmo 11 maart 2020 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Op de eerste dag erg veel problemen gehad. Na de software tweaken deed hij het wat beter, maar toch nog heel instabiel met enkele crashes en blue screens. Ik heb hem maar geretourneerd. Ik koop dan liever een iets tragere 2060 super die wel stabiel is.

Pluspunten

• Snel
  • Niet heet

Minpunten

• Drivers (BSODs, freezes, crashes)

Jefsieb 22 december 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Veel problemen ondervonden met (oudere) games, zoals BF1, Fallout 4, Far Cry 4. GPU-clock schoot alle kanten op. Hierdoor onspeelbaar wegens lage framerates. Nieuwere (AAA)-games wel goed speelbaar. Goede koeling en bouwkwaliteit. Wegens instabiliteit gebruik gemaakt van herroepingsrecht.

Pluspunten

• Koeling
  • Bouwkwaliteit
  • Prestaties (nieuwere) AAA-games

Minpunten

• Drivers
  • Compatibiliteit

LuucW 13 november 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Het is een snelle, goed gekoelde kaart met goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Snel.
  • Goede koeling.
  • Bouwkwaliteit.
  • Relatief stil. (Wel te horen)

Minpunten

• Prijs t.o.v. MSRP.

M8T66 20 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Erg veel performance voor weinig geld vergeleken met andere kaarten. Kaart geretourneerd, veel last van oscillatie bij het opspinnen van de fans.

Pluspunten

• Veel performance voor weinig geld

Minpunten

• Last van oscillatie

iCore 6 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Een leuke 5700XT voor een oké prijsje, koelprestaties zijn top! Bouw kwaliteit is verder goed. Verder vind ik het ook een simpel maar toch leuk design. De kaart voelt verder stevig en niet goedkoop aan

Pluspunten

• Goede koelprestaties
  • Design
  • Bouwkwaliteit
  • Goede Prestaties
  • Trixxx Boost
  • Makkelijk vervangbare fans
  • Redelijk stil

Minpunten

• Prijs tov MSRP
  • Ledje is alleen rood (past niet bij elke build)

Astennu 16 september 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Tov de Refferenced kaarten is deze een stukje stiller en net wat sneller. De prijs prestatie verhouding tov de concurrentie is zeer goed. Drivers zijn inmiddels een stuk beter. (nieuwe architectuur dus dan zijn wat meer issues te verwachten dat zie je ook bij Intel en nVidia).

Pluspunten

• Prijs Prestatie verhouding
  • Goede Cooling
  • AMD Control pannel meer 2019 dan dat van nVidia

Minpunten

• Drivers kunnen nog een beetje "polish" gebruiken tov Vega en Polaris

Korvaag 14 september 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Geweldige kaart. Iets duurder dan de rest door de hype maar het is die 2 tientjes meer dan waard. Stil, koel en geweldig mee te tweaken. Wel een driver issue met monitoren van (in mijn geval) 70 Hz. Laat je monitor op 60Hz. staan totdat het gefixed is !

Pluspunten

• Goede koelprestaties
  • Snel
  • Heel goed tweakbaar
  • Met undervolt/underclock nauwelijks langzamer maar een stuk zuiniger
  • Drivers (opties)
  • Gescheiden base plate koeling voor VRM en geheugen

Minpunten

• Prijs (door matige beschikbaarheid hoger dan je zou verwachten)
  • Driver issue met 70 Hz. monitoren

Bamidrone 13 september 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Een en al problemen ermee gehad, complete systeemcrashes tijdens gamen of tekstverwerken.... Mijn advies is om te wachten tot de kaarten goedkoper worden en de drivers niet meer in de kinderschoenen staan. De bouwkwaliteit vind ik ook maar mager zeker voor de hogere prijs dan MSRP.

Pluspunten

• Snelheid
  • Temperatuur

Minpunten

• Drivers
  • Bouwkwaliteit
  • Prijs T.O.V MSRP

Destrux 12 september 2019 Product gekocht

Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Deze kaart heeft indrukwekkende prestaties MITS hij stabiel draait. De stabiliteit heeft AMD op dit moment helaas nog niet op orde waardoor ik en veel andere 5700 bezitters, regelmatig crashes of blue screens ervaren. Tip voor het kopen: Wacht tot dit gefixt is en houdt het internet in de gaten.

Pluspunten

• FPS / prijs
  • Prima koeling

Minpunten

• Crashes / BSOD
  • Verlangen naar mijn stabiele GTX 1070
  • AMD Software
  • SAPPHIRE Trixx nog niet klaar voor deze kaart

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse?