Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Specificaties Max. 1,62GHz • GDDR6 • 3x DP, HDMI, USB type-C - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Review - Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?

We kijken naar de prestaties van de RTX 2070 tegenover de vrijwel evendure GTX 1080, en natuurlijk vergelijken we de prestaties ook met de GTX 1070 en de duurdere RTX-kaarten.

200 16 okt '18

Round-up - Vijftien Turing-kaarten - Custom kaarten van fabrikanten getest

Bij de introductie van Nvidia's Turing-kaarten hebben we enkel de 2080-Founders Editions van Nvidia zelf getest. Intussen hebben we ook van fabrikanten kaarten ontvangen en getest.

159 14 nov '18

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
masterjorie 5 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Best bang for your buck RTX (2070) kaart. Tijdens de goede visuele prestaties blijft de Gigabyte RTX 2070 Windforce 8G ook altijd koel en erg stil. De kaart heeft een strak en slanke uiterlijk en de bouwkwaliteit is uitstekend. De software van Gigabyte kan wel beter.

Pluspunten

• Beste prijs/prestatie van de RTX kaarten
  • Strak (zwart) uiterlijk, robuust gebouwd met stevige backplate
  • Erg stil en zeer goed koelend met de drie 80 mm fans
  • Uitstekend en gemakkelijk overklokbaar met OC scanner in MSI Afterburner

Minpunten

• Gigabyte software
  • Onduidelijkheid toekomst perspectief van realtime Ray Tracing en de prestaties hierin van de RTX 2070

Drivers en compatibiliteit Score: 5

Koekemoeroetoe 19 november 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Snelle, stille GPU. Prima bouwkwaliteit en RTX + DLSS support. Wel behoorlijk prijzig voor een xx70 range videokaart en ook geen extra accessoires meegeleverd.

Pluspunten

• Snel
  • Prima bouwkwaliteit
  • Stil
  • RTX + DLSS support

Minpunten

• Duur (€529,- voor een xx70 range kaart)
  • Geen accessoires bijgeleverd

Drivers en compatibiliteit Score: 4

848evo86 11 juni 2020 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Enkel problemen met fanthrottling sinds 11-18. Onder garantie omgeruild, 2x ‘gerepareerd’, niet verholpen. Vervolgens beschadigde ‘refurbished’ kaart gekregen van Gigabyte. Nu bezig geld terug te krijgen via verzekering. Zeer slechte kaart en fabrikant.

Pluspunten

• Goedkoopste 2070
  • Goede fps

Minpunten

• Fanthrottle
  • Gigabyte ‘reparatie’ is een lachertje. Vervangen irrelevante onderdelen maar probleem blijft
  • Gigabyte stuurt bekraste kaart met verbogen bracket als vervanging.

rapptor13 14 augustus 2019 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Goede kaart ter vervanging van mijn GTX 770 gekocht nadat deze er spontaan mee ophield constant "no signal" Kaart werkt verder prima en voelt solide aan , jammer genoeg ook last van de beruchte fan throttle maar is na een firmware update opgelost valt te downloaden via gigabyte hun site

Pluspunten

• Snel
  • Goede prijs en prijs prestatie
  • Redelijk future proef

Minpunten

• Fan throttle fabrieks af
  • Aorus software is bagger vergeleken andere merken
  • Als rtx instapper voor sommigen duur t.o.v vorige generaties

wesseltie 15 mei 2019 Product gekocht

prima rtx 2070 kaart

Pluspunten

• rgb logo
  • mooie uitstaling
  • stil

Minpunten

• nog Niks

WCT12Newbie 13 mei 2019 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Dit is mijn 3e kaart op 5maanden tijd,de 2 vorige allemaal stuk,maar door de fijne naverkoop van Megekko is dit nu OK,,een pluim voor dit bedrijf.

Pluspunten

• moet noch ondervinden
  • G-sync emulatie op V-sync monitor

Minpunten

• gaat snel stuk!
  • verpaking is niet gesealt?

aaradorn 13 maart 2019 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Snel kaartje, weinig RGB, koelt goed en RTX werkt goed in de games die het ondersteunen. Nu is RGB heel objectief en je moet er nu eenmaal van houden.

Pluspunten

• Snel
  • RTX
  • 8GB memory

Minpunten

• Weinig RGB

LeoGijsNewbie 11 februari 2019 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Ik heb deze slechts 2 maanden gebruikt. Nu is het defect. Ik heb al om retour gevraagd. Ik ben erg teleurgesteld over dit product.

Pluspunten

• relatief goedkoop

Minpunten

• lage kwaliteit
  • niet robuust

potag 5 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Deze kaart een week gehad. Qua fps en look & feel een prima kaart. Echter al binnen een paar dagen last van artifacts en is ook niet de stilste kaart. Nu ingeruild voor een MSI Armor 2070, kijken of die langer meegaat =)

Pluspunten

• Behuizing
  • Goede FPS in elke game

Minpunten

• Artifacts binnen 1 week
  • Fan throttling
  • Geen vervangende kaart als hij opgestuurd word

arjancopini 1 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Nu ongeveer 2 maanden eigenaar van deze kaart, Werkt goed alleen inderdaad veel fan throttle. Zelf heb ik de fans aangepast met de software maar ben over die software niet erg te spreken.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • RTX

Minpunten

• Fan throttle
  • Geluid
  • Hitte

Adlermann 16 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Ik wilde weer pc gamen; omdat ik met far cry 5 op de consoles niets raak :) Ik heb deze 2070 gekocht nav nl.hardware.info waar hij een best value kreeg. Ik heb er niets op aan te merken, inbouwen en gaan.

Pluspunten

• snel
  • betaalbaar
  • stil

Minpunten

• kaal afgeleverd

maupmeister 10 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Ik heb deze kaart nu 3 weken in gebruik. Hij draait bij mij op 1890Mhz, de max. temperatuur is dan 64C graden na langdurig intensief gebruik. Lang getwijfeld en blij een instap RTX2070 te hebben gekocht. Aorus app is waardeloos.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Doet wat hij beloofd
  • blijft koel, ook bij +/- 1900Mhz
  • Prijs/kwaliteit
  • klaar voor de toekomst

Minpunten

• Wil wel eens blazen
  • Aorus app waardeloos

Chrisjuh1 7 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Prima videokaart die overclockbaar is. Ik heb geen last van et toerental probleem. Fans draaien op 40% auto in msi afterburner.

Pluspunten

• Stil
  • Lage load OC temperatuur (65c)
  • Msi afterburner OC scanner

Minpunten

• niets kunnen vinden

Joeysa 4 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Gekocht om oude GPU's te vervangen, Battlefield V werkte redelijk, kreeg wat spikes met de RTX op high. Voor de rest blij met product.

Pluspunten

• Redelijk geprijsd (Voor een 2070 Kaart)
  • RTX + DLSS support
  • Slechts 2 slots breed
  • Goede bouwkwaliteit voor een entry level kaart

Minpunten

• Geen DVI
  • Belabberde RTX ondersteuning voor games
  • Geen accessoires bijgeleverd

Keversloper 3 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Nu 1.5 week in het bezit en kan niks anders zeggen dat ik erg tevreden ben. Hij is net zo stil als mijn vorige windforce 1070, maar alleen een stuk sneller. Zeer stabiel en vergeleken met de andere 2070`s erg goedkoop. BF5 loopt heerlijk op 4K.

Pluspunten

• Mooi kaart om te zien
  • Ledjes
  • Stil
  • Zeer snel
  • Prijs vergeleken met andere 2070

Minpunten

• Nog niks kunnen vinden

Yordi- 1 december 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Zoals Blaze eerder meldde heben de 20XX kaarten van Gigabyte problemen met resonerde fans met bijkomend irritant geluid: https://www.youtube.com/watch?v=xW59Oq8H2Q0

Pluspunten

• Stabiele 2070 performance

Minpunten

• Ellende met fans zoals Blaze meldt
  • Koop deze kaart NIET!
  • Waardeloze Gigabyte support.

CorsairRadius 27 november 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Ik wilde hem gebruiken voor een stille build. Echter heeft de kaart het probleem dat de fans bij een bepaalde temperatuur/fanspeed de RPM steeds snel op en neer gaat zoals te zien is op deze video https://youtu.be/30aR3QGxChI (niet mijn video, credits naar Arnold Vink). Heb hem hierdoor moeten terugsturen.

Pluspunten

• Stevige bouwkwaliteit
  • Enorme performance van de RTX2070
  • Fans draaien niet wanneer er weinig/geen load is, voor de mensen die van een stille build houden
  • Subtiel RGB-logo op de zijkant
  • Strak, neutraal uiterlijk
  • Komt in mijn case niet boven de 70 graden uit
  • Wanneer de fans aanstaan op een constante snelheid, is hij fluisterstil

Minpunten

• Fans draaien niet op een stabiele snelheid soms, dit is goed hoorbaar. Misschien wordt dit in de toekomst d.m.v. een update opgelost.
  • Ik heb geen oplossing voor het fan probleem kunnen vinden. Ik heb het o.a. geprobeerd met msi software en zonder software. Vele verschillende custom fan curves geprobeerd, maar er is altijd wel een moment dat de fans geen constante RPM hebben.
  • Bij gpu load is er een lage coil whine hoorbaar.
  • Naast de kaart alleen een handleiding en drivers op een cd meegeleverd. Verwacht niks spannends. Hierdoor is de prijs natuurlijk wel lager.

Blaze85 16 november 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Eerder deze kaart gekocht omdat Hardware.info zei dat de kaart de stilste 2070 was. De kaart bleek echter een totale ramp qua geluidsproductie: het heeft enorm last van zogeheten fan-throttling, zoals te horen is op deze YouTube-video: https://www.youtube.com/watch?v=30aR3QGxChI En dat komt overal bovenuit. Bovendien wordt de kaart ook erg heet.

Pluspunten

• Relatief goed geprijsd (maar dat is de MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G net zo goed)

Minpunten

• Fan-throttling van idle naar load en vice versa (Gigabyte neemt de naam 'WindForce' wel erg letterlijk)
  • Fans gaan aan en fan-throttling onder normaal destop-gebruik (nooit gehad met MSI GeForce-kaarten)
  • Brakke Gigabyte AORUS software die fans niet onder controle krijgt
  • Wordt bijna 60 graden onder normaal desktop-gebruik (MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 12 graden koeler)

teun2408 11 november 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Dit instapmodel van de RTX 2070 is verrassend goed, hij draait eigenlijk bijna net zo snel of zelfs even snel als de duurdere factory oc modelen. De koeling is ook beter als verwacht voor een goedkoper model, hij komt niet over de 65c uit en is niet te luidruchtig.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit voor een entry level kaart
  • Overclocken is heel makkelijk, na msi afterburner te instaleren, power slider naar 114% te zetten en automatische oc scanner te draaien komt de kaart op 2010mhz uit
  • Hij wordt niet al te warm (65c is de max die ik heb gezien) en ook niet al te luid
  • Vergeleken met oc resultaten van anderen met duurdere varianten van de RTX 2070 kan hij bijna dezelfde of zelfs dezelfde clockspeeds aan

Minpunten

• Ook al is deze entry level kaart van goede kwaliteit is de 529 euro nog steeds aan de dure kant, zeker vergeleken met de vorige generaties hun *70 kaarten
  • De RTX features zijn nog nutteloos, er zijn nog geen enkele games die het ondersteunen en wanneer deze er komen is het ook nog maar de vraag hoe goed een RTX 2070 hierin gaat zijn.

Alfa Novanta 8 november 2018 Product gekocht

Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce

Prima kaart! Voor het feit dat dit zo'n beetje de instap 2070 is (€529 @ November 2018) heeft ie een knoepert van een koeler met 3 fan's. Nvidia maakt overclocken met de RTX serie wel ontzettend makkelijk. Installeer de MSI Afterburner, unlock voltage en start OC scanner, wacht, save, klaar!

Pluspunten

• Stil in gebruik!
  • Slechts 2 slots breed!
  • 3 geregelde fans die elkaar versterken!
  • RGB logo!
  • Clockt fantastisch over en supersimpel!!
  • Stock 1410/1620 .. met OC scanner tot 2050Mhz en is dan sneller dan de GTX 1080 ti !!
  • Future proof met raytracing- en tensorcores en VR-link
  • Relatief goedkope instapper RTX serie

Minpunten

• 't is geen Aorus
  • Nog geen games met ondersteuning voor raytracing- en tensorcores
  • Nog geen brillen met VR-link.
  • Feitelijk ontzettend dure serie t.o.v. de vorige generatie!

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce?