€ 259,90
Specificaties 23,6" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de AOC C24G1 Rood, Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Tinus899 17 mei 2021 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Een goede monitor zeker voor de prijs, kan 144hz met 1ms op 1080p draaien.

Pluspunten

• 144hz
  • 1ms
  • 1080p
  • Goedkoop

Minpunten

• vesa mount kan met sommige mounts vervelend zijn maar is omheen te werken

TaZah101Newbie 1 januari 2021 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Aanrader voor budget gaming of als tweede monitor.

Pluspunten

• 144Hz
  • Lage prijs

Minpunten

• Stand is heel groot en is onhandig voor kleinere desks
  • geen ingeboude aansluiting voor microfoon

JeroenharmenNewbie 5 november 2020 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Het is een goede budget monitor om mee te starten het heeft alles wat je nodig hebt, het enige is dat de resolutie niet al te bijzonder is.

Pluspunten

• goedkoop
  • verstelbaarheid
  • cable management gay

Minpunten

• grote stand

pe0mot 17 september 2020 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Pirma scherm, curved is even wennen maar wel fijn, prijs is super en kwaliteit is erg hoog.

Pluspunten

• Snel
  • Scherp beeld
  • 2xhdmi 1xDisplayport en VGA
  • schakelt snel naar de juiste poort

Minpunten

• 24G1WG4 staat niet in de Tweakers lijst

JelleDekkers 6 september 2020 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Ik had dit beeldscherm gekocht met een grote upgrade voor m'n computer, maar ik was toch erg teleurgesteld. De C24G1 heb ik na een aantal maanden weer verkocht vanwege de slechte kleuren, kijkhoeken en onscherp beeld.

Pluspunten

• Smooooooth

Minpunten

• Erg slechte kleuren
  • Onscherp
  • Motion blur
  • Flikkert met FreeSync
  • Dode pixel

ChrisTech 28 juni 2020 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Ik heb deze monitor gekocht voor 179 euro. De monitor gebruik ik nu 3 maanden en ik ben er zeer tevreden mee! De specs zijn prima voor zijn prijs. Alleen heb ik nu helaas mijn eerste dode/luie pixel gevonden. Eindoordeel: een prima monitor voor als je op een budget zit

Pluspunten

• 144hz
  • VA-Paneel
  • Verstelbare Monitor Standaard

Minpunten

• Dode/Luie Pixel binnen 3 maanden
  • Veel Plastic

ZySpeedy 12 juni 2020 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Een goede monitor voor gaming, met de 144 Hz refreshrate tegenover 60hz is het een wereld van verschil. De curve in de monitor is prima. De rode rand aan de onderkant is enorm lelijk en ik had gehoopt dat het gewoon zwart was. Aanrader als je op een budget zit.

Pluspunten

• 144hz
  • Settings
  • 1ms
  • Curve

Minpunten

• Rode lijn van aoc

Bananeneterkoen 2 januari 2020 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

De perfecte budget gaming monitor. 144hz is super fijn en de response time van 1 ms is ook mooi. Het paneel is een beetje gecurved, dat ziet er ook goed uit. Het standaard neemt veel ruimte is beslag en hij ziet er voor mij net iets te agressief uit.

Pluspunten

• Curved
  • In hoogte verstelbaar
  • Kantelbaar naar voren en achteren
  • 144hz
  • 1ms
  • VA paneel

Minpunten

• Mijn exemplaar flikkert bij het laden van een game.
  • Het standaard is vrij groot en agressief.

HansWorst 29 oktober 2019 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Na een jaar ben ik nog steeds erg tevreden over dit scherm. Geen dode/luie pixels geen clouding. Ghosting is wel licht aanwezig maar dat is te verwachten bij €200. De prijs kwaliteit verhouding is erg goed. De rode accenten zijn wel jammer mocht je van setup theme willen switchen.

Pluspunten

• Lichte curve
  • Zwart is zwart genoeg
  • 24'' Is niet te groot voor een 1080p monitor
  • Zeer stevige stand
  • 144Hz
  • FreeSync
  • Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Originele kleurinstellingen zijn niet heel goed
  • Menu is duidelijk maar niet heel makkelijk te gebruiken

OleHouwing 21 augustus 2019 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Fantastische monitor voor mensen die een smooth ervaring willen en geen vermogen willen uitgeven.

Pluspunten

• Voet is stevig en in hoote verstelbaar
  • Dunne schermranden
  • 144hz
  • Meegeleverde kabels

Minpunten

• OSD

Quinten-_- 15 augustus 2019 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Super fijn scherm heel mooi mat va paneel en natuurlijk 144Hz, Perfect voor maar 200eu

Pluspunten

• 144Hz
  • 1ms
  • va paneel
  • curved
  • in hoogte verstelbaar
  • goed kijk hoeken

Minpunten

• Roode accenten moeten wel bij jouw setup passen

HLuth 8 mei 2019 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Mijn eerste model had een plekje clouding in het midden bovenaan, dus teruggestuurd, de tweede is wel in goede staat aangekomen. De curve is prettig en niet te opvallend naar mijn smaak, en de beeldkwaliteit is een stuk hoger dan de TN-panelen die ik gewend was. 144hz is ook fijn.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • 144hz
  • prijs
  • fijne curve
  • Robuuste voet

Minpunten

• pas op voor clouding in je model
  • geen g-sync

HugoBoss1985 16 december 2018 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Deze monitor is af te raden. In donkere scenes zie je haast niets (contrast?), maximale helderheid is veel te laag. De uniformiteit (erge "lichte gloed") is slecht en er is ook backlight bleeding. Inverter probleem linker backlight, DOA. Kleuren ok. Response time en input lag zijn goed met overdrive "sterk".

Pluspunten

• Zeer snel qua input lag (met overdrive "sterk") Sneller dan MSI Optix Mag241c
  • Kleuren
  • Weinig ghosting/goede response time met overdrive "sterk" anders is het een grote blur met ghosting.

Minpunten

• DOA (Linker backlight)
  • Te donker (Nadeel in donkere scenes) qua helderheid/contrast
  • Zeer slechte uniformiteit
  • Backlight bleeding
  • "Game" profiles onbruikbaar door te hoge scherpte
  • Tekst is minder scherp dan op mijn 75 hz TN paneel van AOC

Santee 29 november 2018 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Ik moet hier nog een oplossing voor vinden, maar de monitor knippert op hoge refreshrate met FreeSync aan. Eerst dacht ik dat het aan de grafische kaart lag maar na een 2e AMD kaar te hebben geprobeerd lijkt het erop door het scherm te komen. Wordt vervolgd...

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • VA

Minpunten

• Onhandige menu's
  • Knipperingen met 144Hz FreeSync aan
  • Curved (persoonlijk)

Fixer 30 oktober 2018 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Fijne prijs voor een 144Hz, VA, 1080p scherm. De curve bevalt goed, eigenlijk helemaal geen gewenningsperiode nodig gehad. Prima gaming monitor on a budget. Tevens in hoogte verstelbaar en kantelbaar en 3 jaar garantie.

Pluspunten

• 144Hz
  • VA (betere kleuren dan de meeste TN-schermen
  • Prijs (€169 bij Coolblue).
  • Prima stroomverbruik
  • 'Narrow border and frameless design'
  • 3 jaar garantie
  • In hoogte verstelbaar/kantelbaar

Minpunten

• Alles kan beter, maar gezien de prijs heb ik weinig te klagen.
  • Kleurafstelling vanuit de fabriek kan natuurlijk altijd beter

Arjen91 9 oktober 2018 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Kleuren zijn minder dan het ips scherm wat ik ernaast heb, maar een stuk beter dan het tn scherm wat ik hiervoor geprobeert heb. De curve voegt voor mij niets toe (zit overigens ook niet in de weg) en de bouwkwaliteit is prima voor de prijs.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Voldoende snel voor de amateur cs:go speler
  • Redelijke kleurweergave (al ben ik geen expert op het gebied van afstellen dus kan misschien beter)
  • Zowel een hdmi als displayport kabel meegeleverd

Minpunten

• Motion blur reduction setting zorgt voor (te) lage helderheid waardoor het voor mij eigenlijk niet bruikbaar is
  • Motion blur reduction setting reset zichzelf steeds bij wisselen van resolutie
  • 1080p erg 'pixelated' op 24inch (maar kan moeilijk meer verwachten voor 200 euro)
  • Out-of-the-box was het scherm bij mij erg groen afgesteld
  • Lijkt heel licht te knipperen bij gebruik van freesync op een gtx1070

BasJG 29 augustus 2018 Product gekocht

AOC C24G1 Rood, Zwart

Erg goede monitor voor het geld. De curve zorgt ervoor dat het beeldscherm er groter uitziet dan hij is en de 144hz is erg fijn in games. Let er alleen op dat je de 144hz aanzet bij beeldscherminstellingen, sluit ook de displayport aan ipv hdmi voor maximale refresh rate.

Pluspunten

• curved
  • 144hz
  • handige standaard
  • freesync

Minpunten

• zwart niet zo zwart, maar kan je aanpassen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AOC C24G1 Rood, Zwart?