AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Best Buy Guide - Monitor Best Buy Guide - De beste monitoren voor thuiswerken

Nu veel mensen in verband met het coronavirus thuis moeten werken, zien we dat de interesse in monitoren sterk toeneemt in de Pricewatch. Daarom hebben we in samenwerking met de collega's van Hardware Info deze Best Buy Guide voor jullie samengesteld.

194 19 mrt '20

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
bbob 13 oktober 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Grote monitor, lage prijs, goede kleuren maar slechte uniformiteit

• Kleuren

Minpunten

• Geen echt 10 bit
  • Slechte uniformiteit

TheMaurice 8 februari 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Ik heb deze monitor nu zo'n 6 maanden in gebruik en ik ben er erg tevreden over! Ik gebruik hem op zowel Linux als Windows op 75hz met een Displayport switch met de naam LINDY en het werkt super!

Pluspunten

• 75 hertz
  • spetterende kleuren door IPS
  • dunne, onopvallende rand
  • zeer scherpe prijs
  • DVI aansluiting
  • weinig/geen ghosting!
  • it's free real estate!

Minpunten

• geen VESA/niet in hoogte verstelbaar
  • geen dedicated knop voor input switching

xorpd 20 februari 2021 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Geen beter scherm voor deze prijs. Wel kan ik aanraden zowel de brightness als het contrast op 50% te zetten. Tenminste dat is voor mij de beste instelling. En aangezien deze een hoge dotpitch heeft (bijna 96 dpi) zou ik de icoontjes ook dezelfde grootte laten als op 1080p.

Pluspunten

• goedkoop
  • scherp
  • diepe kleuren
  • groot genoeg

Minpunten

• geen

OrozarBE 17 januari 2021 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Prima scherm voor een lage prijs. In deze prijsklasse zeer goede beeldkwaliteit, geen IPS bleeding, goede kijkhoek. Wel een puntje van kritiek is dat ik twee van deze schermen gebruik en ze circa 0,5cm verschil hebben in hoogte, wat storend is in een multi monitor setup.

• 1440p
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Lagere frequentie
  • Minder geschikt om te gamen
  • Geen VESA

LuckyLuke3000 10 december 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

+: Goed scherm voor deze prijs (ca. € 220). Goede kleurweergave en helderheid. Heb zelfs nog een tweede gekocht, zo tevreden was ik over de eerste. -: Geen VESA mount (monitorarm) en niet in hoogte verstelbaar.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Kleurweergave
  • Grootte

Minpunten

• Geen VESA-mount
  • Niet in hoogte verstelbaar

rjkolvoort 30 oktober 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Had ik eerder moeten kopen. Een feest om mee te werken. Prachtig beeld. QHD resolutie meer dan genoeg voor 32". Geen last van reflecties, zelfs goed beeld als er zon op het scherm valt. Moest de helderheid een klein beetje lager instellen dan de standaard waarde. Verder meteen goed.

Pluspunten

• Prachtig, rustig beeld
  • Geen last van hinderlijke spiegelingen
  • Lekker groot
  • Veel waar voor je geld

Minpunten

• Geen

Chochomel 14 augustus 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Kanon van een scherm, ik kom van 27inch af maar dit is echt weer een stap erbij. Een week later volledig gewend dat mijn ogen nu meer kilometers moeten maken. Puik scherm, zeker voor de prijs van ~200, en gewoon de basics die je wilt (oa freesync).

Pluspunten

• 75hz
  • IPS
  • Echt 10bit

Minpunten

• geen vesa-mount
  • standaard kan maar 2% verticaal kantelen
  • instellen dmv knopjes onderaan scherm
  • wat dikkere schermranden

stuko 11 juni 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Het scherm is erg helder, kleurrijk en de afwerking is verbazingwekkend goed. Je levert wat in op functies zoals geen usb-hub of geen usb-c charger. Maar he, een 32 inch quad hd monitor met goed beeld voor 220 euro? Bargain!

Pluspunten

• Fraai beeld
  • Mooi afgewerkt
  • Veel voor weinig!

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Geen usb-hub

Sebas1979 10 juni 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Fijne, grote monitor. Niet duur. Paar schoonheidsfoutjes, waar ik voor de prijs prima mee kan leven.

Pluspunten

• groot
  • goedkoop
  • 75hz, rsutiger dan 60hz
  • Wordt niet warm (itt tot mijn 10 jaar oude vorige monitor, die ook als kachel fungeerde).
  • VGA, DVI, HDMI en DP aansluiting
  • IPS scherm

Minpunten

• ruimte tussen zichtbare pixels en schermbehuizing
  • niet in hoogte verstelbaar
  • alleen verticaal kantelbaar
  • wordt traag 'wakker' (via hdmi - 4-5 sec)
  • niet geschikt voor montage aan een beugel (geen gaten)

jmaas 16 mei 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Perfecte monitor voor de thuiswerkplek. Goede kleuren en scherpte

Pluspunten

• prijs
  • kleuren
  • snelheid

Minpunten

• beetje wiebelig
  • niet verstelbaar

Morgoth 22 maart 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Heel simpel: heel veel monitor voor weinig geld. Voor mij is de kleurgave prima, maar daar stel ik sowieso meestal niet al te hogen eisen aan. Ik gebruik de monitor voor het gebruikelijke surfen en tekstverwerken, en af en toe een spelletje. En voor al die dingen voldoet dit prima.

• Kleurweergave
  • 75hz

Minpunten

• Voet niet in hoogte instelbaar

roundlet 19 maart 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Zijn fijn scherm. Grootte is even wennen. Maar voor video bewerken zeer fijn. Ook het gamen ( FPS/race) is fantastisch. Wel even settings goed zetten.

Pluspunten

• Qhd
  • Kwaliteit beeld
  • Ingangen
  • Ips
  • Freesync

Minpunten

• Plastic niet heel mooi

Jaap JongbleedNewbie 23 februari 2020 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Ik ben afgegaan op de goede reviews van de monitor. Helaas is de belevingskwaliteit niet optimaal. Ik betrap mij op de neiging de monitor na korte tijd al uit te willen zetten. M'n 15" lenovo IPS laptop is vele malen fijner voor de ogen dan deze AOC.

Pluspunten

• Refresh

Minpunten

• Schermkwaliteit

Eaxolm 9 oktober 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Prima monitor; duurzame bouw, geen bleed, geen dead pixels, wel wat glow wat opvalt bij volledig zwart beeld, dus niet al te storend. Werd geleverd met HDMI (High Speed & ethernet) en Displayport kabel. Zeker het geld waard!

• Kwaliteit
  • Kijkhoek
  • QHD
  • FreeSync
  • Bouwkwaliteit
  • Stabiele voet

Minpunten

• Glow
  • Geen HDR

Gem 28 augustus 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Mooi scherm voor een scherpe prijs. De Freesync is range is eventueel aan te passen (38/40-75hz) met wat tweak werk. Mijn exemplaar had geen defecte pixels of andere mankementen maar heeft zoals de meeste IPS monitoren een beetje last van IPS glow in de linker onder en bovenhoek (geen bleed).

Pluspunten

• IPS 10-bit
  • 75 hz Freesync (Nvidia compatible)
  • 4 verschillende aansluitingen (DVI,HDMI,DP,VGA)
  • Contrast

Minpunten

• Toch wat IPS glow (geen bleed)
  • Niet in hoogte verstelbaar

revengeyo 2 juli 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

De wow factor is groot vanwege het formaat. De kleuren spatten van het scherm vanwege het 10 bit IPS paneel. Uitstekende zwartweergave. Kan zeer veel licht produceren, contrast is oke. Zeer handig: Je kunt zeer snel schakelen tussen (aanpasbare) profielen, door op pijltje naar links te drukken.

Pluspunten

• Zeer goedkoop voor 32 inch!!
  • Prachtig beeld (IPS) kleuren spatten van het scherm (vorig scherm was TN)
  • 2560x1440 resolutie en 75hz
  • Veel aansluitmogelijkheden: DVI,VGA,DP,HDMI en Meegeleverde DP en HDMI kabel
  • snel schakelen tussen (aanpasbare) profielen (pijltje naar links)
  • Freesync
  • 10 bit (8 bit+frc)
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• Het scherm ontwaakt soms erg traag

mblokland2 30 april 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Super monitor ter vervanging van 24 inch monitor, voet zeer stabiel en displayport kabel meegeleverd (naast de HDMI kabel). Super prijs kwaliteit..

Pluspunten

• Perfecte grote
  • Scherp
  • Mooie kleuren
  • Freesync

Minpunten

• alt-tab traag

Niloc Namgreb 30 maart 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Ik heb hem zelf niet gekocht maar mijn broertje heeft hem nu al een tijdje. Heel mooi beeld, 32 inch 1440p + freesync + VA kleuren + zwart zijn toch wel echt een genot en dat vind mn broertje ook. Erg tevreden mee.

Pluspunten

• Groot (32 inch)
  • 1440p
  • VA

Minpunten

• Menu ingebouwd had beter gekund maar heb zeker erger meegemaakt

chris_vanr 21 maart 2019 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Enkele dode pixel, bij rand dus acceptabel. Kleur, helderheid, ghosting ok. Bouwkwaliteit voet ondermaats. Schroefdraad en schroef van zacht chinesium, dolgedraaid en nog steeds onstabiel. Update: online claimde anderen dat deze Gsync compatible was, maar ik heb het niet werkend kunnen krijgen met mijn 1070.

Pluspunten

• Gunstige prijs
  • Groot scherm
  • Kleuren en helderheid goed

Minpunten

• Bouwkwaliteit matig
  • Voet onstabiel
  • Wel Freesync, niet gsync compatible met mijn 1070

Rebel8319 18 december 2018 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Erg Verrast over de kwaliteit van het scherm. Doet niet veel onder voor een duurdere Dell IPS Scherm die ik hiervoor had qua beeld. Kleuren zijn out of the box erg goed , voor deze prijs echt een No brainer

Pluspunten

• Beeld
  • 75hz
  • Kwaliteit/Prijs

Minpunten

• Niet in Hoogte verstelbaar

thepeet 26 november 2018 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Geweldig IPS scherm voor dit geld, geen spreakers aanboard maar mijn zoon zal dit niet missen. Aansluiten met de meegeleverde display kabel. En gaan! 32" en 75Hz, Handig en overzichtelijk menu.

Pluspunten

• Geen backlight bleeding
  • 32 inch!
  • Super scherp beeld
  • goed verpakt
  • Kabels HDMI en DP meegeleverd
  • Prachtig beeld uit de doos!

Minpunten

• Geen

tommymeerNL 22 oktober 2018 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Erg tevreden over deze monitor. 75 hz is echt merkbaar. werkt prima op mijn Nvidia Gtx 970. Lekker groot scherm, snelle gewenning. Werkt ook prima met mijn Xbox One X. Freesync range is van 48-75hz. Mooie kleuren geen dode pixel. blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• 1440P
  • 75HZ
  • Freesync over HDMI en DP
  • Goede prijs

Minpunten

• Freesync bereik beperkt niet onder 48hz
  • Geen HDR
  • Niet verstelbaar
  • Niet 144hz

EXCalibur_EeK 15 augustus 2018 Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Mooi_mat_scherm, kantelbaar_naar_voren/achteren.Goede_beeldkwaliteit. Verbonden via DP, 75hz Freesync en 10bit. Heb_wat_WoW_en_Realm_Royale_gespeeld, geen lag of glow. Vanavond_BF5_proberen, indien_dit_tegenvalt (wat_ik_niet_verwacht) dan_zal ik_deze_review_updaten. Had_het_scherm wel wat verder naar achteren geplaatst op bureau vanwege de grootte (had voorheen 23 inch scherm). Gekocht voor 206 euro ex verzend. Je krijgt heel veel voor zo'n lage prijs.Aanrader!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Aansluitmogelijkheden
  • Ingebouwde voeding

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart?