€ 24,90
Specificaties 120mm diameter met 26,7dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gelid Solutions Tornado. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 5 juni 2018

Gelid Solutions Tornado

De Tornado koelt opvallend goed voor het geld, en koelt ook erg goed bij beperkte geluidsproductie. Het enige waarover we kunnen klagen is dat de minimale geluidsproductie lager had gemogen, maar voor 22 euro kan je natuurlijk niet het beste van alle werelden hebben.

Pluspunten

• Koelt uitstekend. i7-8700K laat nog ruimte voor wat licht overclocken zien. Knappe prestatie als je voelt hoe licht de constructie is.
  • Kinderlijk eenvoudige installatie
  • Breed compatible, van S775 tot en met 115X en AM4.
  • Spotgoedkoop

Minpunten

• Nog heel lichtjes hoorbaar in 'stille' stand dankzij wat hogere min. fan RPM (op papier 750, op ons moederbord 850), van enkele ~30 euro koelers weten we dat die lager kan (300 bijv).
  • Basic looks (goh)

pclinde 29 juni 2018
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.pclinde schreef afgelopen jaar 15 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Gelid Solutions Tornado

De Gelid Solutions Tornado is niet zo schrikbarend als de naam doet klinken. Voor een prijs van 22 euro kun je jezelf meesleuren in deze windkracht. Prima prestaties, PWM een basic uiterlijk doch netjes. Budgettechnisch een winnaar!

Pluspunten

• Budgettechnisch: lekker prestaties voor zijn prijs (22 euro).
  • Leuke voor een lichte overklok, of om een hoger segment CPU stock op te draaien.
  • Ondersteuning voor modernere Intel platformen en AMD tot AM4. (Met uitzondering van X99/X299).
  • Eenvoudige installatie.
  • PWM fan netjes afgewerkt met een zwarte kabel en connector.
  • The Price Is Right!

Minpunten

• Meer een belangrijke notitie: zwaar overklokken = no-go.
  • Basaal uiterlijke (niet heel bijzonder).
  • Standaard RPM van 750 hoorbaar wanneer idle.

bavoknol 19 oktober 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Tornado

Prima koeler voor een licht prijsje (ik had hem goedkoper dan de hyper 212). Haalde 85°C (met Artic Silver 5 Koelpasta) onder 100% all core load op i7 9700k, niet goed maar ook niet slecht. Wel raad ik aan iets beters te kopen met deze cpu.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijke installatie (10-15 min zonder ervaring)
  • Stil onder load
  • Tube koelpasta ipv een zakje wat je vaak ziet in deze prijs
  • Grote verbetering over stock koeler.

Minpunten

• Niet aangeraden met een hetere cpu als de i7
  • Instructies konden beter.

Johnathan Wick 2 mei 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Tornado

Dit is een uitstekende koeler qua vermogen, met name voor de prijs van circa 22 Euro. Grote fan, groter koelblok en 4 heatpipes, dus voor die prijs absolute aanrader. Handleiding zeer summier en beperkt. Klemmen voor fanmontage op koelblok zijn onhandig. Het koelblok erg scherp, na montage opletten voor knokkels.

Pluspunten

• Groot koelvermogen
  • Past in meeste systeemkasten
  • Staat mooi

Minpunten

• Zeer onduidelijke handleiding
  • Scherpe randen koelblok
  • Veren om fan vast te zetten onhandig

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gelid Solutions Tornado?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite