Wat vind jij van de prijzen van Windows 7?

Microsoft heeft donderdag de prijzen van Windows 7 bekendgemaakt. Wat vind jij van de bedragen die Microsoft vraagt voor zijn nieuwe OS?

Ik vind het duur
47,7%
Ik had toch iets lagere prijzen verwacht
20,3%
De prijzen vallen me mee
15,7%
Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden
13,3%
Ik vind het goedkoop
2,9%

Aantal stemmen: 12.323. Deelname gesloten op 17-07-2009 13:22. Stemmen is niet meer mogelijk.

Reacties (141)

Sorteer op:

Weergave:

Ik mis de optie: NVT, omdat ik toch een oem koop/bij pc erbij krijg.
Verwijderd @Sjah29 juni 2009 16:02
En dan? De prijs van Windows zit gewoon bij de prijs van de pc inbegrepen, maar is zeker niet gratis, dus zeker niet nvt.
Ik vind de prijzen acceptabel. Alleen vind ik het jammer dat ik 2 jaar geleden Vista Ultimate gekocht heb en nu weer het nieuwe OS zou willen aanschaffen.

Kortom de Life-Espectensy van Vista vind ik mijn investering van €300,- niet helemaal waard.
Maar waarom niet, hoe lang zou er dan tussen moeten zitten om 300 Euro te reachtvaardigen? Het maakt wat mij betreft niets uit als het gaat om wanneer een nieuwe versie uit moet komen voor een bepaalde prijs. Je hebt dit geld over voor deze OS-versie en werkt ermee, vast nog wel een jaar of 4-5. Kijk, dat jij vervolgens iedere nieuwe versie meteen wilt hebben, is een ander verhaal.
En de BETA/RC testers?
Krijgen die ook korting??? :P
Hoe zit het met de mensen die Vista gekocht hebben...ik vind de upgrade prijzen echt schandalig. Ik heb Vista legaal gekocht...ik draai een illegale versie omdat dat makkelijker is...maar ik ga Windows 7 dus echt nooit kopen...warez ftw!

Als ik dan kijk naar de prijs die Apple vraagt voor Snow Leopard...upgrade 30 euro...dat vind ik heel schappelijk en die ga ik dus ook wel kopen.

[Reactie gewijzigd door Abom op 24 juli 2024 02:04]

1. Je gebruikt Windows 99.9% van de tijd dat je PC aan staat en je vindt die 100 euro voor een upgrade (als het al zoveel is) duur?
2. Snow Leopard is een service pack, geen nieuw OS. Zit een jaar tussen de vorige versie, in een jaar kunnen ze geen nieuw OS uit de grond stampen. Plus dat verschil in prijs betaal je ruimschoots terug in de prijs van de computers, plus je kunt Mac niet op elke PC installeren wegens zeer gebrekkige hardwareondersteuning.
Waar haalt iedereen toch vandaan dat Snow Leopard een service pack zou zijn... Snow Leopard mag dan wel in grote lijnen gewoon Leopard zijn, de features die Apple toevoegt en de optimalisaties die Apple toepast vind je never nooit in een Windows service pack...

Snow Leopard is een volwaardig OS, net als Windows 7 dat is. Dat ze hevig gebaseerd zijn op de voorganger maakt ze nog geen service packs. Op een gegeven moment moet je even stoppen met alleen features toevoegen, maar ook eens gaan denken aan stevig optimaliseren, en dat is wat Apple nu doet met Snow Leopard en wat Microsoft ongetwijfeld ook met Windows 7 heeft gedaan. Al vind ik dat de prijzen wel vrij hoog zijn voor Windows 7.

Dus zullen we voortaan die "Snow Leopard is een service pack" comments maar even achterwegen laten? Dank u.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 24 juli 2024 02:04]

1. Ik gebruik mijn lampen ook 99.9% van de tijd als ze aan zijn. En toch zou ik het overdreven duur vinden als ik er meer dan 5 euro voor moet betalen.
2. Snow leopard is geen service pack. Het is de opvolger van Leopard net als windows 7 de opvolger is van vista.
Je vindt 7 geen service pack dan? Snow Leopard heeft erg veel verbeteringen onderhuids, that's it maar heel wat meer dan een service pack (1 van die dingen is het verkleinen van het OS-footprint met 6 GB). Windows 7 is niet eens zoveel verandert, onderhuids is het gewoon Vista, maar heeft men het een en ander wat getweaked.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 24 juli 2024 02:04]

Moet jij eens windows 7 naast vista draaien en de snelheid / stabiliteit gaan vergelijken. Zie je hoeveel er veranderd is. Ze hebben redelijk veel aan de kernel veranderd / geoptimaliseerd.

Maar de prijs had inderdaad wel een stuk lager gemogen.
Snow Leopard is geen service pack. Service packs is iets wat microsoft nodig heeft en daarom uitgevonden heeft om bugfixes te bundelen.

Snow Leopard is een nieuwe versie die gewoon meer gericht is op meer snelheid, en betere functies. Niet op nieuwe rare dingen terwijl er betere oplossingen uitgevonden kunnen worden voor wat al bestaat. Hardware ondersteuning is iets wat leveranciers moeten regelen. Leg de schuld niet bij de OS fabrikant. Bovendien kiezen ze er voor het niet vrij te geven. Geen vergelijking dus. Windows 7 kan je ook niet overal op installeren.
1 het is 120 euro voor een upgrade (home premium). en basic vervalt al...
2 snow bied MEER dan zomaar wat SP achtige functionele updates,
- en bovendien, vista was tot sp1 zo brak als me grootmoe, - en sinds sp1 (wat eigenlijk vista gold had moeten zijn). is er nagenoeg net zoveel tijd verlopen als tussen de gemiddelde mac release...

je overige punten bij 2 zijn best wel een beetje bull - er is verschikkelijk veel hardware die gewoon werkt met een mac, maar dat is idd vaak niet de inferieure hardware die je bij de mediamarkt vind. (ik ben zelf geen mac user, gewoon omdat ik er het geld niet voor heb, en omdat ik waarschijnlijk niet met osx zou wille werken (maar zeker niet omdat het geen goed os zou zijn)..

mssn koop ik ooit nog wel eens een simpel macbookje met linux ... (moeten ze wel wat aan het designe doen - want dat is dus echt mijn smaak niet0.
Daar ben ik ook mee eens. Maar voor z'n groot stuk software vindt ik het eigenlijk niet duur. Adobe vraagt duizenden euro's voor een paar programma's en dat is nog niet eens een OS, Microsoft vraagt 'maar' een paar honderd euro. Het enige verschil is dat Microsoft zowat op elke PC staat.

Denk eraan dat elke programmeur geld moet krijgen van de verkoop van Windows 7, inclusief de 4 jaar lange Update ondersteining.
De reden dat ze het dan ook zo 'goedkoop' kunnen doen is omdat bijna iedereen het dus ook heeft. Wat Adobe maakt gebruiken maar een 'paar' mensen legaal en een paar huisknutselaars illegaal. Dan moet de winstmarge per product ook hoger zijn.
In ruil voor je feedback kan je Windows 7 pre orderen.
(Begrijp dit zelf ook niet, iedereen kan een pre order nemen, maar dat is Microsoft logica zeker)
http://www.microsoft.com/...buy/offers/pre-order.aspx

Quote van site hierboven
Many of you offered feedback that helped us make Windows 7 work the way you want. We think we found the perfect way to thank you—a chance to be one of the first (without having to wait in line) to get Windows 7 at a special low price.
Zou wel mooi zijn, dan zou iedereen snel ff de RC gaan downloaden voor die korting. :P

Overigens vind ik het nog steeds wel erg duur, ongeveer even duur als vista. Zeker aangezien Snow Leopard maar 40 29 euro gaat kosten. (wat wel alleen zo goedkoop is als je nu Leopard hebt)
Toch vind ik het wel waard om up-te graden.Windows 7 is toch echt een stuk gebruiksvriendelijker, sneller(in iedergeval voor je gevoel) en, naar mijn mening, ook nog mooier.
En voor MAC OS X moet je persee een Mac hebben. (en die zijn wel heel duur)

De Linux distributies mogen dan wel gratis zijn, maar het is (jammergenoeg) nog steeds geen goede concurrentie voor Windows omdat het voor de gemiddelde consument gewoon nog steeds te ingewikkeld is.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 02:04]

Linux ingewikkeld? http://www.youtube.com/wa...fPK59weT8&feature=related
(en dat is dan nog een oude versie, kon ff snel geen nieuwere vinden, het wordt iedere release weer beter)
Voor de gemiddelde consument zei hij. Die flippen al als de startknop niet netjes rechtsonderaan zit.
Voor de gemiddelde consument zei hij. Die flippen al als de startknop niet netjes rechtsonderaan zit.
Dan hebben ze bij Windows dus al een groot probleem.
Verwijderd @SRI27 juni 2009 17:20
Waarom flipt die gemiddelde consument dan niet als ze van Windows X naar Windows Y gaan? MS gooit ook bij elke nieuwe versie de hele GUI op z'n kop, maar dan is het schijnbaar geen probleem?
Omdat de basis nog steeds hetzelfde blijft. Nog steeds moet er linksonderaan op een knopje gedrukt worden om het menu te openen, wacht maar als Microsoft die knop weghaalt en 'm bijvoorbeeld rechtsbovenin plaatst. Dan zal de gemiddelde consument best wel flippen ;)
Dat startmenu is ook ongeveer het enige wat in de loop van de tijd op dezelfde plek is gebleven. MS heeft in de loop der jaren hun GUI ook helemaal door elkaar geschuffled.
Bovendien, hoewel mijn ervaring met gebruikers ook niet altijd even positief is, vraag ik me toch wel heel sterk af of de gebruikers die in dit soort threads altijd als voorbeeld worden gegeven wel helemaal representatief zijn... ik bedoel, je moet toch wel volslagen achterlijk zijn wil je een startmenu/icoontje/whatever dat van linksonder naar rechtonder verschuift niet terug kunnen vinden.
Trouwens... het KDE-menu zit ook linksonderin...
GNOME ook,... je moet bij sommige distro's wat veranderen maar in 1 minuut zit hij weer op de "goede" plek.

Ik kan ook niet wennen aan elke keer een ander uiterlijk van een GUI, van Windows XP naar GNOME was lastig. Je vind je dingen dan wel, maar niet zo snel als je eerst deed. Daarom pas ik, vooral de taakbalk, altijd weer aan naar ongeveer de Windows layout;
Start, QuickStart, System Tray, Geluid, Tijd, Logout.

Nu ben ik redelijk gewend aan WIndows 7 maar in het begin was het ook ff zoeken.
En ze gaan ook flippen als ze een nieuwe telefoon kopen? Zelfs mijn 2 nokia's hebben nog niet eens dezelfde interface, en daar is het blijkbaar geen probleem. Waarom zou het op pc's dan wel een probleem zijn?
Ik mis de optie "het zal me volslagen aan m'n achterwerk oxideren, want ik ga het toch niet kopen"
Ik heb op 'te duur' gestemd. Zolang ik een beter OS (ubuntu) gratis kan krijgen is zelfs 1 euro voor windows nog veel te duur.
Alleen jammer dat windows apps niet (goed) daarop draaien, dat de hardwareondersteuning nog steeds ver onder de maat is, etc etc etc.
Verwijderd @YopY27 juni 2009 20:16
Alleen jammer dat windows apps niet (goed) daarop draaien, dat de
Ja, en? Op Windows draaien Linux apps niet (goed). Ik heb totaal geen behoefte aan Windows apps - op een paar spelletjes na, maar daar kan ik ook wel zonder.
hardwareondersteuning nog steeds ver onder de maat is, etc etc etc.
Linux ondersteunt meer hardware dan welke Windowsversie dan ook en veel hardware die onder Linux niet werkt omdat de fabrikant vertikt om specs vrij te geven werkt onder Vista ook niet (de beroemde Winprinters bijvoorbeeld), omdat de fabrikant toen evenmin zin had om zijn klanten te helpen aan nieuwe drivers.
Ja, en? Op Windows draaien Linux apps niet (goed). Ik heb totaal geen behoefte aan Windows apps - op een paar spelletjes na, maar daar kan ik ook wel zonder.
Maar er zijn mensen die dat wel doen. Ik zou bijvoorbeeld Visual Studio (lol) en Word 2007 heel graag op linux zien. Ook spellen zijn idd erg fijn.
Maar als je, zoals ik, niks geeft om de zoveelste dure 13-in-een-dozijn shooter en net zo veel lol hebt met open source games en spelletjes die goed onder wine draaien (zoals world of warcraft), zijn games geen argument. Bovendien speel ik sowieso liever op een console. Games op windows aan de praat krijgen is een drama (installeren, patchen, configureren, hopen dat je hardware het aan kan, eeuwige kopieerbeveiligingen die je pc om zeep helpen). Consoles worden ook helaas steeds meer pc's, maar zijn nog altijd een stuk meer no-nonsense dan windows-games.
Visual studio en Word heb ik geen behoefte aan, ik kan prima uit de voeten met Eclipse en OpenOffice.org. Die dure betaalde varianten geven voor mij geen meerwaarde, ik zou ze niet eens gebruiken als er een linux versie van was. Overigens heb ik begrepen dat Word prima werkt onder wine (en dat dit zelfs een van de apps is waar ze op focussen).
Ik heb ook op te duur gestemd. Omdat Ubuntu bij mij ook volstaat (heb alleen hardware met Linux ondersteuning). Ben zelf programmeur en ik vind OS specifieke software belachelijk. Je maakt software voor een computer (processor arch + libraries) niet voor een OS.

Maar terug ontopic. Ik heb er ongeveer 20 Euro voor over, omdat ik af en toe games speel (heb geen console ;( ). Ook al hoop ik dat meer games voor OpenGL en dergelijke libraries worden gemaakt zodat je minder afhankelijk bent van het OS en daarom ook op mijn Ubuntu kan draaien.

Voor mij als consument kies ik Ubuntu boven Windows 7 maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk van je wensen. Zo hebben een aantal van mijn familie leden het nu ook en zijn er zeer tevreden over, terwijl het leken zijn (om maar even de mythe te ontkrachten).

Dus there you have it: "Ik vind het duur" en heb er 20 euro voor over. Op basis van prijs/kwaliteit, vraag/aanbod en mijn wensen. Suc6 ermee :z
Beetje kortzichtige reactie imho, Want je maakt software voor een cpu arch + libraries, waarschijnlijk heb je veel geprogged in C en C++ en in niet in .Net of Java.Want met een goede abstractie in je programmeertaal kun je totaal vergeten wat voor architectuur er op de doel pc aanwezig is (de JVM draait ongeveer overal op) en de libraries zijn een OS kwestie..

Want uiteindelijke wil jij dat de cpu wat voor je doet, en daarbij heb het OS nodig..
Uhm... dus ik ben de enige die het ongelofelijk moeilijk vind om mijn applicaties op zowel linux als windows wil laten draaien?

Ik ben 3 uur bezig geweest om een makkelijke manier te vinden om een grafisch programma, dat mysql databases checkt op een nieuwe entry op zowel windows als linux exact hetzelfde te laten draaien. Inclusief installer.

Ik kwam eerst op GTK dat ook op windows zou moeten werken. Dit in combinatie met Mono(Develop) werd buggy.
Dus ik ben voor python gegaan, alleen is het daar weer moeilijk om de gebruiker niks te laten zien van jou programma (behalve het programma zelf). Dus niet eerst Python installeren, dan pas het .py bestandje kunnen starten.

Toen kwam ik op het idee, in linux Python + Gtk in windows C#.NET met Winforms, probleem opgelost. Iets meer werk, maar uiteindelijk een stuk beter!

Als het zo makkelijk zou zijn om Crossplatform te schrijven zou waarom zijn er dan bijna geen (grote) apps die op zowel windows als linux werken? Ik weet dat er veel ports van linux naar windows zijn, maar andersom zie ik bijna niks.

Ik wil COD4 wel eens op mijn ubuntu install draaien, en Office 2007 zou ook wel handig uitkomen, maar dat lukt dus niet (wine buiten beschouwing gelaten).

Dus of jij bent een goddelijke programmeur met boven natuurlijke krachten of er klopt geen reet van wat je zegt.
Ach, beter blijft relatief. Voor jou is Ubuntu beter, voor een ander Windows, en een derde zal bij FreeBSD zweren. Ieder z'n eigen smaak.
Ja, en daar gaat de poll dus ook over, wat JIJ van de prijzen van windows vind. Wat ik heb gepost is mijn *mening* en hoeft een ander het niet mee eens te zijn.

Dat is inderdaad niet subjectief ja (@rbs760 hieronder), niemand vroeg om subjectieve feiten, daar zijn polls niet voor bedoelt.
Dat Ubuntu gratis is wil niet zeggen dat "dus" Windows 7 te duur is. Dat is gewoon niet objectief. De enige conclusie zou kunnen zijn dat Windows 7 duurder is dan Ubuntu, en dan gaat het alleen over de aanschaf.
Die optie is de gewoon niet stemmen optie :+
Ik heb maar op "te duur" gestemd, hoewel de kosten absoluut niet het belangrijkste issue zijn (sterker nog, zelfs als ik geld toe zou krijgen zou ik het nog niet willen gebruiken)
Jij hebt duidelijk nog een rare nasmaak van vista. 7 al eens geprobeerd of blaat je wat rond?
Ik heb helemaal geen rare nasmaak van Vista, want Vista heb ik ook niet geprobeert.
dus je blaat maar wat rond ;) ...
Hoezo? Ik zeg alleen dat ik het niet wil... ik zeg niet dat ik slechte ervaringen met Vista of Windows7 heb, ik zeg alleen dat ik geen van beide wil en dus wat er ook voor gevraagd wordt, het mij te duur is.
Eens met jeroenr. Een tijd terug draaide ik nog XP en ben toen overgestapt op Ubuntu.

Wat later kwam Vista en dat heb ik met geen vinger aangeraakt, en Windows 7 is voor mij hetzelfde lot beschoren.

Mensen die geen Windows willen blaten niet zomaar wat rond, die hebben gewoon een andere voorkeur. Voor mij dus ook: al zou Windows 7 gratis zijn, ik heb er niet zo'n behoefte aan.

Ik heb zelf ook "te duur" gekozen, want zelfs een euro zou voor mij al te duur zijn. En als het gratis zou zijn betwijfel ik nog dat ik het zou downloaden, hooguit voor een paar spellen ofzo (maar ik game niet zoveel dus dan nog heeft het geen hoge prioriteit). Ik ben ondertussen gewend aan Linux en zie dus geen enkele reden om terug te stappen.

Wat dat betreft voor mij dus ook het anus oxideren: al gaat het €10.000,- kosten, ik ben toch niet van plan om het te kopen dus waarom zou het me boeien?

[Reactie gewijzigd door Mentalist op 24 juli 2024 02:04]

Ik ben fan van ubuntu. Maar omdat ik voro windows software moest gaan schrijven heb ik maar windows 7 geinstalleerd. En sinds dien geen ubuntu meer opgestart. Op sommige gebieden kan het niet tippen aan ubuntu (vooral voor een simpel servertje). Maar het is zeker waard om te bekijken.

Ik raad iedereen die nu Linux / Vista / etc... gebruikt eens naar windows 7 te kijken. Het werkt echt geweldig.
Hoewel ik kan begrijpen wat je zegt (ik heb zelf fijne ervaringen met windows en andere besturingssystemen, en hoef dus niet perse naar windows 7.) Impliceer je hiermee:
(sterker nog, zelfs als ik geld toe zou krijgen zou ik het nog niet willen gebruiken)
toch wel dat je een ervaring hebt, waardoor je geen windows meer wilt gebruiken.

Het anders formuleren van een zin doet soms wonderen;)

[Reactie gewijzigd door Pixeltje op 24 juli 2024 02:04]

Ook al boeit het je niet omdat je het niet gaat kopen dan kun je toch nog steeds een mening hebben over de prijzen?
Ik vind het vooral zo triest dat ze de quick adopters in NL niet gaan belonen zoals in de VS, Duitsland en Frankrijk. Voor 50 euro had ik hem meteen besteld.

Maar goed, surfspot zal wel mooie deals hebben.
Inderdaad. Als je als Microsoft graag ziet dat veel mensen overstappen naar Windows 7, dan is het plan met pre-orders die goedkoper zijn een goede manier. Jammer dat ze dat niet in Nederland doen.

Als je de prijs van Windows 7 vergelijkt met andere programma's, die je veel minder gebruikt en die soms ook duur zijn, is Windows 7 niet overdreven duur naar mijn mening. Maar het is natuurlijk ook weer niet realistisch te verwachten dat studenten en dergelijke dit soort prijzen zomaar kunnen betalen.
is inderdaad jammer, maar vermoedelijk een keuze van de lokale afdeling
Ik heb hier Vista Ultimate Legaal en vind 2 tientjes verschil tussen upgrade en volledige versie erg karig eigenlijk.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik heb hier nu Windows XP en Vista Ultimate retail. Ik gebruik retail omdat ik regelmatig computers verbouw/wissel en geen gelazer met activeren wil bij OEM versies.

Voor die teleurstellende 2 tientjes zal ik dus een Windows 7 Ultimate full aanschaffen ipv de upgrade. Ik ben eigenlijk van mening dat een upgrade vanaf Vista op basis van verzend+ media kosten zou moeten. Het brengt in feite alleen maar dat wat ze met Vista al beloofd hadden.
Ze zijn wat ik ongeveer had verwacht. Alleen die optie kan ik niet vinden.

Ik ga W7 niet los kopen, maar bij aanschaf van een nieuw systeem nadat W7 uit is zal ik gewoon een W7 OEM licentie erop aanschaffen.
in het begin kun je retails kopen voor de prijs van een upgrade... je zou wel dom zijn om die kans te laten liggen... kun je later lekker je pc zonder oem-gezeik bouwen en verbouwen zovaak je wilt..
ik heb "ik vind het duur" gestemd.

microsoft zou beter een prijs van $29 kunnen hanteren zoals apple dat doet voor de volgende release van mac os x, snow leopard: http://www.apple.com/macosx/

daarnaast zal ik voorlopig gewoon het xp image blijven draaien onder vmware fusion om de schaarse legacy windows legacy apps die ik nog benodigd ben te kunnen blijven gebruiken.

op mn werk ploeter ik voorlopig ook nog wel voort met windows xp want migratie naar windows 7 speelt op dit moment totaal geen rol. het staat zelfs niet geagendeerd.
Klopt ja, ik heb Windows 7 nu al een tijd in gebruik en vind het heel aardig, de explorer dan niet, maar dat is persoonlijke smaak. Echter is het wat mij betreft gewoon een iets betere Vista, veel meer niet en om daar nu meer dan 100 Euro voor neer te leggen.... nee.
Beetje voorbarige poll, prijzen van Windows 7 OEM is nog niet eens bekend.
Van een Windows retail pakket weet iedereen dat deze belachelijk duur zijn.
Inderdaad, je hebt volkomen gelijk!
Ik bv. krijg die dan uiteindelijk via MDSN(AA), dus ik krijg het nog volkomen gratis ook.

En dan het te duur/normale prijs, ik vind het allemaal wel meevallen.

Voor 95% van de mensen volstaat de Home Premium editie (of zelfs de Professional, als ze Media Center toch niet gebruiken, wat ik bijvoorbeeld niet kan missen!)

Als je ervan uitgaat dat je een OS op je pc hebt staan valt het mee. 120€ voor Home Premium vind ik meevallen, het is een upgrade... dus je oude versie vervalt meteen, maar goed! Ik weet nog in de tijd ging iedereen WinXP Home kopen voor 95€ en WinXP Professional voor 150€, en daar deden ze dan alweer niet lastig over.

En de andere prijzen, de retail prijzen, dat is een verhaal apart. Om een simpele reden dat je die op meerdere pc's kunt installeren (max. 5 dacht ik). Ik heb bv. 4 pc's, dus 200€/4 = 50€, valt toch mee qua prijs? En moet je maar voor 1 pc? Koop dan toch lekker OEM, prijs gaat vaak even hoog zijn als de Upgrade.

Maar wat ik wel schandalig vind is dat er geen pre-order acties in Benelux zijn, want in Frankrijk of Duitsland kun je die ECHT goedkoop krijgen dan, Home Premium voor 50€ retail, lastig erover doen, dat zou pas echt erg zijn!
Ik heb te duur gestemd omdat ik het prijs verschil tussen een OEM en de officiële versie veel te hoog vind.

Zeker omdat Microsoft de zelfde support levert (updates ed) dan op de officiële versie.

Voor Home Premium ga je € 199,99 betalen terwijl je voor de OEM versie ergens rond de € 90,00gaat betalen.
Updates krijg je altijd. Hetgene wat je niet direct kan aanvragen zijn hotfixes. Maar wees eerlijk. Hoevaak vraag je die nu aan als particulier?

Verder is €90,- voor een OEM versie toch niet duur? Het is goedkoper dan Vista Home Premium tijdens de launch.
Bij Azerty kun je dus waarschijnlijk de OEM versie gaan kopen voor 90 euro!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.