Advertorial

Door Tweakers Partners

Dit is hoe Infomedics hun geavanceerde declaratiesysteem toekomstbestendig maakt

25-05-2023 • 08:00

60

Infomedics verwerkt per jaar 35 miljoen facturen. Om die operatie vlekkeloos te laten verlopen, zijn serieuze softwareoplossingen vereist. Het Nederlandse bedrijf bouwde daarom TIM: The Infomedics Machine. Naar eigen zeggen is dit het meest geavanceerde declaratiesysteem van Nederland.

Bij Infomedics is de bedrijfsfilosofie 'first time right': het moet direct de eerste keer goed gaan, er is geen tweede kans om iets te herstellen. Dat moet ook wel, met meer dan 35 miljoen verwerkte declaraties en twintig miljoen verstuurde rekeningen (digitaal of in de bekende roze envelop). Die facturen zijn vaste prik voor praktisch iedereen die in een Nederlandse tandartsstoel plaatsneemt, maar Infomedics doet meer, met bijna 10.000 aangesloten zorgaanbieders. Het bedrijf ondersteunt ze bij de administratie, zodat ze zich kunnen concentreren op hun kerntaken. Infomedics verwerkt per jaar meer dan 35 miljoen declaraties.Speciaal voor dat doel werd The Infomedics Machine (TIM) gebouwd. Dat is volgens Infomedics het meest geavanceerde zelfgebouwde declaratiesysteem van Nederland.

Nu staat Infomedics aan de vooravond van een grote datacenter-operatie. De techniek staat niet stil en het bedrijf wil meegaan in nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast liggen er kansen om zorgprofessionals nog beter te bedienen door het pakket van diensten uit te breiden, ook naar andere sectoren binnen de zorg. De migratie en het toekomstbestendig maken van TIM is een enorme klus, maar hij bezorgt ICT Operation Manager Rob Denekamp en zijn team van IT-professionals geen slapeloze nachten.

Andere tijden

De meeste mensen kennen Infomedics wellicht alleen van de net genoemde roze enveloppe. Die was er dertig jaar geleden, toen de basis van het bedrijf werd gelegd, nog niet. Rob Denekamp vertelt over hoe Infomedics zichzelf ziet: "We noemen ons een MedTech-bedrijf omdat we veel geld verwerken, en we leven echt op IT. We bedienen meer zorgaanbieders dan tandartsen alleen, het gaat ook om fysio- en podotherapeuten, opticiens en audiciens, en we runnen een digitaal platform voor de apotheekbranche."

De diversiteit aan zorgaanbieders heeft Infomedics onder andere te danken aan overnames die het in de loop der tijd heeft gedaan. Niet alleen zorgaanbieders zijn zo bij Infomedics terechtgekomen; Rob is ook via deze weg bij het bedrijf gestart.

"In 1996 werkte ik bij een klein Hilversums clubje dat declaratiesoftware voor medisch specialisten ontwikkelde. IT stond toen nog echt in de kinderschoenen, met Novell-servers die op MS-DOS draaiden en netwerken die wel 10MB per seconde haalden. Dat waren andere tijden."

De hoogste kwalificatieschaal voor databeveiliging

Robs werk beslaat twee domeinen, want naast ICT Operation Manager is hij ook IT Security Officer. "Ook die rol is essentieel, als je bedenkt dat we hier op een berg data zitten. Je kunt stellen dat elke Nederlander die naar de tandarts gaat in onze database is opgenomen; we zitten daarom in de hoogste kwalificatieschaal voor databeveiliging." Zeven jaar terug kreeg het bedrijf te maken met een ransomware-aanval. De poging slaagde niet, omdat het bedrijf de middelen had om de aanval te pareren.

Toch is waakzaamheid geboden, ook als het gaat om storingen en uitval. Rob: "Onze filosofie is dat we zoveel mogelijk redundant doen. Beschikbaarheid is superbelangrijk voor ons, net als data-integriteit. Daar hebben we ons systeem dus op aangepast en ingericht. Als ICT Operation Manager leid ik een team van 29 IT-professionals: technische en functionele applicatiebeheerders, systeembeheerders, werkplekbeheerders, database administrators en security-specialisten. IT is de ruggengraat van het bedrijf."

Declaratiesysteem TIM: The Infomedics Machine

Het hart van de IT-operatie is het declaratiesysteem TIM, zoals The Infomedics Machine in de wandelgangen wordt genoemd. Het is geen standaardpakket, maar helemaal zelf gebouwd. Een van de bijzonderheden van het systeem is de kleine foutmarge. Met de volumes waar het bedrijf mee werkt, kan het zich geen fouten permitteren. "Daarom is een van onze filosofieën 'first time right'. Het moet de eerste keer direct goed gaan. TIM kan die taak aan, het proces van de verwerking van facturen ligt op bijna 100 procent resultaat. Maar het systeem is natuurlijk nooit af, ofwel door marktontwikkelingen, of omdat we nieuwe kansen zien, en vooral omdat veranderende wet- en regelgeving altijd aanpassingen vereisen. We kunnen ons simpelweg niet veroorloven dat de regels veranderen en dat niet in ons systeem is ingebouwd", legt Rob uit.

Zoals het vervangen van een autochassis gedurende de rit

Omdat de wereld, de wetgeving en de techniek voortdurend in beweging zijn, moet het systeem meebewegen. Daarom ligt in 2023 de primaire focus op het toekomstbestendig maken van het datacenternetwerk. Rob: "Het is nu nog classic networking, waarbij we tegen de limieten van de hardware aan dreigen te lopen en een aantal switches richting end-of-life gaan. Daarom gaan we dit jaar een totaal nieuw systeem implementeren in onze datacenters. Dat kun je vergelijken met het vervangen van het chassis van je auto ... maar dan gedurende de rit. Zowel de tandarts als de klant mag er helemaal niets van merken."

Infomedics maakt daarom de overstap naar een Enterprise-oplossing van een van de grotere De nieuwe TIM is een innovatie waarbij de software-ontwikkeling niet langer geremd wordt door de hardware. fabrikanten. Omdat het om Software-Defined Networking (SDN) gaat, worden de traditionele switches vervangen voor programmeerbare. Voor tweakers klinkt dat misschien logisch, maar voor de managementtop van het bedrijf in de bestuurskamer vergde die transitie de nodige uitleg. Rob wist de bestuurders te overtuigen door de vergelijking met een Tesla te maken. "Daarvan verandert de hardware ook niet, maar toch is hij constant in ontwikkeling doordat het een stuk software op wielen is. Dat parkeer je voor de deur en via een over the air-update kan de auto de volgende dag nieuwe dingen die je daarvoor niet voor mogelijk had gehouden. De nieuwe TIM is een innovatie waarbij de softwareontwikkeling niet langer geremd wordt door de hardware. Mijn inschatting is dat gecentraliseerd beheer zorgt dat er meer tijd vrijkomt voor de echt leuke dingen. Een ander voordeel is automatisering, in samenwerking met gevirtualiseerde omgevingen. Misschien wel het belangrijkste is dat deze oplossing platformonafhankelijk is. Of we nu hybride willen werken, naar de cloud gaan of on-premise blijven, we kunnen alle kanten op."

First time right, maar hoe?

Deze omvangrijke en ingrijpende IT-operatie is extra spannend binnen een organisatie waarin het bedrijfsmotto is dat alles in één keer goed moet gaan. Daarom zijn veel professionals en projectleiders - zowel intern als extern, van de leverancier - al maanden bezig met de voorbereidingen. Bovendien is het een geruststellende gedachte dat Infomedics al vaker complexe IT-operaties tot een goed einde bracht, zoals het samenvoegen van twee bedrijven na een overname.

Behalve kennis van zaken en een gedegen voorbereiding noemt Rob nog een essentieel onderdeel voor het slagen van dergelijke projecten: enthousiasme. Rob: "We hebben een open, niet-hiërarchische cultuur en laten iedereen in zijn of haar waarde. Je kunt hier echt jezelf zijn. Autonomie is superbelangrijk. We nemen specialisten aan, nadrukkelijk niet om ze te vertellen wat ze moeten doen, maar om ze in hun kracht te zetten. De sfeer is familiair. Er lopen hier veel raceliefhebbers rond, ik ben zelf ook in de ban geraakt van simracing en we hebben een eigen kartteam. Voor ontspanning kun je bij ons even achter de PlayStation kruipen. Dat mag ook voor een potje Mortal Kombat zijn. Verder staan er een tafelvoetbal- en pingpongtafel, en elke vrijdagmiddag spelen we met ons team Among Us. Goed voor het teamgevoel."

Op zoek naar een IT-uitdaging?

Infomedics is altijd op zoek naar IT-talent. Behalve een marktconform salaris zijn er mooie secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een bonusregeling, de mogelijkheid om 50/50 thuis en op kantoor te werken en een reiskostenvergoeding of OV NS Businesskaart, maar ook een mooie werkplek, een prima sfeer en een smakelijke lunch die deels wordt vergoed. We hebben bovendien een mooi budget voor cursussen en opleiding, want learning & development staat hoog op onze prioriteitenlijst. Benieuwd welke vacatures nu openstaan? Check het hier.

Dit artikel is geen redactioneel artikel, maar gesponsord en tot stand gekomen dankzij Infomedics en Tweakers Partners. Dit is de afdeling binnen Tweakers die verantwoordelijk is voor commerciële samenwerkingen, winacties en Tweakers events zoals meet-ups, Developers Summit, Testfest en meer. Bekijk hier het overzicht van alle acties en events. Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via [Discussie] Reclame algemeen].

Reacties (60)

Sorteer op:

Weergave:

Ik krijg altijd kriebels als ik "marktconform salaris" zie.

Tijdens een solicitatie, als de kandidaad "marktconform skillset" aangeeft word hij/zij immers ook weg gelachen. Vreemde werk cultuur, ik vraag mij altijd af of dit een nederlands dingetje is, of alleen een subset van bedrijven die dit doen...
Volgens mij is dit in de toekomst zelfs niet wettelijk om dit achterwege te laten. Zie https://eur-lex.europa.eu.../?uri=CELEX%3A52021PC0093 artikel 5:
Article 5 – Pay transparency prior to employment
So far, no minimum standards on pay transparency prior to employment exist at EU level. This provision requires that employers indicate the initial pay level or its range (based on objective and gender-neutral criteria) to be paid to the future worker for a specific position or job. Such information may be provided in a job vacancy notice or otherwise prior to the job interview without the applicant having to request it (for instance, in the invitation to the interview or directly by the social partners).
Ook daar heb je niet zo veel aan, ik krijg momenteel recruiters in de mailbox die vacatures aanbieden met een range van 5.000 tot 8.500 p/m. Zo voldoe je dan aan de wetgeving en weet je als sollicitant nog steeds niet waar je aan toe bent.
Hoe moeten ze het dan verwoorden? Ik kan me voorstellen dat ze bijv een positie hebben en iemand met weinig ervaring x willen betalen en iemand met meer en zelfstandig een stuk meer. Dan moet je toch een range hebben lijkt me?
Hoe breder de range, hoe minder je eraan hebt. Laat ik het iets ludieker maken. Salaris range 2k tot 10k. Heb je er dan nog iets aan?

Ze zoeken iemand voor een specifieke functie met een specifieke skillset. Het is niet also ze zeggen, "kom maar langs en we vinden wel iets passends voor je".
Zie in de VS veel dat ze daar ranges noemen, maar dat meerde sollicitanten dan te horen kregen dat ze eigenlijk altijd het laagste bedrag als uitgangspunt namen. :+ $70K - $110K moet je dan dus kan rekenen op een bod van $70K en ook geen millimeter speling. En dan zeiken dat het lastig is om personeel te vinden voor de functie.
Nou dan weet je dus wel waar je aan toe bent, als iemand zo'n range aangeeft weet je dus dat je er vooral niet moet gaan werken.
Bij de vacatures op hun website staan wel salarisindicaties. Er staan alleen verrassend weinig vacatures open.

En ik had wel wat informatie gehoopt en verwacht over de tech stack. Dat staat niet in de advertorial en ook niet in de vacatures. (Nou is er ook geen vacature voor software developer, maar alsnog. Bovendien nog steeds relevant voor de vacature voor architect).

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 22 juli 2024 13:39]

Ik zocht direct op ‘stack’ en vond alleen dit comment. Jammer, inderdaad. Dat betekent ook dat ze er waarschijnlijk niet trots op zijn :+
Of de afstemming tussen degenen die de vacatures en advertorials schrijven en de software engineers / architecten zou beter kunnen.
marktconform==leuk voor je eerste baan
marktconform==te weinig om voor puur geld over te stappen.

Mijn vorige werkgever (F500 bedrijf) vond het heel raar dat ik een 'vaste' baan opgaf voor een non-profit organisatie, want je verdiende toch meer bij een bedrijf dan bij de non-profit en je kreeg toch bonussen e.d?
de min of meer verplichte vrijmibo (of zoals hierboven vrijmiga) was ook zo'n jeuk dingetje

Intussen heb ik inderdaad bruto iets minder per maand, maar:
- is het werk is afwisselender en uitdagender (was de reden om over te stappen)
- werk ik met modernere spullen onder minder stress
- is het bruto-netto verschil onder aan de streep per jaar minder dan 400 euro
- heb ik 12 vakantiedagen méér per jaar (die ik hard nodig heb voor het ondersteunen van een partner met beperking)

dat alles gezegd: zoals men de organisatie beschrijft lijkt het een solide club.
Ik zal willen zeggen als je netto per jaar 400 euro erop achteruit gaat maar 12 vakantiedagen meer hebt, dat je er zeker op vooruit gegaan bent. ook gewoon in waarde. Want ja stel dat je 10 euro per uur verdient.
en aannemend 8 uur per dag. dan heb je netto 50 euro per vrije dag(uitbetalen valt namelijk in bijzondere tarief) dus 12 dagen is dan 600 euro.
precies. maar belangrijker: de arrogantie om als bedrijf te durven zeggen dat je beter betaald dan non-profit/public..... het is gewoon niet waar, zeker niet als je naar de gewerkte uren gaat kijken en vooral hoe je die uren beleeft. Ik ga nu vrolijk en met veel plezier naar mijn werk. Voorheen werd het steeds meer een stroop pot. Dit is iets wat veel jonge mensen helaas nog niet goed kunnen overzien.
Vaak is zo'n bedrijf dan een slangenput, je moet echt met een grote boog daar omheen. Er zijn alleen maar slechte redenen waarom bedrijven dat doen:

- Ze nemen niet de moeite om een klein onderzoekje te doen naar de functie, dus de verwachtingen zijn al niet goed.
- Ze willen niet dat huidige medewerkers zien dat ze minder betaald krijgen.
- Ze weten dat ze niet competitief zijn en hopen je met loze beloftes en rare secundaire arbeidsvoorwaarden over de streep te trekken zoals pingpongtafel, vrijmibo, en andere dingen waar starters vatbaar voor zijn.
- Het bedrijf wilt sollicitanten die niet voor het geld gaan maar loyaal zijn (ondanks dat ze er nog niet werken).

etc

[Reactie gewijzigd door nst6ldr op 22 juli 2024 13:39]

Subset aan bedrijven. Marktconform salaris betekend ook wel, " Salarisindicatie? Jammer joh, we geven jou een salaris wat we denken wat jij verdient op basis van de skillset die je meeneemt. " :+

Ook hier overigens voor Tandarts altijd keurig binnen een weekje of iets dergelijks de bekende brief van Infomedics op de mat om via een QR code (Ideal) de resterende paar pleuro te betalen voor whatever reason codes ze nog op de factuur hebben weten te drukken die de verzekering net niet dekt. ( code C003 - M01 poets 2x per dag, koop een elektrische tandenborstel, boeit me niet, koop een nieuwe, gebruik tandenstokertjes, gebruik de juiste grootte, ga naar de apotheek, blabla :9~ )

Maargoed, infomedics verzacht de kiespijn, eenvoudig te betalen facturen. :9
Ja je hoeft er ook weer niet teveel achter te zoeken. Ik heb wel eens voor een bedrijf gewerkt wat dit ook erin had staan en heb er toen naar gevraagd. Wat ze er eigenlijk mee bedoelde was dat ze flexibel waren in hun salaris aanbod en het daadwerkelijk graag wilden matchen met wat ik dacht dat redelijk was gezien de markt en wat ik kon. Als ze van te voren een exact salaris zouden noemen, dan dachten ze dat er minder op gereageerd zou worden. Ze hadden ook een range kunnen opgeven natuurlijk of hun advertentie wat specifieker kunnen maken, maargoed hun intenties waren in mijn ogen juist. Ze kregen een range van mensen binnen die of heel goed zijn of best aardig en ze willen ze allebei hebben maar tegen een andere prijs (de woordjes junior, medior, senior zeggen namelijk helemaal niks in de IT wereld)

[Reactie gewijzigd door PV85 op 22 juli 2024 13:39]

Een bedrijf wat mij een marktconform salaris bied krijgt van mij een marktconforme inzet :+
Nee hoor. In andere landen zoals US hoor je ook dat ze het beschrijven als een 'competitive salary'.

Echter daar is het iets gebruikelijker is om een salarisrange in de vacature te zetten, en zijn er ook meer mensen die om zo'n tekst lachen en doorklikken naar de volgende vacature. Zolang de lijst vol staat met werk valt er voor (sommige) mensen ook wat te kiezen.
Het salaris is natuurlijk een belangrijke arbeidsvoorwaarde. We zetten ons in om bij de vacatures een zo duidelijk mogelijke range te vermelden. Uiteindelijk is het salaris een afweging tussen functie, leeftijd, niveau en vergelijkbare andere posities in de organisatie. Het salaris maakt deel uit van een mooie arbeidsvoorwaardenpakket, reageer dus gerust op één van onze vacatures en dan praten we je verder bij.

Disclaimer: ik werk bij Infomedics
Ik ben met pensioen, dus nee, zowel niet mijn cup of tea en nog nooit hoeven te reageren op een vacature (headhunters etc was een wat makkelijkere route).

En nee. Een magic bullet formula is altijd bovine excrement in dat soort onderhandelingen, althans dat was bij mij het geval. Echter je vangt afhankelijk van het net waar mee je vist, en ik gok zo dat er hier anders word gevist dan de pool waar ik in zat.

Neemt nog steeds niet weg dat je gewoon even een salaris indicatie kan plaatsen ipv het een schattenjacht te maken. Totale waanzin en zoals de markt nu is ook niet helemaal van deze tijd.

En voor de indicatie die ik hier voorbij zag komen heb je me voor 2 a 3 dagen per maand. Geen goed plan.
Dat is misschien ook wel wat ze zoeken, d.w.z. helemaal niet "the best of the best" maar gewoon "peloton-vulling". Dat kán he, voor sommige functies wil je helemaal geen "al te slim"-persoon hebben.

Verder vind ik het een beetje raar om iets "altijd" bullshit op basis van enkel en alleen je eigen ervaringen, maar ben het wel met je eens dat in ieder geval een salaris-range geen gek idee is.
Het is een onderhandeling. Geleverde diensten binnen een gezet framework met daar tegenover een vergoeding.

Als je daar een raar verhaal (magic bullet) van gaat maken ala stiften elleboog op tafel, dan lijkt me het deugelijk om het bovine excrement te labelen. Natuurlijk is er altijd wiggleroom, maar laten we het niet raar maken. Dat is niet alleen mijn ervaring, zo werkte het voor al mijn werkrelaties (granted, iets andere soorten functies).

Dat neemt niet weg dat ik het nooit in het wild ben tegen gekomen, maar dat was dan altijd zowel een deal breaker met een duidelijke (zakelijke) feedback van mijn kant en een escalatie naar de betreffende headhunter. Zonde van een ieders tijd en moeite.

Maar je hebt gelijk dat ze inderdaad misschien met een grove hark harken.
“Bijzonder aan Infomedics is dat ze geloven in de kracht van het zelf doen. Veel bedrijven werken met externen, hier werken een aantal collega’s vanuit Polen, maar hebben we ook een heel IT-team ‘in house’. Dit zorgt ervoor dat ik projecten mag doen die ik anders nooit had kunnen doen. Sinds de fusie met Famed hebben we de opdracht gekregen ervoor te zorgen dat we ook op technisch gebied één organisatie vormen. Zo hebben we het telefonie- en e-mailsysteem al samengebracht en zijn we nu bezig om alle accounts in één systeem krijgen. Dit zijn hele leuke projecten die ervoor zorgen dat ik altijd met plezier naar mijn werk ga.”

Testimonial Karel Blokhuis

‘Ik ben trots op een project dat volledig mislukt is’

“Een van de dingen waar ik dan ook het meest trots op ben is een project dat volledig mislukt is. We wilden het backoffice systeem veranderen en hadden daarvoor een totaalpakket gekocht. We zijn hier een jaar druk mee bezig geweest en uiteindelijk bleek het gewoon niet te werken. Ondanks dat we ook hadden kunnen blijven doormodderen, omdat het een duur project was, besloten we te stoppen. Ik vind het gaaf dat we onze kwaliteit vooropstelden en ermee zijn gestopt. Nu hebben we met collega’s in Polen onze eigen backoffice ontwikkeld en die werkt veel beter. We zijn eigenwijs en durven risico’s te nemen.”

Testimonial Deborah Siwabessy

Bij Infomedics is de bedrijfsfilosofie 'first time right': het moet direct de eerste keer goed gaan, er is geen tweede kans om iets te herstellen. :) :)

[Reactie gewijzigd door etrans op 22 juli 2024 13:39]

Stoppen met een project dat geen kans van slagen heeft vind ik ook wel een pluspunt eigenlijk. Veel organisaties hebben managers rondlopen die dat falen net zolang uitstellen tot ze zelf een nieuwe baan hebben |:(
In principe klopt dat first time right dan dus nog steeds wel. Zolang iets niet is uitgerold naar productie kan je niet spreken van een mislukking. Het is weer een leermoment geweest, that's it.
Beter dan de gemiddelde overheidsdienst die een halfbakken product toch uitrolt en vervolgens jarenlang extreem duur betaalde support moet inhuren en je eindigt met drijfzand.
Ik heb dagelijks met dit bedrijf te maken voor mijn werk, ze verdienen grof geld over de rug van de veelal slecht verzekerde(en er financieel slecht voorstaande) klanten.

Wil je een betalingsregeling? Prima, dan doen we er 5,- er maand bij vanwege de kosten die het ons extra aan tijd kost. Intussen heb ik hier een standaard bezwaar brief voor gemaakt.

Vaak is de administratie ook niet op orde, of wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
De betalingsregeling is vanaf mei vorig jaar kosteloos, nu net 1 jaartje dus. De regeling is sindsdien ook beschikbaar voor rekeningen vanaf 20 euro (was 50 euro) en het minimum termijnbedrag is verlaagd naar 10 euro (was volgens mij 25 euro).

Infomedics is inderdaad een commercieel bedrijf maar voor het toegankelijker maken van de regeling waren vooral veel maatschappelijke redenen. Het gratis aanbieden van de regeling kost Infomedics vanzelfsprekend geld (rekeningen staan veel langer open met extra financieel risico als gevolg).

Disclaimer: ik werk bij Infomedics.

[Reactie gewijzigd door Da_DvD op 22 juli 2024 13:39]

Wie anders moet de kosten van een betalingsregeling betalen; de mensen die wel op tijd betalen? Of wil je dat slecht betalende patiënten geweigerd worden?
Lijkt mij een typisch gevalletje kosten tlv de veroorzaker. Hoe vervelend dat ook is?


Voor de rest interessant artikel.
Juist ja ... een betalingsregeling betekent niet dat je een wanbetaler bent.
Als je een betalingsregeling treft voordat de factuur vervallen is, dan betaal je gewoon op tijd. Je spreekt immers een nieuwe betaaltermijn af.

Daarnaast .... voor sommige mensen is een wortelkanaal van 700 euro best veel om in 1 keer te betalen.
Om iemand direct het label van 'slechte betaler' op te drukken, vind ik niet heel chique eigenlijk.

5 euro om gespreid te betalen is best veel (imo). Geen idee wat de werkelijke kosten hiervan zijn.
Daarnaast .... voor sommige mensen is een wortelkanaal van 700 euro best veel om in 1 keer te betalen.
Correct, maar als het goed is bespreek je deze kosten voor de behandeling en stel je een begroting op. Dus de klant weet heel goed waar hij/zij aan begint, en weet dus ook van tevoren dat een dergelijke factuur op de deurmat zal vallen. Een betalingsregeling wordt dan eigenlijk gewoon een (voor de verstrekker) relatief risicovolle lening.
Het is niet zo dat je, op het moment dat je die behandeling al hard nodig hebt, nog even 3 maanden kan wachten om ervoor te sparen ofzo.
Gespreid betalen is vrij geaccepteerd voor veel consumentengoederen, dus waarom niet voor een medisch noodzakelijke ingreep wanneer jouw verzekering dat niet dekt?
ik zou wel eens willen weten van de mensen die een betalingsregeling afsluiten of ze;

1. wel op vakantie gaan
2 een leuke telefoon hebben
3 wel eens bij de MAC of waar dan ook eten
4 ze de auto pakken voor hele kleine stukjes
5 meerdere abbo's hebben op streamingsdiensten
6 de gamepc op niveau 2023 hebben
en ga zo maar door

Zoja, dan waarom in godsnaam een betalingsregeling? Zorg dat je je financiën op orde hebt.
1 Mensen hebben die vakantie vaak al in januari geboekt.
2 Mensen hebben die mobiel al
3 Bij de Mac eten heeft geen moer te maken met wel of geen goed financiele planning.
4 Zat mensen kunnen inderdaad wel wat meer beweging gebruiken, maar zomaar dit als argument gebruiken gaat veel te ver.
5 vroeger betaalde je €16 per maand aan radio en televisie en nu betaal je €25 en heb je een paar streamingdiensten.
6 Game pc kan je al eerder aangeschaft hebben.

Er zijn zat mensen die ineens een paar van die grote uitgaven achter elkaar hebben waardoor een betalingsregeling de pijn wat verzacht.
Je kunt dit soort argumenten gewoon niet algemeen gebruiken.
Mensen hebben de mobiel al, tja zo kan je alles wegredeneren. Die mobiel kost toch ook geld. maar die zit ook op afbetaling waarschijnlijk.

Als je je tandarts op afbetaling moet betalen heeft bij de Mac eten er zeker wel wat mee te maken.
5 euro avondmaaltijd of 4 x de prijs bij de Mac

auto pakken ging me niet om de beweging, maar om de auto die niet op water loopt, en slijt dus geld kost.

crux van mijn verhaal is dat veel mensen het er maar op aan laten komen totdat het een keer te laat is.
Ik doe hetzelfde als jij maar dan de andere kant uit.
Je hebt ook wel gelijk dat veel mensen een beetje op de rand van hun stand leven en veel onnodige uitgaven hebben, maar dan nog blijft de vraag waarom je zo’n grote, plotselinge uitgave aan je gezondheid niet in meerdere termijnen kan betalen. Zelfs de gemeentelijke belastingen kun je nog in 10 termijnen betalen als je dat wilt!
Omdat steeds meer Nederlanders zich financieel steeds dichter bij de rand van de afgrond bevinden. De extreem hoge energierekeningen van vorig jaar spelen daarbij sterk mee, maar ook hoge kosten van woonruimte en de hoge kerninflatie spelen daarbij parten. Als je dan ook nog eens wat gaat mankeren (of wanneer bijvoorbeeld je wasmachine ermee kapt) heb je een fors probleem. Dan kan een serie aan betalingsregelingen (tot bijvoorbeeld het 'vakantiegeld' gestort wordt oid) helpen om het tenminste nog uit te smeren.

De perfect rationele mens die alle beschikbare informatie correct benut en ook rekening houdt met toekomstige kosten is overigens een zwaar verouderd beeld binnen de economische wetenschap. Ook heb je het fenomeen waarbij mensen die toch al diep in de schulden zitten er nog even een schuld bij nemen, want dat verhoogt de levensstandaard tijdelijk en de gevolgen onderaan de streep zijn toch al moeilijk van elkaar te onderscheiden (een kale kip met €40 000 aan schuld verschilt vrij weinig van een kale kip met €42 000 aan schulden)
Volgens mij is het ook vrij gebruikelijk dat er een betalingsregeling getroffen kan worden met tandartsen en medisch specialisten.

Mogelijkerwijs vereist het wel even vragen vooraf om het "meteen" goed geregeld te krijgen. En het is ook niet zo gek dat het (wat) extra kost, dat is niet zo ongebruikelijk qua rente en/of extra (administratie-)kosten.
De vraag is: waarom kost dit 700€?
Kijk maar eens naar andere landen.
Ik denk dat het een voorbeeld was.
Als je even zoekt dan kom je een stuk lager uit voor een normale behandeling: https://www.mzzd.nl/wortelkanaalbehandeling-kosten-2022/
Volgens mij zitten de werkelijke kosten 'm met name in dat je zorgverlener pas later zijn/haar geld heeft. Dat kan je in een vast bedrag gieten of je kan er rente overheen gooien. Of je rekent het niet met de gedachte dat je beter in reële termen minder geld kan hebben dan helemaal geen geld wanneer je je cliënt financieel het ravijn in duwt. Aan die kosten zou je kunnen komen door een combinatie van de looptijd van de regeling en het rentepercentage waarmee de zorgverlener toekomstige inkomsten/uitgaven verdisconteert (volgens mij de rente waartegen deze leent).

(semi-offtopic:) Overigens is vijf euro nog betrekkelijk voordelig vergeleken met de €24 aan 'administratiekosten' die instellingen voor hoger onderwijs mogen rekenen wanneer mensen hun collegegeld gespreid betalen. En omdat de wetgever besloten heeft dat DUO het collegegeldkrediet niet in één keer mag uitbetalen betekent het dat studenten met minder liquiditeit dus €24 armer zijn.
Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens ik heb ook voor mijn werk dagelijks met hun bezig.

Tuurlijk zit er een verdien model achter, maar ze zijn ook super flexibel met regelingen hoe lang en hoeveel. Maar ook in latere stadiums zijn ze flexibel hierin.

Overigens het systeem TIM is wel een gaaf systeem om te zien :)
Maar waarin is TIM ontwikkeld? :)
Java, als ik hun vacatures zo zie.

[Reactie gewijzigd door Saven op 22 juli 2024 13:39]

Klinkt mooi. Maar iets simpels als automatische incasso ondersteunen ze niet. Vind het juist irritant elke keer handmatig die rekeningen van Infomedics te moeten betalen.
Denk dat ze dat doen om te voorkomen dat veel mensen de incasso's terugboeken.
Grappig om achtergrond informatie te lezen van een bedrijf die altijd op je rekening staat.
Snap wel wat je zegt, maar kan niet echt bedenken hoe je anders aan moet geven dat de potentieel-toekomstig-werknemer op basis van kennis, opleiding en ervaring betaald krijgt …
Dat hun volgende stap nog steeds het optimaliseren van hun datacenter is ipv een overstap naar de cloud, geeft al aan hoe ver ze achterlopen op de techniek. Hoe specifiek je business ook is, elke cloud provider kan hardware beter en goedkoper mits je de software op de juiste manier schrijft (zelfs lift en shift is vaak al goedkoper als je beheer en opleidingen van mensen meerekent).
Voor mij geen interessante speler om voor te werken dus.
Wat een onzin, je kan dezelfde of zelfs meer/nieuwere technieken toepassen zonder het op iemand anders computer te zetten. Jij wil/kan alleen met cloudboeren werken: prima, maar dat betekent niet dat je voorop loopt of iets beter doet ofzo. :+
Nee het is een al een paar jaar totaal geen goede business case meer om het zelf te doen (tenzij je iets heel speciaal doet en geloof me dat is dit niet). Je kunt daarnaast bijna onmogelijk de kwaliteit halen van een cloudprovider. En dan hebben we het niet over alle managed cloud services die je dan kunt gebruiken. Het zelf blijven doen hindert die zin op meerdere vlakken de innovatie. Opzich houden ze dat nog wel even vol want ze opereren in een conservatieve markt opereren met weinig concurrentie en hebben een erg sterk netwerk van klanten. Maar ik zou er om deze reden niet willen werken.

[Reactie gewijzigd door PV85 op 22 juli 2024 13:39]

De cloud op de juiste manier gebruiken is voor het gros van de bedrijven goedkoper, biedt dezelfde mogelijkheden als on-prem op gebied van techniek, en daarbovenop nog veel meer verbeteringen. Ik durf te wedden dat het overgrote merendeel van de bedrijven beter af zijn op de cloud, waar de basis heel goed neergezet is (fysieke beveiliging, digitale beveiliging etc...).

Dus idd, de cloud gebruiken betekent niet dat je voorop loopt of iets beter doet, maar de cloud op de juiste manier gebruiken betekent dat vaak wel.
Tuurlijk, laten we alle medische gegevens bij amazon op de cloud zetten.
Dat is privacy technisch echt perfect.
Daar heb je encryptie voor. Iets wat ze nu ook al in hun datacenters doen hoop ik
Kan privacy technisch prima. Alle data blijft gewoon binnen de EU, en is prima volledig te encrypten. Heel veel AWS diensten hebben allerlei compliance certificeringen die het mogelijk maken op deze diensten op een veilige manier te gebruiken voor hele gevoelige informatie.
Gewoon een incassobureau met een quasi monopoliepositie in de branch, en met een iets te enthousiaste directie die hier net doet alsof ze een innovatieve tech startup zijn :D Geld klotst door hun marktpositie tegen de plinten, maar veel verder dan een "marktconform salaris" en "deels vergoedde lunch" komen ze niet. Succes d'r mee :+
Dat is nou ook toevallig, ik lees dit artikel en krijg nét een factuur van infomedics in mijn mailbox binnen! :+
Dat is geluk hebben, want ik krijg ze al een jaar of twee niet meer. Kreeg ze eerst per email en per post maar in ene kreeg ik niks meer. Gegevens nagekeken bij de tandarts, alles correct, niks gewijzigd. En het blijft maar mislopen.
Toevallig lag ik gisteren bij de tandarts, vertelt hij dat er nog betalingen missen. Dus ik open m'n bankapp, laat de betalingen zien en hij ging maar weer eens contact met ze opnemen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.