Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Wout Funnekotter

Hoofdredacteur

Vacature: testlabcoördinator (junior) bij Tweakers / Hardware.Info

26-07-2018 • 09:00

78 Linkedin Google+

Wij zijn op zoek naar een nieuwe testlabcoördinator. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het testen van uiteenlopende techproducten en produceer je testresultaten die door de redacties van Hardware.Info en Tweakers worden gebruikt voor reviews.

Ben jij een echte techliefhebber en vind je niets leuker dan met de nieuwste hardware en gadgets in de weer zijn? Dan is deze functie geknipt voor jou!

De functie

Hardware.Info en Tweakers gebruiken een centraal testlab waar jaarlijks ruim 1500 producten grondig worden getest. Dit varieert van laptops tot monitoren, van tv’s tot servers en van videokaarten tot muizen.

Als testlabcoördinator ben je verantwoordelijk voor de aan jou toebedeelde productgroepen. Dat houdt in dat je er samen met stagiairs voor zorgt dat door de redacties aangeleverde producten tijdig en grondig worden getest. Dat gebeurt op basis van testprotocollen die zijn opgesteld in samenspraak met de redacties. Onderdeel van je verantwoordelijkheden is ook het bijhouden en waar mogelijk verbeteren van deze protocollen. Samen met je collega-testcoördinatoren stuur je de stagiairs in het testlab aan en zorg je ervoor dat zij een zo goed mogelijke bijdrage leveren aan het proces. Je bent een vraagbaak voor de redacties en zorgt ervoor dat zij alle data beschikbaar hebben om uitstekende reviews te publiceren.

Wie zoeken wij?

Testcoördinator bij het testlab is een voltijds- (38 uur) functie. Je werkplek is het kantoor van De Persgroep Online Services in Amsterdam-Noord, goed bereikbaar met zowel de auto als het openbaar vervoer. Vanwege de aanwezigheid van hardware en testapparatuur op ons kantoor, de vele (in)formele overlegmomenten met de redacties en het intensief aansturen van stagiairs, behoort structureel thuiswerken niet tot de mogelijkheden.

Wij zoeken iemand die voldoet aan de volgende criteria:

  • mbo+-werk- en -denkniveau;
  • techliefhebber met brede interesse in hardware en consumentenelektronica;
  • (hobbymatige) ervaring met het testen van hardware en/of consumentenelektronica;
  • nauwkeurig; 
  • in staat om snel de juiste prioriteiten te stellen, in overleg met collega’s en redacties;
  • harde en flexibele werker, die het bij (redactionele) deadlines niet erg vindt om extra gas te geven;
  • communicatief, je informeert stagiairs, collega’s en redacties proactief over werkzaamheden en planning;
  • voldoende kennis van het Engels om productinformatie te begrijpen.

Ervaring met (product)fotografie en kennis van Adobe Photoshop en Lightroom zijn een voordeel.

Wij bieden

Wij bieden een leuke en uitdagende functie, binnen een uniek team van gedreven techliefhebbers. Daarbij hoort een goed salaris, passend bij de functie en jouw ervaring. Daarnaast is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Als werknemer van de Persgroep krijg je een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, inclusief een goede pensioenregeling. Daarbij inbegrepen zijn verschillende mogelijkheden om arbeidsvoorwaarden te ruilen. Denk bijvoorbeeld aan het kopen en verkopen van vakantiedagen of het fiscaal vriendelijk verrekenen van je sportabonnement.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd? Mail ons op testlab@persgroep.nl met je cv en een motivatiebrief. Hier kun je ook terecht voor nadere informatie over de vacature.

Reacties (78)

Wijzig sortering
Je valt blijkbaar niet onder een CAO dus je loon kan van alles zijn. Dat kan ook een voordeel zijn. Je werkt met stagiaires, dus de Persgroep is dus al niet scheutig met loon en jij mag waarschijnlijk tegen een schamel loontje ook nog eens stagebegeleider zijn. Wat ze vragen hebben ze duidelijk puntsgewijs opgesomd, maar wat ze bieden blijft vaag omschreven met kwalificaties als goed en uitgebreid.
Duidelijk!
De relatie 'werken met stagiairs' en 'niet scheutig met loon' zie ik niet echt. Het testlab werkt met stagiairs omdat het daadwerkelijke testwerk volgens vaste procedures niet echt iets is wat de meeste mensen voor hun carrière willen doen (ik zal de vergelijking met burgers flippen niet maken, want er komt echt wel wat meer bij kijken, maar feit is dat de test van notebook 200 hetzelfde is als van notebook 76. Natuurlijk doen we onze best de stages zo leuk en uitdagend mogelijk te maken, met in elk geval verschillende productgroepen en ook echt werkervaring op de it-afdeling, maar iedereen zal begrijpen dat dit niet het meest afwisselende werk ooit is.

Door hiervoor stagiairs in te zetten, doen die werkervaring op in een serieuze werkomgeving (stagiairs halen hier geen koffie, tenzij ze het zelf aanbieden, maar werken gewoon als volwaardige werknemers mee), doen wij een bijdrage aan hun opleiding (en stageplaatsen zijn best wel een probleem voor veel mbo's) en kunnen zij na de stage een baan vinden met hopelijk meer variatie en meer groeimogelijkheden. Ondertussen zijn ook meerdere stagiairs bij ons ook doorgegroeid naar een vaste functie.

M.b.t. 'vage' omschrijving van wat er geboden wordt: zie mijn reactie hierboven.

[Reactie gewijzigd door David_HWI op 26 juli 2018 15:59]

Het is de combinatie van bewoordingen die gekozen zijn. Er is wel degelijk een relatie 'werken met stagiaires'. Stuur ik ze als labcoördinator dan toch niet aan? Dan heb ik dit zinnetje het intensief aansturen van stagiairs wel heel erg verkeerd gelezen. Je spreekt jezelf nogal tegen nu. Aansturen van stagiaires is wel degelijk 'extra' werk. Ze zijn niet alleen goedkope arbeidskrachten die je lekker 'productiewerk' kan laten doen. Deze jongeren wil je neem ik aan ook wat dingen leren. Vragen beantwoorden, waarom bepaalde zaken zus en zo uitgevoerd worden, etc.

Ook het 'niet scheutig met loon' is ook aanwezig en wordt zelfs door je (tussen de regels door) bevestigd. Je kan ze niet als volwaardige werknemers inzetten, want daar is een stagiaire niet voor bedoeld. Een stagiaire is er in eerste instantie er om iets te leren en op de tweede plaats werkervaring op te doen door mee te draaien. Er is een wezenlijk verschil tussen meedraaien en inzetten als volwaardige werknemers.

Je kan wel degelijk volwaardige werknemers inzetten. Denk aan mensen met bepaalde beperkingen die juist waarde hechten aan dit soort, voor ons 'saaie', vast omlijste c.q. omschreven procedures. De inzet van 8 à 9 stagiaires op één afdeling riekt naar inzet van goedkope arbeidskrachten eigenlijk. Als ik zo door beredeneer kom ik dus tot de conclusie dat inderdaad de loon van de testlabcoördinator niet scheutig zal zijn.

Helaas heb je met je toelichting mijn gedachten juist versterkt i.p.v. ontkracht.
Ik vermoed dat dit meer een kwestie is van wil dan begrip, maar nog één poging:

Het zinnetje 'jij mag waarschijnlijk tegen een schamel loontje ook nog eens stagebegeleider zijn' had ik even gemist in je rant, maar voor alle duidelijkheid: het begeleiden van de stagiairs is onderdeel van de functie. Dat heb ik meen ik niet ontkend - in elk geval niet bewust. En ze leren zeker dingen: werken in een echte functie, met eigen taken en verantwoordelijkheden, maar ook vakspecifieke zaken, w.o. een periode bij de IT-afdeling van de Persgroep.

Die stagiairs hebben het overigens vrijwel altijd - er zijn altijd uitzonderingen - echt naar hun zin. Het is een populaire stage bij de IT-gerelateerde opleidingen en we krijgen heel vaak aanmeldingen van studenten die een enthousiast verhaal van een studiegenoot hebben gehoord. En niet alleen omdat ze de (bij mijn weten maximaal toegestane) stagevergoeding krijgen hier.

M.b.t. alternatieven als werken met mensen met een beperking: de aard van het werk is dusdanig dat we dat tot dusver niet succesvol hebben kunnen realiseren. Er is wel degelijk naar gekeken, en zonder in details te treden kan ik je melden dat we ook via die weg mogelijkheden hebben gecreëerd voor nieuwe collega's.

Last but not least: natuurlijk wordt er gekeken naar een zo efficiënt mogelijke manier om het werk dat gedaan moet worden voor goede producties uit te voeren. Wellicht ben je niet zo bekend met de markt, maar het uitgeefwezen is dankzij m.n. Google en Facebook geen vanzelfsprekende groeisector. Hardwaretests zijn dan nog eens bepaald niet de goedkoopste soort publicatie (10 tips om lekker bruin te worden kost, het zal je verbazen, minder om te produceren dan een vergelijkende test van 70 ssd's). Dus vinden we daar een oplossing voor.

Is het zo dat in een ideale wereld elke functie kon worden gedaan door een voltijdsmedewerker met een standaard salaris en 30 vakantiedagen? Natuurlijk. Doe iedereen een basisinkomen, als je toch bezig bent. Helaas is de realiteit anders. Ook voor MBO studenten, die verplicht een groot deel van hun opleiding moeten invullen met stages. Als alle banen door volledige werknemers gedaan worden, hoeveel stages zijn er dan nog denk je? Die niet bestaan uit koffiekoerier spelen? Soms lost het ene probleem het andere op, al is er altijd verbetering mogelijk.
Je hebt haarfijn uitgelegd waarom je/jullie voor deze constructie kiezen voor het uitvoeren van testen. En dat jullie daadwerkelijk pogingen gedaan hebben om de kansarmen van de arbeidsmarkt een passende plek te vinden in jullie workflow. Niks anders dan lof.

Wel een beetje jammer dat je de discussie niet zuiver wil houden door randzaken als basisinkomen aan te halen. Dus daar ga ik ook niet op in.

Je toont met de relevante voorbeelden wel de kern van het probleem aan. Er is in jullie sector blijkbaar (te) weinig geld. Er worden dus keuzes gemaakt.

Ik kan zeker begrip opbrengen voor jullie keuzes, maar de kern van mijn kritiek blijft ondanks je uitleg en voorbeelden nog steeds overeind staan. In bovenstaande hebben jullie ondanks tijdgebrek wel secundaire arbeidsvoorwaarden weten te noemen maar geen bandbreedte kunnen aangeven qua loon. Een bedrijf dat vaag blijft over de salariëring is voor mij een teken aan de wand.

Tot slot kan ik me niet vinden in het feit dat je mijn kritiek kwalificeert als rant.
Waar leidt je uit af dat je niet onder een CAO zou vallen? En waarom denk je dat als je dat wel doet, dat je loon dan niet ook 'van alles' kan zijn?

[Reactie gewijzigd door ACM op 26 juli 2018 11:22]

Omdat het simpelweg niet vermeld wordt. Zoals ik al zei het kan ook een voordeel zijn, maar dan moet je dus vrij sterk in je schoenen staan wil je een 'fatsoenlijke' loon uit weten te onderhandelen die passen bij de taken die je tijdens je functie als junior testlabcoördinator uit gaat voeren.
Ah, dat is niet zo handig. Want de Persgroep Nederland valt gewoon onder de uitgeverijbedrijf-cao. Ik heb geen idee of deze specifieke functie dat ook doet, Tweakers zelf sowieso wel, maar ik weet niet wat er bijvoorbeeld voor de HWI-mensen is gedaan sinds/na/door de overname van dat bedrijf.

Maar zelfs als er niet formeel de CAO zou worden gevolgd, zijn de arbeidsvoorwaarden daar natuurlijk wel op gebaseerd/geharmoniseerd.

[Reactie gewijzigd door ACM op 26 juli 2018 19:21]

HWI valt ook gewoon onder dezelfde CAO, en het testlab ook.
Elk bedrijf wat hoog van de toren blaast met wij houden ons aan de CAO, is een bedrijf die niet serieus te nemen is. Dit zou geen reclame moeten zijn maar een gegeven!. waarom moet je trots zijn als een loon onder een CAO valt,? de cao is er slechts om te beschrijven welke minimum(rechten/plichten) de werkgever -nemer zich aan moeten houden om misbruik van beide kanten te voorkomen.

Als ze nu zouden stellen wij betalen bovengemiddeld CAO, dan ben je duidelijk.

@tachi dat is het nu dus ook precies, de managers zijn op deze manier hun waarde aan het vertegenwoordigen.

@acm

Het is niet echt een aanval richting jullie, maar eerder als een algemene opmerking bedoeld. Ik denk dat het vooral komt de slechte ervaringen die ik ervaren heb op de arbeidsmarkt (vorige werkgever) i.c.m. hoe ik ben als persoon en dan het hele sollicitatie proces er achteraan, elke rede om iemand te down playen zie ik worden gebruikt enkel om het loon bod zo laag mogelijk te houden, zo word je toch niet serieus genomen als werknemer? En als dat bij binnenkomst al niet gebeurd, hoe wil je dan nog serieus genomen worden later? Dit spelletje is waar ik op doelde, en waar ik zon grote afkeur van heb.

had ik maar moeten door studeren |:( |:( |:(

[Reactie gewijzigd door T-Forever op 26 juli 2018 20:07]

Je lijkt ietwat aggressief te reageren.

Er zijn bij iedere vacature hier op Tweakers (ik kan in jouw reactie niet zo goed lezen of dat voor jou geldt, maar ik ben je hieronder niet persoonlijk aan het aanspreken) wel weer mensen die lijken te denken dat we vreselijke arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden hebben binnen Tweakers of de Persgroep :)
Om een of andere reden wordt door die lezers dan van elke voorwaarde die niet expliciet uitgeschreven wordt aangenomen dat die dus ook niet bij ons van toepassing is of zelfs het omgekeerde waar is. En van elk aspect van de vacature dat wel expliciet uitgeschreven wordt, wordt vaak een erg negatieve interpretatie gepakt.

Om die reden kan het nuttig zijn om met een enkele zin een hele rits 'standaardvoorwaarden' mee te delen, door te benoemen onder welke CAO de functie valt.

Ik gok dat er gewoon niet gedacht is aan het benoemen van de CAO, wellicht mede omdat @David_HWI niet echt gewend is om binnen een CAO te vallen ;)

Maar hoewel er niet uitgebreid 'van de toren' wordt geblaasd over die CAO, is het wel zo dat de Persgroep een van de grootste bedrijven binnen die CAO is, dus onze voorwaarden lijken er natuurlijk sterk op (met hier een daar een eigen invulling waar dat in de CAO werd toegelaten en/of waar dat voor medewerkers gunstiger is).
Overigens zijn CAO's doorgaans aanvullend op de standaard wetgeving en daardoor vaak gunstiger dan helemaal geen aanvullende voorwaarden bovenop de arbeidswet. Voor sommige dingen wordt inderdaad een alternatieve of zelfs iets minder gunstige voorwaarde gesteld, maar ik heb niet de indruk dat dat bij die van ons nou heel erg het geval is :)
Het wel of niet hebben van een CAO zegt op zich inderdaad vrij weinig over of de arbeidsvoorwaarden nou wel of niet goed zijn. Het wel hebben van een CAO zegt zoals je al zegt natuurlijk wel iets over de minimale voorwaarden.
Het is natuurlijk wel zo dat het volledig uitschrijven van de voorwaarden een behoorlijke lap tekst zou geven, dus ik kan me goed voorstellen dat de schrijvers zich vooral wilden richten op de inhoud van de functie :)

[Reactie gewijzigd door ACM op 26 juli 2018 19:41]

Ik gok dat er gewoon niet gedacht is aan het benoemen van de CAO, wellicht mede omdat @David_HWI niet echt gewend is om binnen een CAO te vallen ;)
Dat is correct, van 2007-2016 was ik niet eens bekend met het fenomeen secundaire arbeidsvoorwaarden :)

(En daarvoor wel bij een bedrijf met een CAO gewerkt, maar voornamelijk via uitzend- en detacheringsconstructies - en daarna ook meegemaakt dat die CAO in de praktijk weinig bescherming hoeft te bieden als men wil reorganiseren.)

Verder wat @ACM zegt, de arbeidsvoorwaarden zijn - in elk geval voor meerdere functies, ik ben geen expert - 'beter dan CAO'. Maar de CAO op zichzelf is al een stuk beter dan, ik noem maar wat, helemaal geen CAO.

Zoals in de vacature staat: ben je geïnteresseerd in een nieuwe baan, lijkt dit je wat en wil je meer weten, mail gerust.
harde en flexibele werker, die het bij (redactionele) deadlines niet erg vindt om extra gas te geven
Schrijf dan gewoon: iemand die bereid is om al dan niet betaald overwerk te verrichten als de deadlines daar om vragen. Dat is wat de term “flexibel” tegenwoordig namelijk lijkt te betekenen.

Daarnaast: wat is de reden dat Tweakers.net niet gewoon een salarisindicatie online zet, in plaats van zo vaag te blijven met “een goed salaris”?

Krampachtig gedoe allemaal. :)

[Reactie gewijzigd door Maximized op 26 juli 2018 10:46]

Overwerk in deze functie is gewoon betaald, maar we zijn ook juist op zoek naar versterking van het testcoördinatieteam zodat overwerk niet (of minder) nodig is.

Hoe dan ook is het prima mogelijk om als je dan eens een keer gas bij hebt moeten zetten - zoals het in de vacature staat :P - omdat Nvidia drie dagen voor het weekend een nieuwe GTX heeft gedropt die op maandagmiddag 15:00 uur gereviewd online moet staan, niemand je scheef zal aankijken als je een keer wat later binnenstapt als de klus eenmaal geklaard is.

Voor de reden van de afwezige salarisindicatie, zie mijn bericht elders op deze pagina.
Lekker boeiend allemaal.

Als je interesse in deze baan hebt neem je contact op, en kom je die gegevens vanzelf te weten.

Als je geen interesse in deze baan hebt hoef je die gegevens ook helemaal niet te weten.
Onbetaald werk daar doe ik niet aan.

Ik vind wel dat je altijd toestemming moet krijgen om overwerk te doen, want ik weet in het verleden dat mensen vaak overdag niets uitspookten om daarna overuren te gaan draaien tegen 200% uurloon. Dat was dan een mooie aanvulling op hun salaris.
Dit is denk ik een mooie functie voor Tweakers en HWI'ers! Ik denk dat het een interessante functie is voor starters, maar ook voor mensen die een overstap willen maken naar een functie die 100% bij ze past zonder daarvoor de benodigde papieren te hebben.

Ik ben benieuwd hoe de functie er in real-life uitziet en wie weet kan die persoon dat vertellen op de volgende abo-dag / begeleiding door het gebouw. Ik wens de sollicitanten veel succes en plezier bij de Persgroep!
Hoe ziet die functie eruit?

Op elk willekeurig moment zijn er tientallen testproducten in een aantal van pakweg 45 productcategorieën aanwezig, die getest moeten worden. Daar hangt een deadline aan, die behaald moet worden door inzet van in totaal 8-9 stagiairs, die op basis van testprocedures de tests uitvoeren.

De testcoördinator bespreekt met de stagiairs de taken voor de week, bewaakt de voortgang en controleert de resultaten. Hij/zij zorgt dus voor het inplannen van de tests, in overleg met de beide redacties. Dat is een heel fluïde proces, want er komen continu nieuwere producten binnen die invloed kunnen hebben op de prioritering. Je moet dus snel kunnen schakelen, soms de ene test even stopzetten om snel een andere te kunnen doen, terwijl het proces toch blijft doordraaien.

Redacties informeren je zo veel mogelijk van wat eraan zit te komen en wat de verwachtingen zijn, zodat je een zo realistisch mogelijke planning kunt maken. Daarnaast overleg je met de andere testcoördinatoren over de verdeling en over de stagiairs.

Verder zorg je dat testprocedures kloppen - voor veel productgroepen moeten die regelmatig bijgewerkt worden - en aangepast aan wensen/eisen van de redactie. Dat kan het simpel toevoegen zijn van specificaties, tot compleet (her)ontwerpen van een procedure, in overleg met de verantwoordelijke redacteurs.

Op een werkdag ben je dus bezig met kijken wat de stagiairs moeten doen, of ze nog de juiste dingen doen en zo nodig bijsturen; met zorgen dat het werk blijft doorgaan, dat vragen van stagiairs en redacteurs worden beantwoord; met controleren van testgegevens, bijwerken van testprocedures, maken van planningen en opleveren van testdata na de laatste controle aan de redactie.

Daarvoor werk je o.a. met een projectplanningstool (Asana), IM (Slack), spreadsheets in Excel en Google docs, en de nodige gespecialiseerde toepassingen en meetapparatuur.

Hopelijk schetst dit in elk geval een beetje de inhoud van de functie :)
Ook een beetje overclocken ;-)
Laten we het zo zeggen, er is ook ruimte om je persoonlijke interesses te volgen, als die enigszins in lijn liggen met wat we in het testlab doen :)
Dat spreekt natuurlijk voor zich.
Ik kom alleen wel uit een hele andere hoek. In hoeverre dit een belemmering is, of juist helemaal niet is een beetje de vraag.

Mijn interesse is iig gewekt.
Zal eens een poging wagen.
Waarom niet gewoon het geboden salaris erbij zetten? Zo krampachtig..
Heel simpel, dit is geen standaardfunctie, en er ligt dan ook geen pasklare functieomschrijving en salarisindicatie voor klaar. Je hebt gelijk dat het fijn zou zijn als het vermeld werd, maar het regelen dat deze vacature online kon (hij staat ook bij HWI) was letterlijk rond 1 dag voordat het hoofd van het testlab op reis moest voor werk (en daarna op vakantie).

Dus het was 3 weken wachten met de vacature online zetten, of nu publiceren en kijken wie gewoon enthousiast is en wat vertrouwen heeft dat het met de beloning goed zit. Allicht dat deze informatie naderhand kan worden toegevoegd, maar hoe eerder we het proces kunnen starten, hoe eerder we een fijne nieuwe collega erbij hebben.
Ik denk dat een van de redenen is dat iedereen er dan gelijk een mening over heeft (te veel, te weinig). Het is daarnaast heel gebruikelijk niet een salaris te noemen in een vacature omdat mede omdat het bepaald wordt aan de hand van je werkervaring, opleiding etc.
Wat is er mis met een mening hebben over een salaris? Daarnaast is 'het is ongebruikelijk' een enorme drogredenatie. Dan zouden we nog steeds in grotten leven. De reden die je noemt (wordt mede bepaald door ervaring etc) is prima te ondervangen door een bandbreedte te noemen.
Ik zeg niet dat er perse wat mis is met een mening hebben, alleen komen er dan weer allemaal discussies hier. Het maakt mij allemaal niet uit, ik geef alleen aan waarom ik denk dat het zo gedaan wordt. Misschien zit ik er wel compleet naast;)
Ja een bandbreedte zou inderdaad prima zijn.
Vind het inderdaad wat haaks staan op de officiële erkenning van Tweakers Elect n.a.v. het vele geklaag over recruiters/vacatures met wazige teksten en geen heldere voorwaarden. Een salarisrange kan toch gewoon neergezet worden? Al is het 1800-2600, dat is meer dan "goed".
OK vind het vooral raar dat iedereen die vragen over heeft off-topic word gemod.
is toch heel normaal? Natuurlijk geen exacte nummers, maar wellicht indicatie of enige ballpark?
het feit dat er een junior word gezocht + weigeren van indicatie zal velen afschrikken, behalve de echt desperate (markt is nogal lekker voor ons op het moment) zal hier op happen. Tenzij dat het gene is waar ze precies op richten?
Toch een droom vacature van elke Tweaker lijkt mij :D
Zeker! Ik denk alleen dat het reizen me zou opbreken.

In iedergeval veel success aan de kandidaten gewenst!
Denk vooral dat het salaris de meeste Tweakers zou opbreken :P
Dat vermoed ik ook. "Junior" ademt "het mag geen drol kosten"
Daarnaast nog een andere HR favoriet: "harde en flexibele werker" :/
harde en flexibele werker, die het bij (redactionele) deadlines niet erg vindt om extra gas te geven;

- Graag overwerken op eigen tijd, omdat je het leuk vind om te doen!
En 5 jaar ervaring op een product dat net 1 jaar bestaat.
Ik zou het niet erg vinden, maar het is niet mijn specialisme. ben een software ontwikkelaar dus hardware kan ik wel wat dingen mee vanuit hobby perspectief maar professioneel zal ik te kort komen.
Ik denk niet dat het helemaal vasthangt aan hardware kennis, maar veel meer op planmatig kunnen werken en snel kunnen schakelen en samenwerken met de andere teams binnen de organisatie (met name redactie). Enige kennis van tests opzetten zou ook kunnen helpen.
Zou het fantastisch vinden! Maar woon helaas te ver weg en verhuizen zit er niet in. ;)

Ook goed om te zien dat het een MBO+ functie is, het is zo jammer dat tegenwoordig veel in de IT naar HBO functies wordt gevraagd, terwijl er genoeg MBO'ers zijn die prima (en wie weet beter) bepaalde functies invullen. :)
Als ze prima bepaalde hbo functies kunnen invullen dan kunnen ze ook prima zichzelf omscholen naar HBO :).
Kunnen omscholen, ja dat wel, alleen een beetje jammer van die 4 jaar (al volg je een bol opleiding) en het geld dat zo'n opleiding kost als je die functies toch ook zonder dat papiertje prima kan vervullen
Dat kan je over heel veel opleidingen zeggen. Het papiertje toont net als je werkervaring voor de werkgever aan waar jij toe in staat bent. Als hij een vacature heeft waar hij denkt iemand met de theoretische bekwaamheid van HBO nodig te hebben is dat gewoon zijn goed recht. Als jij dan denkt dat je dat wel kan, maar alleen een MBO opleiding hebt, dan zul je een manier moeten vinden om hem te overtuigen buitenom dat diploma.
Je hebt zeker gelijk dat het volledig in een werkgever zijn recht is om te eisen dat je een bepaalde opleiding hebt, alleen het scheelt nogal van welk werk het is wat die opleiding echt van waarde is, als docter is het meer dan logisch dat je de vereiste opleiding moet hebben gedaan maar als (in mijn geval) programmeur stelt dat papiertje niet al te veel voor, of je nou op school op internet zit te kijken hoe iets werkt of thuis, dat maakt weinig verschil, ik volg nu applicatieontwikkeling op mbo 4 niveau en de verschillen tussen mensen hier zijn gigantisch, toch krijgt iedereen het zelfde papiertje, dan vind ik het jammer als een bedrijf toch alleen maar openstaat voor dat papiertje en je niet eens de kans geeft om je zelf te bewijzen, gelukkig krijg je vaak wel de mogelijkheid om je zelf te bewijzen, maar ik vind het makkelijk gezecht dat als je op niveau zit je ook wel ff een hbo opleiding kan doen
Ik mag toch aannemen dat jullie bij die opleiding ook een cijferlijst krijgen. Daar lijkt me ten minste een deel van dat verschil in vastgehouden. Dat die cijfers tussen instituten niet (goed) te vergelijken zijn is daarin misschien het grootste probleem.

Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat et enige overlap zit in prestaties tussen hbo en mbo studenten. Maar het vereisen van een bepaald niveau het is voor een bedrijf gewoon een makkelijke filter. Als ze dan echt niemand vinden kunnen ze altijd nog de vacature opnieuw plaatsen met het lagere niveau. Maar het bij voorbaat ook het lagere nieveau laten solliciteren terwijl je weet dat er misschien maar een paar procent van de studenten uit dat niveau voldoen aan je verwachtingen is enorm duur. Recruitment is een erg kostbare functie voor een bedrijf. Ze maken het profiel zo dat ze een bepaalde hoeveelheid sollicitanten verwachten. Daarom zijn er wel eens vacatures die een goede mbo student wel kan uitvoeren maar waar hbo op staat en hetzelfde tussen hbo en wo.
We zouden een cijferlijst moeten krijgen, in theorie dat is, op dit moment wordt die cijferlijst alleen niet (goed) onderhouden, ook zijn de toetsen voor ict veel te makkelijk, iedereen, zelfs al weet je niet eens wat een object of array is, haalt met gemak een 8 of 9, dan kan het zijn dat je (in dit geval in javascript) elk ding dat er maar is uit je hoofd kent en volledig begrijpt maar dan scoor je nog steeds het zelfde.

voor de rest ben ik het inderdaad met je eens, wel is er binnen applicatieontwikkeling nu een enorm te kort aan mensen dus zullen bedrijven vaak wel moeten kijken naar meer dan alleen je papiertje en dat gebeurd dan ook, dus daar klaag ik niet over, het was slechts @FireBladeX zijn stelling waar ik het niet mee eens was
We zouden een cijferlijst moeten krijgen, in theorie dat is, op dit moment wordt die cijferlijst alleen niet (goed) onderhouden, ook zijn de toetsen voor ict veel te makkelijk, iedereen, zelfs al weet je niet eens wat een object of array is, haalt met gemak een 8 of 9, dan kan het zijn dat je (in dit geval in javascript) elk ding dat er maar is uit je hoofd kent en volledig begrijpt maar dan scoor je nog steeds het zelfde.
Als het zo gesteld is met de opleidingen dan moet het toch niemand verbazen dat bedrijven snel naar de HBO eis grijpen. Dat is de studenten natuurlijk niet te verwijten, maar als de bedrijven dit door hebben, dan is dat diploma voor hun natuurlijk ook niks waard.
Was het maar zo simpel. ;)

Genoeg MBO's die toch het HBO doen en uiteindelijk afhaken (kan er zelf over meepraten).
Het is niet dat HBO een eenvoudige opgave is en genoeg MBO opleidingen die prima zouden moeten voldoen.

Toegegeven het niveau moet en kan echt omhoog, maar 'even omscholen' vind ik doorgaans iets te makkelijk. Tevens zou een goed bedrijf best mogen investeren in hun personeel, zeker met alle tekorten en vrij lange werktijden tegenwoordig.
Dat is natuurlijk heel zwart-wit zoals je het bekijkt, misschien is iemand wel een stuk beter in de praktijk?

Vroeger haalde ik voor praktijkvakken en stages altijd boven de 8+, theoretisch vakken waren altijd ronde de 6/7? Terwijl je dezelfde capaciteiten nodig hebt? :)
Er staat best vaak bij een vacature, net zoals hier met MBO+, HBO werk- en denkniveau i.p.v. een afgeronde HBO opleiding. Als je denkt dat je hieraan kan voldoen en je kunt het aantonen dan houdt niets je tegen om te solliciteren op zo'n vacature.
Tenzij er staat "Afgeronde HBO x/y opleiding" betekend HBO+ niet dat je een papiertje moet hebben, maar dat je CV laat zien dat je op dat niveau kunt acteren.

Dat is ook precies de reden dat er gezegd wordt dat er voldoende MBO'ers zijn die bepaalde HBO+ functies kunnen invullen, dat is onderdeel van werkervaring en persoonlijkheid, niet perse een papiertje wat dus ook niet overal daadwerkelijk gezegd wordt en dat geldt misschien nog wel een beetje extra binnen de IT sector, waar vaak om HBO+ gevraagd wordt vanwege de mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid die je kunt dragen binnen je functie.

Heb jij geen HBO+ opleiding afgerond, maar ben je gedreven en heb je veel ervaring en kennis die aansluit op een functie waarbij HBO+ gevraagd wordt, ga je gang en soliciteer, zorg dat je CV goed opgesteld is en je kennis en ervaring erin duidelijk naar voren komt, goede kans dat je dan toch een sprong kunt maken die je als je alleen reageert op MBO vacatures nooit had kunnen maken.

[Reactie gewijzigd door e_balk op 27 juli 2018 01:54]

Gezien junior tussen haakjes staat, kan dit ook een medior functie zijn? Of zie ik dat verkeerd?
We zoeken iemand die, zoals dat zo leuk schijnt te heten, in de functie kan groeien. M.a.w. het is een startersfunctie, maar met doorgroeimogelijkheden. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken, staat er junior bij tussen haakjes.
Ik ben technisch, onderzoekend en nauwkeurig. Met kennis achtergrond op elektronica kan ik dus beoordelen of het goed doet of niet.
Maar de reisafstand vanuit hoge noorden naar A'dam is lastig, of ik zou moeten verhuizen.

Het blijft erg leuk werk om elke product te testen.
Zoals ik het begrijp is het ook vooral laten testen en hier zelf de regie over voeren. Ook dat deel moet je aanspreken natuurlijk. Mensen aansturen en coachen moet je dus ook liggen.
Salarisindicatie?
"goed" volgens de tekst :)
Oh ja, dat is inderdaad wel objectief en concreet. Daar krijg ik bij de bank wel een hypotheek mee.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 26 juli 2018 09:56]

Met een salarisindicatie krijg je sowieso geen hypotheek, die krijg je met loonstroken. Maar een indicatie is nogal lastig aangezien het een vrij brede functie is, en het zoals altijd vooral afhangt van de kennis, kunde en ervaring die iemand meeneemt.
Met een salarisindicatie krijg je sowieso geen hypotheek, die krijg je met loonstroken.
Er staat 'goed salaris' in de vacature. Met een 'goed salaris' krijg ik ook geen hypotheek hoor.
Maar een indicatie is nogal lastig aangezien het een vrij brede functie is, en het zoals altijd vooral afhangt van de kennis, kunde en ervaring die iemand meeneemt.
Dan geef je dus een indicatie met een bandbreedte.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 26 juli 2018 10:13]

je spreekt jezelf een beetje tegen, subjectief is iemand zijn/haar mening en concreet is juist meer feitelijk ;)

[Reactie gewijzigd door Sluuut op 26 juli 2018 09:55]

Je hebt gelijk :). Ik fix het even.
Toch niet onbelangrijk.
Dat lijkt mij ook. Maar gezien het aantal +0's en -1's op mijn reactie denk ik dat Tweakers prima minimumloon kan bieden, het is immers off-topic/irrelevant of zelfs ongewenst :).

Admin-edit:Opmerkingen over moderaties horen thuis in Frontpagemoderatie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 26 juli 2018 11:34]

Lijkt me een geweldige vacature om op te reageren. Niks mooiers om allerlei producten te mogen testen met je collega’s.

Succes voor de personen die gaan solliciteren!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True