Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 33 reacties

De releasedatum van F.E.A.R. Online is op Steam verschenen. De free-to-play-game is vanaf 17 oktober via de downloaddienst te verkrijgen. Het spel wordt ontwikkeld door het Zuid-Koreaanse Inplay Interactive, dat voor de release nog een gesloten test houdt.

F.E.A.R. Online werd in juli 2013 al aangekondigd, maar het bleef vervolgens stil rondom de releasedatum van de titel. Op Steam is inmiddels bekendgemaakt op welke datum de game verschijnt. F.E.A.R Online is vanaf 17 oktober via de downloaddienst kosteloos te downloaden. Er is al een open bètatest voor de game geweest en vlak voor de release wordt er nog een pre-launchtest voor een selecte groep gamers gehouden.

In de online multiplayer-game wordt het verhaal van Alma Wade uitgediept. Het spel speelt zich dan ook af in de tijd van F.E.A.R. 2: Project Origin. De speler gaat op zoek naar een verklaring voor haar vernietigende krachten. Om het mysterie te ontrafelen, moet er tegen andere gamers en vijandige wezens worden gestreden.

Op Steam wordt er over vier spelmodi gesproken. In de co-op-modus wordt er in groepsverband jacht gemaakt op de vreemde wezens. Er zijn daarnaast tien pvp-omgevingen, waarin spelers het tegen elkaar en de monsters opnemen.  De ontwikkelaar Inplay Interactive komt eveneens met een vernieuwde Team Deathmatch en een spelmodus, waarin er als een geest kan worden gespeeld. De speler moet dan zielen overnemen en op die manier het vijandelijke team uitschakelen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (33)

fear combat but pay2win?
ik hoop dat het zo goed is als fear combat was voor ze daarmee gestopt zijn
Coop zie ik wel zitten anders. Onlangs nog de eerste generatie fear games doorlopen en deze waren toch factoren sterker dan het laatste slappe aftreksel.
PVP meh, voor mij blijft er maar een handjevol interessante pvp shooters bestaan en dat zijn met name ut2k4 en op gepaste afstand Quake 3/live. Al het andere blijft qua pvp totaal niet interessant voor mij. (deals omdat er geen skillshooters meer zijn, deels omdat de community bij die paar wel echte twitchy skillshooters ontbreekt.)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 30 september 2014 11:55]

Daar mogen ze wel eens een nieuwe versie van maken , met die mod dat je via de muren kon vliegen..
Je bedoelt het gebruik van de grapplinghook ?
Wij noemden ze slingerapen, de spelers die daar erg goed in waren.
Mjah grapplinghook had je ook maar dit was gewoon een blauwe straal..
Ik zie nergens staan dat het Pay2Win is?

Free to Play is al een aantal jaar niet hetzelfde meer als Pay 2 Win. Ik vind je conclusie dan ook vrij voorbarig.
Ik vind de stelling Pay to win niet helemaal correct; als je het correct wilt samenvatten voor het meerendeel van de online free to play games, zou het zijn P(l)ay 2 win.

Aangezien een groot deel van de games ook extra bonussen weggeeft als je bijvoorbeeld dagelijks speelt.
Ik moet nog steeds F.E.A.R. 1 t/m 3 uitspelen. Echter vond ik ze destijds zo eng af en toe dat ik het nooit durfde :P

Misschien nog maar eens proberen dan.
Ik raad je aan alleen 1 en 2 te spelen. :)
Ik ook, sjonge, wat was dat eerste spel goed zeg. Gewoon een gevalletje weer van niet weten wat de doelgroep juist zo goed vond en het precies op de goede manier verklooien.
Ik heb zoveel goede herinneringen aan f.e.a.r combat (ook free2play multiplayer shooter) Ik heb dus goede hoop. Het hele free2play maakt mij niet uit, zolang het maar niet op pay2win gaat lijken. Vettere skins e.d verkopen, daar heb ik totaal geen moeite mee. Zwaardere wapens kunnen kopen die zonder betaling niet beschikbaar zijn vind ik wel echt een dealbreaker.
Ook als ze wel beschikbaar zijn voor niet-betalende spelers kan het nog steeds een dealbreaker zijn. Zo was Tribes:Ascend in het begin echt super leuk, je kon tegen betaling iets sneller alle content unlocken maar het was niet echt nodig. Toen gaven ze alle classes een extra set unlockable "alternatieve" wapens die domweg sterkere versies waren van de favoriete wapens - tegen betaling of een onzinnige hoeveelheid speeltijd - toen ben ik er maar mee gekapt, zelfs al had ik al ong. 40 euro in het spel ge´nvesteerd... was echt niet leuk meer.
Groot van van F.E.A.R en het heeft een betere grafische stijl dan F.E.A.R 3 want wat was dat bagger zeg, ketchup zou nog echter lijken dan het bloed in die game...
Klinkt als de doorsnee Tarantino film :Y)
Ik wou net zeggen... fear 1 wa er geweldug uitzag en draait op 7900 GTX of 8800 GTX.

fear 3 wat er als poep uitziet en nog beroerd draaide op GTX 580. Als ik mij niet vergis (lang geleden gespeeld met slechte fps maar snelste videokaart).


stel je overigens eens voor.. een planeet zonder console noobs zodat games echt goed werden/worden

[Reactie gewijzigd door A87 op 30 september 2014 17:53]

De multiplayer online van F.E.A.R. was legendarisch goed. Ik heb zoveel team-play shootouts gehad waar de kogels om de oren vlogen en ruimtes bijna compleet aan gruzelementen werden geschoten (mind you, de omgeving was niet destructable destidjs). Gewoon episch en deed mij denken aan mijn SoF II online dagen waarin ik nog in de top stond van alle spelers online bij dat spel.

Of deze online dat weet waar te maken qua gevoel? Geen idee, dat het Free is maakt iig de drempel laag. Maar het moet idd geen Pay2Win worden.
ahhh.... Fear... ik weet het nog goed! het magistrale moment dat ik naar beneden keek; And Behold... Feet!! awesome....
Tijdje gespeeld (beta access) maar vooral de monsters vielen me erg tegen, ze doen allemaal een beetje denken aan de monsters van Alien Swarm, maar dan minder spannend (stuk minder snel en onverwacht) en het spel was de laatste keer dat ik het speelde (een maand of 2 geleden) nog behoorlijk laggy ook, dat de monsters acther je spawnen (omdat je met je team snel en dicht op elkaar door het level rent) en dat ze dan gewoon dom blijven staan etc.

En inderdaad, vergelijk dit met FEAR 1 of 2, en je kunt dit echt weinig meer dan een slap aftreksel noemen. Heb ook Alma nooit gezien, hoewel dat achter gehouden zou kunnen zijn natuurlijk.

Wat ik nog wel het meeste mis, is de fun van multiplayer zoals dat bestond in FEAR1, lekker met slowmo en zon 'nailgun' baddies aan de muur nagelen is er niet bij :( (en dat was nou net een van de dingen die ik terug had willen zien, wat voor zover ik weet is dat de enigste mp game waar 'slowmo' in zat zonder dat het irritant was)
Unlike F.E.A.R. Combat, Origin Online will have a 4 player co-op story mode as well as single-player. Confirmed PvP modes include "Deathmatch" and "Team Deathmatch," as well as a new "Horror" mode and "Soul King." Amongst other enemies, the game will feature swarms of Abominations, ATC Forces, Replica Forces and Remnants, as well as new enemies.
Bron: http://fear.wikia.com/wiki/F.E.A.R._Online
According to Thisisgame, Inplay has acquired F.E.A.R. 2's source code and key data from Monolith and will use an upgraded Jupiter EX engine to develop the F.E.A.R. MMO.
Bron: http://gamelist.mmosite.c...._58_-origin-online.shtml
LithTech Jupiter EX[edit]
As of 2005 the latest iteration of the LithTech engine was Jupiter Extended (or Jupiter EX), which was featured in F.E.A.R. and Condemned: Criminal Origins,[8] both developed by Monolith. Compared to its precursor Jupiter, the Extended version was driven by a new DirectX 9 renderer and other advancements, including the addition of Havok physics software for improved real-world physics simulation. Along with Havok's character dynamics, Jupiter EX also includes the "Havok Vehicle Kit", which adds support for common vehicle behavior.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/LithTech#LithTech_Jupiter_EX

M.a.w. dit is een opgepoetste DirectX 9 engine uit 2005? 8)7

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 30 september 2014 13:52]

FEAR 1 was ontzettend goed. FEAR 2 heb ik niet gespeeld maar kreeg slechte reviews. FEAR 3 ben ik net aan begonnen maar voelt als een console port. Heel stom cover systeem en voelt gewoon niet lekker. Ze hadden het bij FEAR 1 laten halen. Het geluid was goed, de bewegingen van de spelers en tegenstanders waren goed, het tempo was goed. De vuurgevechten van FEAR 1 die gaven het gevoel dat er mensen compleet naar de tiefus werden geknald. Je had een spijkerkanon waarmee je tegenstanders tegen de muur aan kon spijkeren. Dat ding maakte een angstaanjagend geluid.

Schietspellen gaan voor mij om gevoel (ben je een crosshair die door een omgeving zweeft of ben je een supersoldaat die iedereen naar de tiefus knalt) , tempo en sfeer. FEAR 1 had alledrie. De rest niet.
Klinkt veelbelovend en ziet er goed uit, maar zijn er dan ook in-game aankopen? Excuus voor het skeptische geluid vanuit mijn kant, maar waar zit de adder verstopt?
aangezien het gehost word door aeria games, zijn er vast wel in-game aankopen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True