Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Er zijn vandaag weer een aantal nieuwe driver & bios meldingen in onze nieuws queue verschenen. Hieronder de info over de nieuwe TurboGL driver voor Matrox G400 kaartjes (thanks FreeRider):

TurboGL V 1.30.002

Supported games
- Quake II
- Quake III official demo
- Quake III Retail
- Half-Life
- Unreal
- Sin
- Heretic II
- Hexxen II
- Unreal Tournament
- Tribes

New Features
- Added support for Tribes.
- Added support for TreadMarks.

Description of release
- Supported with PD 5.30.xxx and up.
- When using the TGL, please make sure that your AGP aperature size is set to 256m in your system bios.
- Only supported under Windows98.
- When you add a new supported game, you will have to run the TGL Manager in order for the TGL to detect the game.

Main known issues
- Having another 3D accelerator in the same system with the TGL is not supported. Ex: G400 + Voodoo I or Voodoo II

[break] Verder meldt =Alpha=Sniper dat er nieuwe Windows 2000 en Windows 98 drivers gesignaleerd zijn voor de Dynalink ISDN modem. Downloaden kan op deze page.

En als laatste deze melding van Merlin da MAN over een nieuwe bios voor de Microstar K7 Pro Athlon plank:

Okee, nadat Asus het super-bypass geneuzel heeft ge-enabled in hun famous K7M mamaplankje, volgt nu ook MSI voor hun K7 Pro aka 6195. Ik heb 'm zelf ook al geflashed, en ik kan maar 1 ding zeggen: hij is nu nog sneller dan voorheen. [/break] AMI(R) BIOS REVISION HISTORY:

1. This is the AMI(R) BIOS ver 1.2 release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
-Fixed Japanese and Korean keyboard problem under Windows(R) 98 ACPI mode.

-Added support for AMD(R)K7 750Mhz.

-Added the "Super Bypass Mode" option.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Nu we het toch over Matrox hebben, ff een vraagje: zijn er eigenlijk mensen die met hun G400 (MAX) in Unreal Tournament NIET van die irritante knipperende polygonen hebben? Je kent het wel, dat je als je ergens veraf staat de Z-buffering niet correct lijkt (terwijl ie 32bits is)
Dat is nl. SUPER IRRI. En NEE, m'n kaart is NIET overgeklokt en NIET te warm en JA ik heb zowel D3D als OpenGL geprobeerd. Suggesties?

Zoveel driver releases, zo weinig veranderd :(
Mijn G400 draait nu net zo snel als mijn Xentor32 TNT2 Ultra!!

Quake 2 timedemo 800x600 75fr/s 3dnow OpenGL dus dat behoorlijk snel........

Voor mij in ieder geval een belangrijke versnelling...........
Bij mij ik heb ik in alle games een rode gloed.....
Echt gek word je daar van. Maar als ik er een cooler op plaats dan is het al een stuk minder. Maar het is som ook al zo erg geweest dat ik in Quake 3 niks meer kon zien omdat die rode gloed zo overheersde...
Iemand met dezelfde problemen ? (of een oplossing weet) neem effe contact met me op via e-mail of ICQ..
Bedankt
rode gloed??? kaart kapot...

kom op zeg, het is een matrox, die geven verreweg het mooiste beeld van alle kaarten die er zijn!

en ja dat probleempje in UT heb ik ook, is zeeer UT specifiek. Als je alleen maar UT speelt zul je niet merken dat er veel aan de drivers veranderd is nee, maar er zijn al een hoop compatibility dingen gefixd hoor, vrijwel alles loopt nu probleemloos en vlot op de G400.
Gert: die irritantie knipperde lijntjes witte pixels komen volgens mij echt alleen als je je kaart overklokt, want normaal zie ik ze nooit en op 150/200 (ik heb een niet-Max) zie ik ze wel na een kwariertje spelen (du overheating)

Cyberdude: dat bedoel ik dus, als je in CTF-Face er heel ver vanaf loopt. Dat is nog niet veholpen in geen enkele driverreelease.

da TroXX: AGP aperture is het gedeelte van het systeem RAM wat de agp-kaart kan benutten (correct me if i'm wrong) Ik zet 'm altijd gewoon op de helf van m'n intern geheugen en dan loopt alles goed dus als je kaart goed + snel lijkt te werke verander het maar niet :)
AGP aperture gewoon op 64MB zetten (is meestal de default instelling :D ) en gewoon afblijven.
Als een andere waarde gewenst is staat dat mega-groot in de handleiding van je videoboard. (ben ik pas 1 keer tegen gekomen dat ie naar 256 moest maar met 64mb werkte ie ook)
</div><div class=b4>AGP aperture is het gedeelte van het systeem RAM wat de agp-kaart kan benutten (correct me if i'm wrong)</div><div class=b1>Met plezier. :D
AGP aperture size is het geheugenbereik dat wordt gereserveerd voor AGP, niet het systeemgeheugen dat daadwerkelijk wordt gebruikt.
Matrox raadt aan met TurboGL de AGP aperture size op 256 Mb te zetten.
Het enige wat aan deze drivers veranderd is is de support voor Tribes en Treadmarks, het is niet sneller (of langzamer) geworden... persoonlijk ben ik heel blij met TurboGL, omdat ik zo ook OenGL spellen kan spelen terwijl ik DualHead gebruik, dat kan niet met de gewone ICD (die overigens sneller en mooier is als je Powerdesk 5.52 gebruikt) dankzij Microsoft. DirectX kan wel draaien met en ook op 2 beeldschermen, 3x raden waarom...
Bedoel je van die knipperende lijntjes die je af en toe ziet? Ja die heb ik ook. Ik weet niet waar het doorkomt...'k gebruik d3d, misschien is dat het?
Nare Man : zou het niet toevallig 'sync every frame' (of zo iets) kunnen zijn ?? Ik kende dit probleem op TV out bij Quake, Half-Life etc. .. zowel met m'n oude V3400TNT-TV en nu dus ook met de G400.

Meestal lost het wel wat op...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True