Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties

Microsoft zou van plan zijn om binnenkort het maximale aantal achievements en de maximale gamerscore die in Xbox 360 Live Arcade-games kunnen worden gehaald, te verdubbelen. De Xbox-fabrikant zou de nieuwe regels op 1 juni willen invoeren.

Xbox Live Arcade logoEen anonieme bron van website xbox360achievements.org beweert dat Microsoft het beleid rondom achievements wil aanpassen. Nu geldt de regel dat ontwikkelaars in een Xbox 360 Live Arcade-game maximaal 20 achievements en een gamerscore van 200 mogen verwerken. Daarna mag voor dezelfde game nog drie kwartalen lang dlc uitgebracht worden waarin 5 achievements en een gamerscore van 50 gerealiseerd kunnen worden. Dat maakt een totaal van 35 achievements en een gamerscore van 350 per game.

Microsoft zou die aantallen flink willen opvoeren. Zo mogen in de game zelf binnenkort 30 achievements verwerkt worden of een gamerscore van 400. Daarna mag vier kwartalen lang dlc uitgebracht worden waarin steeds 8 achievements en een gamerscore van 100 gehaald kunnen worden. Daarmee wordt het totaal 62 achievements en een gamerscore van 800, bijna een verdubbeling ten opzichte van de huidige aantallen.

De nieuwe aantallen moeten vanaf 1 juni gehanteerd worden, al mogen ontwikkelaars ze al vanaf 1 april in hun game toepassen. De nieuwe regels moeten ertoe leiden dat vooral de verkoop van dlc langer interessant blijft. Ontwikkelaars kiezen er steeds vaker voor om dlc voor hun game uit te brengen en spreiden die ook over een steeds langere periode. Er is echter een categorie gamers die niet geïnteresseerd zijn in dlc als daarmee geen achievements of gamerscore te verdienen is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Dit geldt voor arcadegames neem ik aan? Gewone 360-games hebben namelijk 50 achievements voor 1000G, uitbreidbaar met DLC...
Klopt, dit gaat over arcade games. Het verwarde mij ook al. Dit wordt niet duidelijk in het artikel vermeldt. In het bronartikel wordt gesproken over een verhoging naar 2000 van retail games! Eerste spel die dit zou krijgen is GoW3: artikel
toch snap ik daar het nu niet van, wat heb je nu aan meer punten per game als elke game dat gaat krijgen... wel goed dat het totaal aantal maximum punten en friends is uitgebreid (al moest het originele Xbox live daaarvoor plat) maar daar zie ik ook nog het nu van in, in dit geval zie ik geen duidelijke reden voor de verandering..

behalve mischien marketing, nu bij deze game 2000 behaalbare points, troef je vrienden hun gamersscore af...
Dit gaat er om dat DLC interessanter gemaakt moet worden dmv meer achievements en gamerpoints. Van de arcade games.

[Reactie gewijzigd door MrPan op 13 maart 2012 04:52]

Lol, het enige dat dit weggeeft binnen het artikel is het plaatje van het artikel
Mja, aan de andere kant staat er wel het logo van XBOX Live Arcade ...

-edit- typo

-edit2- Lummer was me voor... (te weinig koffie nog waarschijnlijk)

[Reactie gewijzigd door NLRev0lution op 12 maart 2012 12:14]

Zo zie je maar weer hoe verslavend iets nutteloos kan zijn. En met nutteloos bedoel ik; je kan voor de rest helemaal niets anders doen dan de lengte van je e-penis te laten zien.
Er zijn een groep mensen die gewoon geen interesse in DLC hebben als hier geen extra gamerscore mee te halen valt.

Ikzelf val hier stiekem ook wel een beetje onder, zodra er een DLC is voor een game, zij het retail of arcade, zonder chievo's dan koop ik het gewoon niet, hoe tof die game ook is (alhoewel het vaak zo is dat bij DLC tóch wel chievo's zitten, als ik naar retail-games kijk).

Wat mij betreft heet MS dat goed uitgevogeld die achievements, heb laatst een blog gelezen van een Xbox-live engineer en hij wist te melden dat achievements er bíjna niet waren. Moet er niet aan denken O-)

Laat maar komen die verhogingen, maar dan ook voor de retailgames want arcade games heb ik al een heule poos niet mee gekocht. En nu bedenk ik me...dit komt omdat je maar 200GS kan krijgen voor een game van ¤10-15,- :X
Mee eens, het blijft altijd zo iets van; Kijk eens wat ik heb en jij niet.
Zelf betrap ik mijzelf er ook op dat als een DLC achievements bevat ik geneigd ben deze sneller te halen. Kijk bijvoorbeeld naar Fallout 3 en New Vegas. Deze games van Bethesda Games Studios hadden vaak "door de bocht genomen" lange DLC's, maar ook een zeer interresante verhaallijn en dat incl. achievements.
Persoonlijk vind ik dat Microsoft hier een leuke stap voorwaarts maakt in de gamingwereld. :) Nu nog wachten totdat SONY gaat volgen. Wie weet.

[Reactie gewijzigd door HS2005 op 12 maart 2012 12:18]

Wat is er mis met het huidige trophy beleid van Sony?
Er zijn al PSN only games waar soms zelf een platinum trophy voor te halen valt.
Ik vind het huidige systeem dat ze hanteren prima.
?

Dus al een DLC goed is, maar er geen achievements kunnen worden behaald koop j m niet?

Something went wrong, very wrong ;(
Dat je maar 200gs kan halen van een XBLA game van ¤10-15,- is geen probleem, dat je een volledige retail game (jaar na release) kunt halen voor deze prijs wel.
Inerdaad.. achievements. Want de campaign uitspelen zonder iets speciaals te doen is nu al een "achievement"...
Dan is het niet goed toegepast.
Ik hou zelf de 80/20 regel aan.
80% krijgen door de game op pak em beet hard uit te spelen.
En de overige 20% mag wat moeilijker zijn.
Bijvoorbeeld God of War pakt dit op de juiste manier aan.

Er zijn andere titels waarin 99% makkelijk te halen is met 1 onmogelijke trophy.
Of na uitspelen op hard je nog 75% moet vergaren.
Ja, dat is een achievement. En als jij dat doet dan krijg je misschien een keer 50/1000 punten. Dus maar een klein deel van het hele spel, maar het is wel iets wat je "achieved" hebt.
Achievements. De eerste mongeaul (excuses) die dat verzonnen heeft mag worden geexecuteerd. Het gaat tegenwoordig echt helemaal nergens meer over. Je krijgt voor elke poep en een scheet een "achievement". Vroeger was je een internet held omdat andere mensen je kenden, nu ben je alleen een internet held als je meer dan x punten hebt.

Helaas blijkt het tokkiepubliek het he-le-maal geweldig te vinden, maar persoonlijk doe ik liever dingen die daadwerkelijk een achievement zijn. In m'n games danwel. Ik heb irl hoogtevrees :(

In feite is het achievement systeem een soort terugkeer naar je jeugd, waaruit blijkt dat de meeste mensen gewoon voor eeuwig peuter blijven. Het is namelijk hetzelfde als een sticker krijgen voor het netjes wassen van je handen nadat je hebt gegeten. En we vinden het nog allemaal even prachtig. Persoonlijk blijf ik dan toch liever hangen in my schoolkind fase ipv peuter fase. Lekker spelen met technisch lego. Wat nou stickers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kind
Helemaal niet. Het is vaak hartstikke leuk om achievements te halen. Het ligt natuurlijk ook aan de games, en ja, de meeste games hebben achievements waar je niet omheen kan zoals "finish level X" of "get X points". Maar er zijn ook de moeilijkere. Vooral de Half-Life 2 saga's kennen heel veel achievements die lastig te vinden zijn, waarvoor je rare bokkesprongen moet uithalen, of die vertrouwen op een gekke edge-case in het spel.

Borderlands heeft ook leuke achievements hier en daar, maar heeft het idee van "achievements als doe zoveel keer dit of dat, of haal zoveel van zus of zo" gescheiden van de achievements en verhuisd naar een tab "challenges". Denk aan "kill 2500 skags" of "earn 1,000,000 money". En je kunt dan ook bijhouden hoever je daarmee bent. Niet moeilijk, maar ook niet even 1-2-3 gehaald.

Bottomline: achievements die je by default haalt, zijn inderdaad waardeloos. Negeer die en ga gewoon voor de leuke achievements.
Van xbox ken ik niet veel maar, worden de achievements dan niet op een verschillend niveau gezet, zoals bij de ps3 gebeurt? Verschilende categorien van bronze (vrijwel simpel) tot platinum.? De moeilijkere zijn dan ook wel meer punten waard.
Geen idee. Ik ken die van xbox ook niet, maar ik verwacht dat ze 1-op-1 vergelijkbaar zijn met die van Steam. Dus je hebt ze gehaald of niet. Die challenges waar ik het over had, zijn wel gegradeerd, maar dat zit specifiek in het spel en niet in het platform.
Elke goede game geeft beloningen. Achievements zijn een extra laag bovenop de standaard beloningen in games. Wat heeft het willen krijgen van beloningen in een game nou weer met tokkiepubliek en kinderen te maken? Als je achievements niets vindt, speel je games toch gewoon zonder er op te letten... Wat is je punt?
Hmm, wordt nu al niet blij van al die archievements. Voor elke scheet een pop-up. Als er een optie komt om de notificatie uit te zetten maakt het me niets uit.
Inderdaad, heb je bij Steam ook. Je dood een vijand in een FPS en ping je hebt een achievement. Ik zou net een achievement noemen mocht je een FPS kunnen uitspelen zonder een vijand te doden.
Ik snap het niet. Wat is er mis met een ontwikkelaar zelf te laten beslissen hoeveel achievements een persoon kan verkrijgen?

Wat betreft de dlc, ook daar zet ik mijn vraagtekens bij. Waarvoor niet de keuze bij de ontwikkelaar ipv allerlei regeltjes? Het is toch juist fijn wanneer een ontwikkelaar dlc blijft toevoegen?

Laat ik wel even zeggen dat ik geen xbox heb dus ik ben niet bekend met hun regels, ik zet er alleen mijn vraagtekens bij. Het lijkt me eerder beperkend te werken dan wat anders.
ontwikkel een game waarbij je voor het uitspelen van de intro 4,5 miljoen gamerscore haalt, dan staat iedere koper van die game in 1 klap bovenaan in de wereldwijde gamerscore ranking, BOVEN de gamers die de afgelopen jaren alle games 100% uitgespeeld hebben. Niet echt eerlijk, daarom een max per game.
Vergelijk het met bijvoorbeeld inflatie :)
Er is echter een categorie gamers die niet geďnteresseerd is in dlc als daarmee geen achievements of gamerscore te verdienen is.
Vreemde mensen. Je koopt DLC toch omdat je graag meer van het spel speelt? Als je alleen DLC koopt voor de achievements en punten dan zijn dat duren punten.
Ik kan best begrijpen dat je achivements haalt om een spel 100% uit te spelen, maar ik ken weinig mensen die zich druk maken om hun gamerscore.
Ik lees nergens in dit artikel dat het gaat om Xbox Live Arcade games, waar het wel om gaat.

Voor retail spellen gelden heel andere regels.
Denk dat dit alleen geld voor XBox Live Arcade... De "normale" games kunnen dit al heel lang..
Dit gaat dus alleen over Arcade games en niet over "gewone" spellen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True