Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties

Downloadsite OGPlanet gaat Tactical Intervention op de markt brengen. Tactical Intervention is de nieuwe shooter van Minh 'Gooseman' Le, ooit verantwoordelijk voor de eerste versie van Counter-Strike. De shooter wordt gratis speelbaar.

OGPlanet kondigt aan dat het shooter Tactical Intervention in Noord-Amerika ter download gaat aanbieden. De shooter wordt gratis speelbaar. De game wordt gemaakt door Minh 'Gooseman' Le. De Canadees van Vietnamese afkomst maakte ooit samen met Jess Cliffe de eerste versie van Counter-Strike, destijds nog als mod voor Valves shooter Half-Life. Na het succes van de mod nam Valve de rechten op Counter-Strike over. Het duo werd in dienst genomen en werkte bij Valve verder aan de ontwikkeling van Counter-Strike.

Over de nieuwe shooter van Le, die niet meer in dienst is van Valve, is weinig bekend. Hij wil met Tactical Intervention 'afmaken wat hij met CS had willen bereiken'. Le belooft bovendien 'nieuwe features en gameplay'. Daaronder zijn bestuurbare voertuigen waar teamgenoten aan kunnen hangen, en vechthonden en touwen waarmee van gebouwen geklommen kan worden. Het is bovendien mogelijk gijzelaars te nemen. Via de site van OGPlanet zoekt Le spelers die aan een bètatest van de game willen meedoen. De game zou nog voor de zomer vrijgegeven worden.

Bètatest-aankondiging van Tactical Intervention
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

Sign me up for the beta :D
en als ze nog een plekkie over hebben voor een designer meld ik mezelf ook aan
Helaas is de beta alleen beschikbaar voor mensen uit de United States, ik heb net even gekeken...
http://ti.ogplanet.com/en/intro.og

Zodra je een account aanmaakt en je je aanmeldt voor de beta krijg je de melding dat dit niet kan omdat je uit Europa komt. Jammer, want ik had graag meegedaan...

EDIT:
Tijdens de registratie hebben ze mij wel gevraagd waar ik het dichtst bij zat. Ik kon kiezen uit:
- Europe
- United States
- Germany

Ik heb eerlijk gezegd dat ik uit Europa kom, kan iemand eens proberen om hier Verenigde Staten aan te vinken en dan aanmelden voor de beta? Kijken of dat wel werkt...

[Reactie gewijzigd door NLCJ op 17 februari 2012 14:50]

- Europe
- United States
- Germany

Wat is Germany voor een rare keuze om ertussen te zetten?
Dat zal komen door de afwijkende regels van Duitsland ten aanzien van voornamelijk shooters. Geweld in games wordt daar in veel mindere mate getolereerd.
Germany zal er als aparte keuze tussenstaan omdat er daar erg strenge regels zijn wat betreft in-game geweld. Zo is het verboden om virtueel een agent neer te knallen, dus zullen er ongetwijfeld aangepaste figuren in het spel zijn.
Is meneer 'gooseman' eigenlijk nog wel relevant? Hij heeft in '99 een mod voor half-life gemaakt, maar is dat na dertien jaar ontwikkeling van het genre nog iets van betekenis?
als je 75 000 (1.6) en 70 000 (Source) spelers online heb volgens de Steam stats. dan heb je nog wel betekenis _/-\o_

[Reactie gewijzigd door DECOY88 op 17 februari 2012 17:14]

De counter-strike series behoren tot de beste competitieve shooters alle tijden, zal ook nog uitgebreid worden met CSGO. Eens kijken of deze game een verschil kan maken op de concurrerende markt van de competitive shooters.

Ik ga me in ieder geval aanmelden als beta-tester, met een proxy kom ik er wel doorheen.

[Reactie gewijzigd door Netrunner op 17 februari 2012 14:33]

Je begrijpt wel dat deze persoon als eerste de MOD had gemaakt voor Halflife destijds, vanaf moment 1 was dit eigenlijk al razend populair en werd dit vrijwel kort na dit opgekocht door Valve. Dus als iemand een goeie shooter kan bedenken/maken dan zal het deze man zijn. <bron> : http://nl.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike

Ik ben benieuwd wat de nieuwe features zijn, het klinkt iig als goede taktische mogelijkheden die veel toe gaan voegen aan het teamplay ( auto vol, hang maar aan de bumper ofzo :P )
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom CS zo populair is. Ieder zijn ding, maar op vlak van shooters is CS voor mij zowat het saaiste wat je je kan voorstellen. Op vrijwel alle server is de gameplay hetzelfde: je hebt een map met één of 2 choke-points. Beide teams staan opgesteld bij die chokepoints, en staan geduldig te wachten tot er toch eens iemand zijn kop laat zien.

Saai!

Neen, dan zijn COD of BF voor mij toch veel betere games, waar je een overvloed aan tactische opties hebt (vooral in die laatste dan)
CS en CS:Source staan beide continu in de top 10 van Steam van meest gespeelde games ('current players' en 'peak today'). Op moment van schrijven staat CS zelfs op de tweede plek, boven nieuwkomer Skyrim. Het is een enorme prestatie voor games die in respectievelijk 2000 en 2004 uitkwamen. Mijn genre is het ook niet, maar voor de mensen die het wel fanatiek spelen moet het wel heel bijzonder zijn.

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op 18 februari 2012 19:19]

Je hebt dus een probleem met campers, niet met het spel. En als je wat beter was met je flash bang granaten wist je dat campers die verblind zijn, sitting ducks zijn als je met 4 man door de deur komt stormen. Gelukkig hebben ze voor gamers zoals jou COD en consoles :+ HEADSHOT!
Met die logica zou Duke Nukem Forever ook een doorslaand succes moeten zijn.

Mensen vergeten vaak de oude maar o zo toepasbare slogan: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst".
het verschil is echter dat 3D realms nooit DNF heeft afgemaakt, dit is de bedenker van het geheel die ook het spel volledig heeft gemaakt. En een garantie is het zeker niet, een potentiele topper is het dan wel weer.
Was hij ook al niet de maker van Action Quake 2? Dat was pas een coole shooter.

Dan bloedde je voor iedere kogel waar je door geraakt werd. Als je niet bandage-de bloedde je dood. Als je in je poten werd geschoten, liep je mank.

Soms kon je zo'n spoor van bloed volgen naar je tegenstander toe.

Dat was mooi realistisch. 1 kogel door je hoofd (je hoorde je schedel kraken) en je wist dat je nog een seconde te leven had, snel je tegenstander een kogel door z'n kop knallen!

[Reactie gewijzigd door maartenverbaan op 17 februari 2012 15:00]

cool. dat is net was bf3 mist
Aan de graphics is nog heel wat te poetsen !
Maar als de gameplay in de buurt komt van CS dan word dit weer een juweeltje !
Ik vind het al te sterk op Counter-Strike <1.6 lijken. Als je naar het plafond kijkt op deze screenshot http://www.neowin.net/ima...nterventionscreenshot.jpg lijkt het wel direct uit CS te komen.
screenshotje werkt niet (meer) :(
URL kopieren en dan in een nieuw venster inrammen (of nog een keer op enter rammen in chrome)
Keer in de adresbalk op enter drukken, als je doorgelinkt bent vanaf een andere site doet hij het niet.

Hopelijk kan deze game zich qua grafische pracht en praal gaan meten met minimaal MW3, ben nog niet echt overtuigd na het filmpje.
Het is te hopen dat hij zijn idee van voertuigen snel vergeet, laat dat lekker in Battlefield blijven. Verder alles wat gratis is juich ik toe, dus laat maar komen die game.
je zal wel voor ingame wapens enzo moeten betalen
Grappig bij gerelateerde content :D
nieuws: Maker Counter-Strike werkt aan nieuwe game
Iets later dan orginele planning, maar alsnog.
Toen ik dit las dacht ik ook al "volgens mij heb ik dit eerder gelezen..." Da's een beste poos geleden inderdaad!
game ziet er wat oud uit.
CS was leuk,tot beta 7,toen kwamen de cheaters.
ik hoop dat de rapel beter werkt dan in rainbow six vegas 2 want daar kon je maar X aantal graden draaien met een pistol in de hand waardoor je een gemakkelijke target bent. die graphics zien er ook niet meer van deze tijd uit. auto's lijken me geen goed idee want dan ga je weeral grotere gebieden moeten hebben en dan heb je dat er grote stukken van de map gewoon niemand tegen komt
en vechthonden en touwen waarmee van gebouwen geklommen kan worden.
Gevechtshonden waarmee van gebouwen geklommen kan worden? Klinkt spectaculair!
op zen hondjes krijgt weer een andere betekenis in dit artikel :P fijn weekend tweakers
De matigheid druipt helaas van de trailer. Ik ben bang dat dit een manier is om even snel te cashen met de naamsbekendheid van Counter Strike.
Je bedoelt dat het er grafische niet top uit ziet? Dat kan grote voordelen hebben:
Je markt is veel groter, omdat dan bijna iedereen beschikt over een pc die het kan spelen.
Het is belangrijker dat een game vloeiend is dan dat het er mooi uit ziet. Zeker als dit moet aanspreken bij de CS gamers, die net als bijv. Quakers toch vaak de boel grafisch op een zeer lage stand zetten om alles maar te optimaliseren. Gameplay is sowieso veel belangrijker voor de meeste gamers dan hoe het er uit ziet. Hoe anders is te verklaren dat er toch nog steeds zoveel CS gamers zijn? Ik heb de game nooit leuk gevonden, maar ik kan toch alleen maar toegeven dat het een megasucces is geweest.

Ik ben meer benieuwd wat het bedrijfsmodel is. Hoe wordt er verdiend aan deze game? De meeste F2P falen op dat punt erg hard. Quake live geeft je gratis een beperkt aantal maps en reclame voordat de game start. Vooraf werd gesuggereerd dat het bij ingame reclame zou blijven.

Battlefield Heroes is eigenlijk niet op eerlijk speelbaar tegen betalende klanten.

ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar in mijn ogen drukken ze dat iets te hard door waardoor het instappen niet zo interessant is. Dat is tenminste mijn mening over deze games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True