Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: GA-Source

GA-Source vroeg Brian Burke, PR poppetje van 3dfx, naar de redenen achter het besluit om Glide open source te maken. Hier een snipper uit dit interview:

Q: Does the recent announcement that Glide is open sourced mean that other companies (Nvidia, Matrox etc.) could write a glide "wrapper" and ship their products with glide support? Basically what some companies are doing now just without the "reverse engineering" context.

A: If they choose to they could.

Q:I know you were still using the Heavy Metal system at Comdex to show off the FSAA and T-Buffer Cinematic effects. Do you have actual silicon of the VSA-100, and is the timeframe for the release of the V4/V5 still on track?

A: The product delays we announced earlier made it impossible to have hardware for Comdex. The factors that caused the delay have been fixed. The product is still on schedule to ship in Spring 2000.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Lekker off-topic:
te koop athlon oc pcb zoals op tomshardware.
150,-
LEVE 3DFX :7
Glide is gewoon dood, en dat weten ze zelf donders goed. Deze open source toestand is gewoon een laatste poging om nog wat idioten over te halen om die API te gebruiken.
Maar wie doet dat tegenwoordig nog, iedereen gebruikt toch OpenGL of Direct3D...
Glide is een prima api, een stuk beter dan direct 3d.

Kijk maar eens naar Unreal of Unreal tournament, het loopt alleen goed onder Glide je hebt hogere framerate etc... met direct 3d zijn alle textures vaag ingekleurd.
Paashaas, klopt. Net als MeTal (S3TC) ondersteuning. Directx 7 heeft dit ook (DXTC), maar nog niet zo goed als de oorspronkelijke S3TC van S3. Ik hoop/denk dat een kwestie van tijd is. Het moet nog beter ontwikkeld worden. Opzich vindt ik het goed dat alles nu in Directx wordt verwerkt, zolang het maar niet te kosten gaat van de kwaliteit !! :)
Glide is niets meer dan een wrappertje rond de hardware registers van 3dfx kaarten. Dat is ook de reden dat Glide op een 3dfx kaart altijd sneller zal zijn dan Direct3D. De hele reden voor het bestaan van Glide is gewoon om je als developer vast te binden aan 3dfx kaarten...

Dat Unreal's D3D en OpenGL renders sucken, ligt aan Epic's programmeurs en marketing afdeling (die zich duidelijk hebben laten sponsoren door 3dfx, kijk maar naar de 1e demo), en niet aan D3D of OpenGL. De reden dat de rest van de wereld liever D3D of OpenGL gebruikt, is namelijk dat er nog meer 3D kaarten bestaan dan die van 3dfx... (en de meeste zijn beter IMNSHO)
Toch knap dat t'ie ook nog goed loopt op mijn voodoo 1 kaartje leuk voor m'n tweede bakkie.
In een eerder interview gaf 3dfx aan dat het stopt met de ontwikkeling van glide. Waarom? Omdat men het niet meer nodig vindt een aparte API te leveren naast de nu bestaande en niet te vergeten DOS is eindelijk dood. Glide is ontwikkeld zodat er eindelijk een universele API voor games kwam die voldoende mogelijkheden bood op Windows en DOS om fatsoenlijk spellen te kunnen spelen. Niet om dus iedereen maar aan een Voodoo kaart te binden. Natuurlijk is het wel zo dat deze API uitsluitend is voorbehouden aan 3dfx kaarten, maar dat mag ook wel na zulke inspanningen, is niks mis mee. 3dfx heeft het ontwikkelteam van glide omgezet naar een openGl team, omdat ze openGL als de API voor de toekomstige games zien.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True