Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties
Submitter: JanW

Sega heeft samen met ontwikkelaar Sports Interactive Football Manager 2012 aangekondigd. De game zal eind dit jaar op de markt komen en kent onder andere loyaliteitsbonussen bij transfers en een 'manage anywhere, anytime'-modus

Spelers kunnen in Football Manager 2012 dankzij de 'manage anywhere, anytime'-modus voortaan landen toevoegen uit een spel dat al is opgeslagen. Hierdoor hoeft niet steeds een nieuw spel te worden gestart als de speler met een ander land wil spelen.

Als trainer kan de speler voortaan aangeven of hij zijn team bijvoorbeeld boos of juist heel kalm toespreekt. Daarnaast geven scouts uitgebreide rapporten over de tegenstanders, terwijl er bij het aangaan van mogelijke transfers voortaan loyaliteitsbonussen kunnen worden uitgekeerd.

Sega stelt ook dat de voetbalsimulatie grafisch flink is opgepoest, met name in 3d-weergave van wedstrijden. Ook is de interface zo aangepast dat deze monitoren met een hoge resolutie beter benut. Voor nieuwe spelers is er een tutorialmodus beschikbaar. Het spel komt nog voor de kerst uit en zal speelbaar zijn op pc en Apple OS X.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Het zou zo mooi zijn als dit spel ooit naar het Linux platform zou komen.
Heerlijk zo met de netbook op je schoot in de trein.

Zitten er ook features al ruilen van spelers + evt. meeprijs in?

Ver blijft dit de meest realistische voetbal manager game, en een game waarbij je altijd weer met spanning naar de volgende transferperiode gaat. :)
Welke netbook kan dit spel draaien dan?
Elke, het is een licht spel,
Gaat langzaam maar van een lage framerate heb je geen last hoor als je de DB op klein zet.

Edit: Onnodige info weggehaald (als reactie) staat nu onderaan ergens

[Reactie gewijzigd door StrongArmLance op 15 augustus 2011 22:05]

Licht spel?? FM leunt enorm op de CPU, en een Atom kan dat echt niet vlot bijbenen. Misschien maximaal een competitie of 2. Op mijn Sandy Bridge i5 met 8GB en 6 competities duur het soms al even om alle uitslagen en transfers te verwerken.
Het ruilen van spelers zit er al een tijdje in hoor.
Is dit nou eigenlijk net zoiets als Hattrick en TrophyManager?
ja en nee, ja het komt redelijk op hetzelfde neer, nee hattrick is meer multiplayer gebaseerd en veeeel slomer (gameplay). FM is 1000x krachtiger spel.
Maar dit is toch ook juist multiplayer? Of ga je met je eigen transfers singleplayer tegen de stats van een AI bot...
Je speelt inderdaad tegen de AI. Wel is er een multiplayer mogelijkheid om met meerdere spelers/teams te spelen zodat je uiteindelijk ook tegen elkaar uitkomen wanneer er in dezelfde competitie gespeeld wordt.

Sinds een aantal jaren was er ook een MMO variant, maar daar zijn ze dit jaar mee gestopt.

[Reactie gewijzigd door PromoX op 15 augustus 2011 18:57]

Blijft het beste spel voor de echte tacticus en voetballiefhebber. Gigantische database met enorm veel accurate informatie. Het mooie van FM vind ik ook dat je niet per se alle elementen moet beheersen of Łberhaupt mee bezig zijn om toch een realistisch en leuk seizoen te draaien.
Als trainer kan de speler voortaan aangeven of hij zijn team bijvoorbeeld boos of juist heel kalm toespreekt. Daarnaast geven scouts uitgebreide rapporten over de tegenstanders, terwijl er bij het aangaan van mogelijke transfers voortaan loyaliteitsbonussen kunnen worden uitgekeerd.
Hoe anders dan in 2011? Je kunt nu ook je team toespreken op verschillende manier met elk hun eigen effect. Je kunt je tegenstander in 2011 ook uitgebreid scouten en je laten informeren dus ik vraag me af wat hier dan zo anders aan is.
Ik dank dat het er op neerkomt dat je hetzelfde kunt zeggen, maar kunt kiezen voor een boze of rustige toon... en dat daar de uitwerking van kan veranderen.
Als trainer kan de speler voortaan aangeven of hij zijn team bijvoorbeeld boos of juist heel kalm toespreekt. Daarnaast geven scouts uitgebreide rapporten over de tegenstanders, terwijl er bij het aangaan van mogelijke transfers voortaan loyaliteitsbonussen kunnen worden uitgekeerd.
Deze 'nieuwe' functie moest ik wel een beetje om grinniken... ik kan mij niet meer herinneren hoe dat spel heette, maar vroeger had je ook zo'n footballmanager game... in de 486 tijd zo ongeveer... daar kon je toen al schreeuwen tegen je spelers, of ze opbeurend toespreken etc. Eigenlijk verbazend dat dit niet eerder in (een) Football manager is verschenen, het lijkt zo'n voor de hand liggende mogelijkheid... je kiest voor de Louie aanpak, of die van Guus :) Zeker voor een toch wel goed doorontwikkelde game als Football manager... waar nieuwe uitgaves eigenlijk getweakte en opgepoetste versies van de vorige zijn.
Ik weet wel dat dit inderdaad in Total Club Manager kon. Je kon springen en schreeuwen langs de zijlijn (als optie), maar ook rustig op de bank zitten etc. :P

Dit kon je dan gedurende de wedstrijd zelf beslissen en steeds wijzigen.

[Reactie gewijzigd door __1337__ op 15 augustus 2011 17:59]

Ik kan me op de Amiga 500 een manager herinneren (ik dacht world of soccer/football) daar kon je al teams over de hele wereld leiden en ook nog eens zelf voetballen! dat mis ik nog steeds in deze game, dat je bijvoorbeeld 3 wedstrijden kijkt en dan weer eens 1 zelf speelt.

Verder zit ik uiteraard wel op deze game te wachten (zoals ieder jaar op de nieuwe) speel fm11 nog iedere dag :D

EDIT: waar ik in de toekomst nog op hoop is dat je als manager zoveel geld verdient je dan een club kan kopen (in fm11 zie je vaak dat overname gedoe, jammer dat je dan niet op een club mee kan bieden en daar zelf geld in kan stoppen)

[Reactie gewijzigd door sir serial op 15 augustus 2011 22:10]

Sensible World Of Soccer (SWOS)

Daar zijn nog steeds (!) onofficiŽle updates voor te vinden.
dat was um idd :D is die er ook voor pc dan? (ik heb de link nog niet geklikt, ga ik nu ffies doen..maar dat was echt een topper toen al!
Er is wel een Xbox Live Arcade versie.
is die er ook voor pc dan?
Ja, oorspronkelijk voor DOS maar is nog steeds aan de praat te krijgen.
Er is geen spel als Football Manager waar ik zoveel uren heb ingestoken. Een van de leukste dingen is zelf talenten scouten en dan voor een monsterbedrag doorverkopen. Ook een club uit een derde divisie ofzo naar de top helpen en de CL winnen is erg tof.

Mijn persoonlijke record is een speler verkopen voor 86 miljoen euro (regen).
in de tijd van CM01/02 liep het nog hoger.. ik heb toen Kujala (wie kent em nog) voor 108 miljoen aan Barcelona verkocht :)
Football Manager is echt mijn favoriete spel aller tijden, al sinds Championship Manager 1999-2000, maar dat 3D view heeft me echt niets kunnen boeien. De meeste mensen die alleen maar top 3d graphics willen en het spel daarzelfs op afzeiken mogen wat mij betreft gewoon bij EA Sports blijven. Dan begrijp je echt de kracht van dit soort spellen niet. In de oudere versies was er niet eens een 2D engine en die spellen waren al echt geweldig.

Football Manager is echt heerlijk en je kunt je club erg gedetailleerd managen en zelfs een club uit de Eerste divisie of de Italiaanse 4e divisie naar Europa brengen. Dat brengt mij altijd veel voldoening, maar er gaan vele jaren overheen en je zult zeker eens tegenslag krijgen.

Zie ook het forumtopic over Football Manager op [Multi] Football Manager 2011.
Mij kan de 3d engine juist wel boeien. Ze stoppen er steeds meer animaties in. En die animaties laten bijvoorbeeld zien of er met een hakbal gescoord wordt of met een omhaal. In de 2d versie zie je dit niet en de tekst zegt:" Wat een prachtige goal!", dus die vertelt ook niet hoe er is gescoord.
ik vind het toch mooier om te zien dat een 3d poppetje een schaar maakt en dan zijn tegenstander voorbij gaat, dan dat een 2d rondje opeens zijn tegenstander voorbij gaat en dat je niet weet of de speler er met een truuc voorbij ging, of gewoon er voorbij liep (in dat geval zou ik die verdediger wisselen :P).

Ik vind die 'adaptable layout' wel interessant omdat het er altijd zo leeg uitzag op 1920x1200. Veel scherm dat niet gebruikt werd. Mooie toevoeging.

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 16 augustus 2011 08:44]

Woei, ik kan wederom niet wachten om dit spel te bestellen.

De vorige versie gewoon weer grijs gespeeld. Toch leuk omdat het spel ook tot in 2055 leuk is om op te spelen.

edit : ik mis nog steeds optie om zelf ooit een club te kunnen kopen. Want als je in 2055 zit heb je genoeg salaris verdiend om dit te doen :)

[Reactie gewijzigd door Iftert op 15 augustus 2011 17:07]

2011 eerste FM waar ik met moeite 1 seizoen bij 1 team heb afgerond.
Weet niet waardoor het kwam.
Vanaf CM nummero ergens altijd het spel kapot gespeeld maar vorig jaar nee.
Kun je bij dit spel ook de grootte van de bal instellen. Ik vind het echt een klein pixeltje. Het zal in verhouding allemaal wel kloppen, maar als ik naar een voetbalwedstrijd kijk op tv ziet de bal er toch echt groter uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True