Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 4 reacties
Bron: OneWorldOnline.com

OneWorldOnline.com heeft een preview van de Gigapixel 3D accelerator gepost. Gigapixel claimt full-scene anti-aliasing te kunnen doen zonder snelheidsverlies. De GP-2 chip heeft een fillrate van 732Mpis/sec en kan deze fillrate dankzij tiled rendering optimaal benutten:

Their main selling point is the fact that they do full screen anti-aliasing at any resolution. Not that I am any sort of 3D mathematician or anything, but the gist of the idea is that instead of rendering all the polygons in a scene, these guys just render the ones that you can see. All the other technologies render all the polygons - even if you do not see the polygon. The reason the other technologies render all the polygons is because of the high complexity of the algorithms to figure out if a polygon is visible or not. There is also a huge speed and resource penalty for computing visibility. These GigaPixel guys have figured out a way to use the algorithms without a speed or resource hit.

Right now the GP-1 technology is available and is being integrated with a 3D accelerator chipset manufacturer (they would not say who). The GP-2 is slated to be released in January 2000. Update! The GP-2 is now avaliable!

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (4)

Eerst zien, dan geloven
Maarreh klinkt erg lekker

Als zij dit waar kunnen maken
En als Bitboys hun Glaze ook eens Silicon maken, Waarom hebben we het dan nog over 3dfx en nvidia?
Er is een goed werkend prototype van de GP-1 .....
Overigens zijn de Mpixels wat afwijkend berekend van de gebruikelijke manier, maar gezien de onconventionele manier van rendering wellicht "eerlijker" dan simpelweg 2x183=366 MTexels/s .
Let ook op de Videologic PVR-3....: soortgelijke methode van rendering en mogelijk T+L (misschien deze maand nog meer nieuws ?)
De huidige Neon 250 van Videologic maakt reeds gebruik van tile based rendering. Volgens de specs doet deze kaart ook al full-scene anti-aliasing. De Neon 250 is alleen veel te laat op de markt gekomen. Hopen dat kaarten met GP-2 en PVR-3 wel snel komen.
Ja maar als je es ff naar de prijs kijkt. voodoo 5 heeft em maar ja das wel ff weer zo'n 1000 piek
okay het is mooi en oogbetastend
maar ja dan heb je wel van die dagen dat je zegt van kut had ik nog maar es een knaak voor een pilske :(
okay lulverhaal maar ja het kost zat geld :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True