Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Multiprocessing tbv geometrie acceleratie?

Door , 0 reacties, bron: HardOCP

HardOCP heeft een paar interessante Quake3 benchmarks gedraaid op een dual Celeron box:

The question we really want answered, of course, is how running high-poly settings will affect performance. And, to throw a new twist at the question, how running high-poly settings in a dual-processor setup will affect things. Could it be possible, as I suggested, that a second CPU could be used as a geometry accelerator of sorts? Could an SMP rig run Q3 with the polygon detail settings turned up at about the same speed as a single-CPU rig would run the default settings? In theory, at least, it seems like a possibility, since transformation and lighting happens on the CPU, not on the video card, in almost all the current 3D accelerators, including the Voodoo 3, TNT2, etc. Why not put that second CPU to use processing more polys per scene?

Check de resultaten op de frontpage van HardOCP.com.

Door Femme Taken

Architect

25-10-1999 • 17:13

0 Linkedin Google+

Bron: HardOCP

Lees meer

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*