Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Sharky Extreme

Sharky Extreme heeft wat lopen babbelen met Scott Sellars van 3dfx. Deze vraag over de busbreedte van de GeForce 256 en Savage2000 is op zich wel interessant (beter dan de standaard marketing propaganda die in dergelijke interviews wordt verspreidt):

SE: Quad Pipeline: NVIDIA's GeForce has support for 2 pixels x 2 textures x 2 128-bit pipelines, while S3's Savage4 has 2 x 2 x 2 OR 1pixel x 4 textures x 1pipeline, indicating a true 256-bit pipeline. The Matrox G400 architecture is also called 256-bit. Describe Voodoo3's pipeline in these same terms and (if possible) indicate if there are any changes on this score for Napalm?

Scott Sellers: I don't think it's accurate to compare the number of pixels and/or textures processed in a 3D engine to its "bitness". In classic terms, the "bitness" of a graphics accelerator is how many data bits are output on the memory bus. So, GeForce should be called a 128-bit accelerator when it uses single data rate memories, and a 256-bit accelerator when it uses double data rate memories. The Savage 4 only supports up to 128-bits of single data rate memories, so it should accurately be called a "128-bit" accelerator.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True