Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Team 17 heeft het nieuwe logo van Alien Breed vrijgegeven, waarmee de studio bevestigt dat er een nieuwe variant van de oude Amiga-titel op stapel staat. Waarschijnlijk zal het spel alleen digitaal gedistribueerd worden.

Alien Breed screen De Britse ontwikkelstudio Team 17 is vooral bekend van de succesvolle titel Worms, maar lang voordat dat spel verscheen maakte het bedrijf al furore met Amiga-spellen als Full Contact, Project-X, Superfrog en Alien Breed. Van die laatste titel, duidelijk geÔnspireerd door de Alien-filmreeks, verschenen uiteindelijk vier versies, waarvan Alien Breed 3d 2 - The Killing Grounds uit 1996 de laatste was.

Volgens Martyn Brown, hoofd van de studio, komt er binnen twaalf maanden echter een nieuwe titel in de reeks uit. "We beschikken over een budget dat veel groter is dan wat er tot dusverre waar dan ook besteed is aan een digitale titel", zou Brown gezegd hebben. Zijn bewoordingen lijken erop te duiden dat het spel alleen in digitale vorm verschijnt en online gedistribueerd zal worden. Onduidelijk is nog of Team 17 oude versies van het spel gaat afstoffen en van een nieuw jasje gaat voorzien of dat er daadwerkelijk een geheel nieuwe versie op stapel staat. Wel heeft de studio vast het nieuwe logo van Alien Breed vrijgegeven.

Alien Breed logo
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Nou, ik wist niet dat Team17 nog bestond en zich uberhaupt met andere dingen bezig hield buiten worms.
Ik zeg dat ze een 2D versie moeten maken met 200 (heel veel) levels, in plaats van een 3D versie en 20 (weinig) levels.
Niemand durft dat tegenwoordig nog.

@Eskimo0O0o

Ik had het beter moeten verwoorden. 200 levels bestaande uit kwaliteit.
Persoonlijk ben ik van mening, dat het een stuk sneller is om 2D te ontwerpen, en daardoor hebben ze meer tijd over voor het bedenken van nieuwe en leuke levels etc.

Mijn test -

Kwaliteit poppetje maken.
Persoon 1 maakt een 2D poppetje
Persoon 2 maakt een 3D poppetje

Beiden personen hebben de opdracht gekregen om een aantal functies toe te voegen aan het poppetje. Knipperen met de ogen, springen, schieten, bukken en rennen.
Beide poppetjes krijgen "textures", maken geluid bij hun acties.

Persoon 1 was ik, ik heb in 32 minuten met weinig ervaring in Flash een poppetje gemaakt met de bovengenoemde eisen. Ik heb gekozen om elke functie die ik in 2D moet maken een paar aparte plaatjes voor overgang geef.
Dat houdt in bij het springen.
Poppetje doet hand in de lucht, poppetje doet beentjes uit elkaar, poppetje komt op de grond en er verschijnt een plofje, poppetje doet benen bij elkaar, poppetje doet handje omlaag, dit allemaal wel versneld natuurlijk.

Persoon 2 had net het model af en de animaties, net begonnen met de textures.
Alle tijd die persoon 2 nog had moeten besteden aan het 3D poppetje is winst voor de 2D-game.

Daarom ben ik ook voorstander van 2D, het is erg makkelijk en snel om te maken, en daardoor is er veel meer tijd over om een verhaal te verzinnen, en meerdere leuke levels te bouwen.

[Reactie gewijzigd door Ramon156 op 16 september 2008 19:00]

@ ramon 156...

goed maar nu gaan we ineens 10x zoveel animaties maken.
ik met de rig in 3 kan die animaties beter en sneller maken dan jij in flash.
sterker nog procedural animation komt eraan. dus maak een rig en hij loopt springt en croucht automatisch.
met een paar sliders pas ik zijn gezicht aan sneller dan jij zou kunnen op hetzelfde kwaliteits niveau
en als we body's gaan scannen icm procedural animaties...
De eenvoud waarmee 2D ofwel 3D graphics te maken zijn is maar helemaal afhankelijk van de kwaliteit. Je zult me niet vertellen dat de twee versies van hetzelfde karakter in je vergelijking (2D en 3D) er precies hetzelfde uitzagen.

Daar komt nog bij, de vergelijking is helemaal krom. Een 3D karakter kun je redelijk eenvoudig van alle kanten bekijken, iets wat bij de meeste 2D zaken helemaal niet eens van toepassing is.

Daar komt ook nog eens bij dat de technologie van tegenwoordig grotendeels op 3D gericht is. Als ze een spel in 2D zouden maken, zouden ze ůf een bestaande techniek zoals Flash moeten gebruiken, of een nieuwe 2D engine maken uit nagenoeg niks.
2D kan ook pre-rendered 3D zijn hoor. Genoeg characters zijn op die manier uit 3D studio max gerold (of lightwave 3D for that matter). Neem Diablo 1 en 2 of vroege versies van command & conquer, red alert dune 1 en 2 bijvoorbeeld. Het is isometrisch perspectief. De nieuwe Diablo 3 zal in 3D zijn. Te zien aan de screenshots hebben ze het te gestileerd en soft gemaakt. Het 2D gritty choppy feel van diablo maakte het juist bijzonder. Zeg maar net als de intro scene van Gladiator, wat geschoten is met een hoge sluitertijd zodat het choppy en gritty is, wat goed past bij het explicite bloedvergieten, zelfs zonder film muziek!
Bij C&C hebben ze veel te veel displacementmaps gebruikt (ok kun je uitzetten maar dan ziet de rest er ook minder uit, bijna vlak en flets).

Er zijn genoeg 2D game engines hoor! Daarbij komt dat 3D rendering ook prima bij 2D gebruikt kan worden, dezelfde goniometrie immers, alleen 2D ipv 3D. Of het nu vector of sprite is het kan allemaal in 2D en in 3D.

Ik denk dat gamestudio's het lef moeten hebben voor een perspectief te kiezen (2d of 3d) wat de game ten goede komt. Ik vind dat 3D niet altijd een natuurlijke keuze is.
Dus kwantiteit over kwaliteit?
30 donkere gangen achter elkaar, in plaats van 5 zeer afwisselende levels?
Liever elk jaar een nieuw voetbalspel met minimale veranderingen dan om de zoveel jaar een titel wat ťcht verbeterd is?
Beter vijftig add-ons voor een spel dan een aantal jaren nemen om met een waardige opvolger te komen?

Dat is inderdaad the way to go }:O

[edit]

@Max3400, ik heb het originele spel wel degelijk gespeeld op de oude Amiga 500. Echter, wat mijn punt is, is niet dat ik tegen het hele '2D' aspect ben, maar tegen de opmerking dat er '200 levels' in zouden moeten zitten, want je hoeft geen helderziende te zijn om door te hebben dat het onmogelijk is om een dergelijk aantal levels te creŽren zonder dat de uitgave van een leger mapontwerpers de pan uit vliegt. Derhalve kun je in dat geval dat het copy-paste werk wordt en je zoals bij spellen zoals Quake2 en Doom3 veel dezelfde levels met dezelfde gangen krijgt.

Wederom, niet dat voorgenoemde spellen nou slecht waren, maar laten we eerlijk wezen: vroeg‚h kon dat nog, omdat die spellen op andere vlakken uitblonken, maar voor een hedendaags spel is het simpelweg niet acceptabel om level na level dezelfde textures en vijanden te gebruiken, maar alleen de hoeveelheid van deze vijanden en de plaatsing van de muren te veranderen. Destijds wist je ook niet beter, net zoals het bij oude films niet stoort dat de special effects te nep voor woorden zijn en de dialogen flinterdun. Echter, als jij tegenwoordig naar een film gaat, neem jij ook niet meer genoegen met dialogen, special effects en een verhaallijn uit de jaren 90.

[Reactie gewijzigd door Eskimo0O0o op 16 september 2008 17:30]

Ik heb het vermoeden dat je Alien Breed, Project-X of SuperFrog nooit/amper gespeeld hebt want anders zou je terdege begrijepn waarom Ramon156 liever een 2D ziet dan een 3D.

Veel bekende & succesvolle games "uit de goede oude tijd" waren gebaseerd op 2D-graphics met scrollende vlakken maar wel voorzien van een enorme hoeveelheid spelplezier. Hierdoor was het niet erg dat je weer een level met donkere gangen kreeg of een level met alleen maar deuren openen. Dat hoorde bij het spel en stoorde niet echt.

*edit @ 17:34 @ Eskimo0O0o
Kijk, zo is je punt wat duidelijker. Feit is dat het spel zeer waarschijnlijk uit gaat komen op de Marketplaces van de 360 en PS3. Dat betekent in ieder geval voor de 360 dat Team17 weinig speelruimte heeft qua grootte (was het nou 150MB of 300MB) waarin ze het spel moeten kunnen aanbieden. En op basis daarvan (en ook gekeken naar andere toppers op XBLA), zie je toch dat hedendaags toepassen van meerdere lagen in 2D toch kan zorgen voor zeer speelbare en goed-verkopende spellen.

Dus het kan nog steeds, gamen in 2D en eerlijk gezegd is dat voor Alien Breed een stuk aantrekkelijker omdat eigenlijk de eerste 2 delen op de Amiga het fijnst waren en een lage instapdrempel hadden (iets wat voor XBLA in veel gevallen mensen over de streep trekt om de game te kopen).

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 16 september 2008 17:33]

anders zou je terdege begrijepn waarom Ramon156 liever een 2D ziet dan een 3D.

Veel bekende & succesvolle games "uit de goede oude tijd" waren gebaseerd op 2D-graphics met scrollende vlakken maar wel voorzien van een enorme hoeveelheid spelplezier
En het feit dat het 2D was zorgde voor dat speelplezier, wil je zeggen? Onzin natuurlijk, de gameplay zorgde voor het speelplezier. Als ze diezelfde gameplay weten te behouden, dan maakt het natuurlijk niks uit of het in 3D of 2D is.

3D graphics maken een spel niet beter, maar zeker ook niet slechter.
@ Domovoi
Ik kom ook uit de tijd van Alien breed, super frog, worms 1 enz. Wat ik nu merk als je gamekings een beetje volgt, wat er nu gebeurd op playstation network en equivalenten van oa xbox en wii, op handheld consoles zoals psp met loco roco en patapon, vaak zijn het allemaal 2D games. Er zitten echt juweeltjes tussen. Daar zitten de meeste vernieuwende frisse games bij . Team 17 was bekend als een vernieuwende game maker door bestaande concepten een twist te geven wat het net even weer fris maakt. Artillery games waren er zat maar worms maakte het zo melig en grappig dat je meer involved bent (die tune en intro alleen al LOL). Super frog was natuurlijk een platformer die het tegen sonic en mario moest opnemen maar met veel diversiteit, originaliteit en fantastische animaties volgens mij door Eric Schwarz. Zoals velen in die tijd de makers legden hun hart en ziel in die games en dat was te merken. Net als bij Locoroco je merkt dat er met veel plezier aan deze game is gewerkt (ook te zien aan de vele interviews en youtube ads).

Ik spreek wel 's jongeren van 13-18 jaar. Als je het woord 2D laat vallen trekken ze meteen een zuur gezicht. Natuurlijk kun je net zo goed 3D gebruiken maar vaak gaat daar alle energie in zitten (game engine) en niet in game content en playability.

Het is net als goedkope aardbeien jam van de eurosjopper, in vergelijking tot zelfgemaakte jam is het niets. Doordat men chemicaliŽn te gebruiken om de aardbei smaak na te maken, gelatine erin en de consument slikt het ook nog. Bij games heb je dezelfde verdunning van de smaak, fabrieksrommel, of een game door een kleine club mensen met hard en ziel.

Dat is iets wat ik nu in bijna alle PC 3D games mis. Diablo 1 en 2 (2D topdown games) hadden voor mij nog wel iets en ben heel benieuwd wat ze er van gaan maken (alweer met 3D maar wel topdown).

Nee ik kijk uit naar de kleine startup bedrijven, daar gebeurd het momenteel.
Natuurlijk kun je net zo goed 3D gebruiken maar vaak gaat daar alle energie in zitten (game engine) en niet in game content en playability.
"Alle" energie? Dat lijkt me sterk. Een hoop energie? Misschien. Maar in 2D gaat weer een hoop energie zitten in het produceren van ontelbare animaties (in de ergste gevallen vanuit verschillende perspectieven) terwijl dat bij 3D slechts een kwestie is van een geraamte animeren. Zelfs als dan later een personage wordt aangepast ben je in een keer klaar. Bij 2D animaties zal je alle animaties van dat personage opnieuw moeten tekenen. Dat is niet arbeidsintensief?
Het is net als goedkope aardbeien jam van de eurosjopper, in vergelijking tot zelfgemaakte jam is het niets. Doordat men chemicaliŽn te gebruiken om de aardbei smaak na te maken, gelatine erin en de consument slikt het ook nog. Bij games heb je dezelfde verdunning van de smaak, fabrieksrommel, of een game door een kleine club mensen met hard en ziel
Onzin natuurlijk. Alsof er geen ziel meer in een spel wordt gestopt zodra men besluit met 3D modellen te werken in plaats van met de hand te tekenen. Volstrekte waanzin. Het is wat mensen erin stoppen, niet de techniek waarmee het gemaakt wordt. Artiesten kunnen net zo goed heel hun ziel en zaligheid in het ontwerpen van een 3D model stoppen als in het tekenen van een 2D sprite.

Ik vind dat je een heel erg eenzijdige blik op spellen hebt, en dat je je plezier in een spel puur door de graphics laat bepalen. Dat is natuurlijk je goed recht, maar persoonlijk vind ik dat zonde.
Onzin natuurlijk. Alsof er geen ziel meer in een spel wordt gestopt zodra men besluit met 3D modellen te werken in plaats van met de hand te tekenen. Volstrekte waanzin.
Ik heb het eigenlijk over de vercomercialisering van de games industrie. Wat vroegah kleine game studio's waren met een minimale marketing afdeling (en middelen) zijn nu marketing gedreven multinationals geworden. Ik wil alleen maar zeggen dat de kleinere meer bezieling in hun games stoppen dan de grotere. Laten we zeggen dat de verhouding artists vs marketing beter in balans is. Plus dat kleine start ups geen last hebben van hun afzet markt. Grotere bedrijven moeten een fan base tevreden zien te houden (zie ontwikkeling diablo 3). Een startup kan bijna risicoloos vernieuwend zijn.

Zie deze column. Het gaat niet om techniek maar om een visie te hebben en vernieuwend durven te zijn.
http://www.pcpro.co.uk/columns/216213/epilog.html
Het is wat mensen erin stoppen, niet de techniek waarmee het gemaakt wordt. Artiesten kunnen net zo goed heel hun ziel en zaligheid in het ontwerpen van een 3D model stoppen als in het tekenen van een 2D sprite.
Exact. Ik vind dat er waanzinnig veel bezieling in een array van pixels kan zitten hoor, petje af als je dat kunt. Hetzelfde geldt uiteraard voor 3D, maar ik denk dat het in dezelfde orde van grootte moeilijker is daar zit vaak het probleem. Pixar heeft het begrepen, maar dreamwork studio's niet als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zag voorstukjes van Madagaskar 2 voor de hoofdfilm Wall-E. Man wat een verschil. Het enige briljante aan Madagaskar is de mafia pinguÔns.

Voor wie nog eens Eric Schwarz anims wil zien... Let wel, dit is animatie op een Amiga, waarbij elke cut een laadtijd betekende dus de timing is erg langzaam, maar toch heeft het iets.
http://www.randelshofer.ch/animations/anims/index.html
Tja, je kunt het vergelijken met GTA. Niemand zat na GTA2 te wachten op een opvolger in 3D, maar toen die er eenmaal was, werden alle monden gesnoerd. Dus afwachten zou ik zeggen vooraleer er voorbarige conclusies worden getrokken.
Maar er zijn zo veel andere voorbeelden te noemen waarin het wel slecht is uitgewerkt. Maar als het goed is kunnen ze genoeg leren van andermans falen en zou het een mooi spel kunnen worden.
JA, maar het falen was niet "in 3D is het ruk" maar "ze hebben alle tijd besteedt aan 3D maken ipv aan gameplay"

Team17 is nou bepaald niet berucht om de slechte games, laten we zeggen.
Alhoewel Worms in 3d een zonde is waar ze de producer toch wel voor op dienen te knopen. Ik weet alleen niet of dat nog in Team17 verband gebeurde.
Soms is het goed om op een kwalitatief goed product voort te borduren met meer content en verbeteringen, dan over te gaan op een nieuw product waarvan onzeker is of het wel kwalitatief even goed is. In dit soort gevallen waar de kwaliteit al vast gesteld is, is het inderdaad niet slecht om meer kwantiteit toe te voegen.

Maar wat natuurlijk het beste zou zijn als de makers niet alleen meer content zouden toevoegen, maar ook kwalitatieve verbeteringen. In sommige gevallen is dit beter dan over gaan op een heel nieuw product, bijvoorbeeld een 2D spel om te vormen naar 3D waarbij alleen nog de sfeer en enkele gameplay elementen overblijven van het vorge spel.

Meer kwantiteit bij een bestaand kwalitatief goed product betekend niet altijd dat de kwaliteit hierdoor omlaag gaat, mits de nieuwe content ook kwalitatief goed is.
Je kunt ook een 3D spel maken met alleen een bovenaanzicht...
zie titanquest bijvoorbeeld....
Man o man! Alien breed! Dat waren nog eens tijden!

Vooral de countdown aan het einde van een level, dat waren echte zenuwslopers. Zo maken ze ze niet meer! :)
Idd, een vette game was dat. Helemaal in de stijl van aliens en een mooie titel om te laten zien dat de Amiga mooier was dan die pc's van je klasgenoten.
Ach ja, de meeste klasgenoten met een Amiga waren al stiekem stikjaloers om Wolfenstein 3D. En toen eindelijk een port aangekondigd werd voor de Amiga, kwam ineens Doom uit. En dat was het einde van vele fanatieke Amiga aanhangers. ;)
*Proest*
De Amiga werd pas verslagen door de PC in het hele late 486-begin Pentium tijdperk.
Laat maar eens een game zien die qua graphix, en vooral ook qua geluid in de buurt kwam van toppers zoals Project X http://www.youtube.com/watch?v=CrS1gmSi8v4

Een Alien Breed '92 http://www.youtube.com/watch?v=lo5kDLveUjs

Een Xenon 2 Megablast http://www.youtube.com/watch?v=2w-tiRnac2k

Of een Silk Worm http://www.youtube.com/watch?v=z3kN1rblzhI (1988 !!)

De Amiga 500 was een rock solid machine.
De problemen begonnen toen ze een Amiga 600 maakten.. een Amiga 1200 etc etc.
Er kwamen verschillende kickstarts (soort van boot-roms) die onderling niet compatible waren, games die je wel op de Amiga 1200 kon spelen maar niet op de Amiga 500 en vice versa.
De Amiga was toen niet meer de computer waar je gewoon een diskette in deed en de game werkte 100% van de tijd, games werkten nog maar 80% van de tijd.

Het is leuk dat de games nu vrij simpel te downloaden zijn van de amiga, er zijn wat emulators op de markt en af en toe speel ik nog wel eens een spelletje (maar ik moet een digitale joystick ergens vandaan halen voor het ultieme A500 gevoel)

Alien Breed mogen ze van mij best hetzelfde houden als het was back in the old days. Beetje de kleurtjes oppoetsen en verder niks aan doen.
Als dat leuk werkt mogen ze van mij een Alien Breed 2 introduceren met alle features die je in een 2008 game zou verwachten.

Aahhh good times, good times...
Dat waren niet de problemen destijds, uiteraard kon men geen 1200 games op de 500 spelen, daar zit nogal wat jaar aan andere technologie tussen. De 600 was een flop doordat er nog geen behoefte was aan een mini-eee-pc-like geval (jaja, dat was er toen al), de 1200 en 4000 zeker niet. Het ging fout door superslecht management, geen reclame, etc.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 17 september 2008 10:14]

haha Nou, in die tijd had de Amiga met zijn 256.000 kleurtjes heel wat mooiere titels dan de 256 kleurige pc-games. :) Daarna is het snel gegaan met de pc, maar Alien Breed, man dat heb ik stuk gespeeld, komt veel naar boven hierdoor. Team17 rocks!
Gaaf zeg! Deel 1 en 2 speel ik nu nog steeds af en toe op mijn xbox1 met behulp van de Amiga emulator (tip) 3D heb ik overgeslagen. Een nieuwe versie zie ik wel zitten, ik hoop wel dat ze het 2D houden en het niet in een 3D engine gaan proppen 'omdat het kan'
Dat is nog eens goed nieuws. Die eerste versie heb ik helemaal kapotgespeeld op de Amiga.

Ben zeer benieuwd.

_/-\o_
En toen maakte zij een flash/java game.

Het is geheel digitaal het is veel makelijker om het "grootste" budget voor zo iets te hebben dan voor een volledige game als GTA bijvoorbeeld en natuurlijk hoef je niet jaren aan een engine te werken want je hebt immers als de games uit de jaren 90 en die engine kun je nu redelijk makelijk in een java/flash game bouwen zonder dat je met problemen als systeem eisen komt te zitten. Ook graphics hoeven niet heel veel werk te zijn de meeste heb je al en de concept art ligt vast nog wel ergens op een zolder plank, dus das handig.

Ondanks dat ze leuke games hebben gemaakt in het verleden heb ik hier toch niet echt hooge verwachtingen van.
Op mijn Eee heb ik Dosbox draaien met wat oude generatie spelen. Sommige zijn duidelijk achterhaald, maar soms sta ik versteld van de gameplay. Het zou interressant zijn als ze wel een 2D spel zouden maken en wat de reactie op de maarkt zou zijn. Als het toch het geval is dat er een grote groep gamers van boven de dertig zijn en goed herinneringen hebben aan de oude spellen, misschien is er juist een markt te creeren voor de retro spellen. Veel van de online "casual" games zijn ook remakes van gouden ouden spellen.

Als ze het zo doen zullen ze in ieder geval veel lef tonen, gezien de meeste spellen lijken te draaien op het zoveel mogelijk uitmelken van bestaand formule.
Kijk jij eens bij "braid"; een nieuwe 2d platformer van toch wel erg mooie kwaliteit. Alleen nogal snel uitgespeeld (mja, het is een XBL titel met een vrij korte development cycle door een jonge ontwikkelaar)
En nu maar hopen dat ze niet meegaan in die 3d - hyper realistische graphics... Ik heb liever dat de gameplay gewaarborgd wordt. Maar yay! Alienbreed... 8-)
Inderdaad... En dan ook hopelijk die geile engelse: "Insert disk two" weer erin ... *grin* :)
Dit was echt een superspel! Vooral omdat het o.a. ook two-player was: met z'n tweeŽn was je sterker! Ik heb het (heeeel lang geleden) een aantal keren uitgespeeld met m'n broer (met joystickjes :) ). Was echt spannend, monsters kwamen altijd weer tevoorschijn waardoor een level moeilijk bleef. Die computer-terminals waar je allerlei wapens en supplies kon kopen, was ook geniaal... :)
Nu nog een nieuwe versie van SuperFrog, dan zou het helemaal geweldig worden _/-\o_
Hopelijk komt dit spel in 2D uit, daar horen zulke games gewoon op te zijn. Soms gewaagd, maar kan een groot succes worden (Zoals Bionic Commando Rearmed, 2D maar ontzettend goed, ook in verkoopcijfers).

[Reactie gewijzigd door Phyxion op 16 september 2008 19:08]

Kijk :) Een mooi stukje nostalgie wat de burger wat moed geeft.

Ik hoop van harte dat ze behalve de graphics ook veel naar de gameplay zullen kijken en dat het de titel-reeks waardig blijft, heb het spel ook aardig grijsgespeelt op de Amiga en speel het soms nog vanuit een emulator :+

Ik hoop eigenlijk stiekem dat ze nog wat meer titels uit die tijd reviven, net zoals bijvoorbeeld de hele pinball-reeks (Dreams, Fantasies, Illusions... en ja, ik weet dat die van 21st century waren en niet van Team17).

Het mag zeker in 2D maar als ze het met goede gameplay in 3D wegzetten dan geef ik het zeker toch een kans... ben benieuwd of ze weer kunnen verrassen :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True