Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties

Ubisoft mag een spel maken rond de politieserie Crime Scene Investigation: New York. Dat is Ubisoft met televisiegrootmacht CBS overeengekomen. Het spel verschijnt nog dit jaar en wordt uitsluitend voor de pc uitgebracht.

CSI: NYDe Franse uitgever Ubisoft en de Amerikaanse tv-zender CBS gaan samen een game ontwikkelen rond de populaire politieserie CSI: New York. De uitgever heeft enkele auteurs van de tv-serie gestrikt om het verhaal voor het spel te ontwerpen. Ze zullen vijf verschillende mysteries voor het spel schrijven. De hoofdrollen in de serie zijn weggelegd voor Detective First Grade Mac Taylor, gespeeld door Gary Sinise, en Detective First Grade Stella Bonasera, een rol van Melina Kanakaredes. Zij zullen als speelbaar personage in het spel opgenomen worden. Spelers kunnen in het spel verdachten verhoren en proberen leugens te ontrafelen. Verder zal de spelversie van CSI: NY een aantal nieuwe mini-games bevatten, waarbij de spelers zich bezighouden met het kraken van codes, gezichtsherkenning en zoekwerk op het internet. Het spel krijgt volgens Ubisoft een stijl die doet denken aan de zogenaamde graphic novels, stripboeken gericht op een volwassen publiek. Dit genre is in de VS erg populair.

CSI: NY is de tweede spin-off van CSI, na CSI: Miami. De serie is inmiddels aan zijn vijfde seizoen bezig. Het is niet de eerste keer dat CBS en Ubisoft samen een game rond CSI maken. De uitgever bracht tot nu een stuk of vijf games rond de serie op de markt, waarvan er 3,5 miljoen stuks over de toonbank gingen. Als laatste verscheen CSI: Crime Scene Investigation: Hard Evidence, dat in maart 2008 uitkwam voor pc, Xbox 360 en Wii.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Ik hoop niet dat het weer zo gelijk CSI wordt, aanwijzingen liggen voor u neus, verzamel gewoon alles, gebruik het, ga wat vragen, kies het antwoord uit een meerkeuze vraag... nogal boring na meer dan een uur spelen! Hoop dat ze met een vrijere vorm van het spel uit komen
ben ik volledig met je eens hopelijk gaan ze niet spelen met een deadline want dan gaat het inderdaad terug zoals CSI worden... nuja we zullen moeten afwachten voor het resultaat :)
Ik heb ooit de eerste versie van csi gekocht, wat een liniair spel.
Je kon alleen doen wat de bedoeling was, niets anders.

heel saai dus..
Hard Evidence en Dark motives waren erg leuk, ik verheug me dan ook op de volgende game.
Dark Motives op de NDS gespeeld.
Toch had ik liever een game van CSI: Miami.
Mooie omgeving, leukere personages.
En dan iets in de trant van: Er wordt gebeld over een moord, en jij moet er zelf heen rijden in je SUV om alvast te kijken wat er aan de hand is.
Dus dat de politie er al is, en je moet er dus zelf heen gaan, zelf huis betreden waar het gebeurt is, en alvast rondkijken, fotos maken en dat je collega's iets later komen.
En dan ook interactief met je collega's om kunnen gaan.
Dat zou een goeie insteek zijn, een soort 1st person investigation game ipv shooter.

De mogelijkheden zijn er om dat heel uitgebreid te maken.

Blade Runner was zo'n spel, wel niet 1st person zoals bedoeld, maar dat was mogelijk om doorheen te gaan tot het einde, en dan opnieuw te beginnen en een ander verhaal te volgen. Het zag er prima uit en was interessant.

CSI is zeker optimaal geschikt als franchise om zo'n aanpak te krijgen.
Bovendien gebruikte Condemned ok al een soort van FPS inspectie systeem.
Dat je met een UV straal dingen kon onderzoeken enz als politieagent.
Dus waarom zouden ze van CSI nou niet es een keer een echte 3D game maken met veel interactie IPV van al die statische dingen waar jij de enige bent die rond loopt.
Ik zou liever NCIS zien in game variant, maar veel meer first person achtig en ook met een multiplayer (objective based)
Joepie, mogen we dan ook Visual Basic GUI's gaan programmeren om IP's te tracken? :D

http://www.youtube.com/watch?v=Ni_rAamVP2s
Als het spel de kwaliteit van de serie heeft dan weten we wat ons te wachten staat.

De tekenstijl lijkt me mooie worden, zoals het nu beschreven staat.
Hangt ervan af wat je kwaliteit noemt. De CSI-series zijn vooral heel gelikt geproduceerd. Kwa verhaallijn weliswaar ook wel bovengemiddeld, maar de noemer 'topserie' verdient het niet. Maar het verhaallijn is nu net datgene wat doorgaans anders is bij iedere aflevering in het geval van CSI. Kan op zich voor een game ook positief werken, omdat je dan de vrijheid hebt om een eigen verhaal te kiezen. Maar een verhaal dat maar een uur duurt in de serie, leent zich niet echt voor een game. Het wordt dus een verhaal onder een ander concept, wat de game kwa stijl zal doen verschillen van de serie.
Het is naar mijn smaak veel te flashy geworden. Onder werkelijk alles zit nu een snel, stoer liedje, alles maakt geluid...het toppunt was vorige week toen de inkjet printer met de massa-spectrometrie-data (waar ik mee werk en echt niet 2 seconden kost) matrix-geluiden maakte. Lab-werk is nu eenmaal niet zo spannend, ook niet met flitsen en harde muziek, het verhaal eromheen is vervolgens ook niet meer echt boeiend. Dus... ik ben benieuwd naar het spel, maar als het lijkt op de serie verwacht ik er niet zoveel van.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True