Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

Hoewel het bijna twee jaar stil is geweest rondom het Wii-spel Sadness, is het project volgens ontwikkelaar Nibris nog springlevend. De horrorgame wordt opgetrokken met behulp van de Gamebryo-engine.

Door de Gamebryo-engine te gebruiken kan Sadness grafische effecten krijgen die op de Wii voorheen onmogelijk leken, zegt Tomasz Wisniowski, projectmanager bij Nibris. De engine, die werd ontwikkeld door Emergent Game Technologies, wordt onder meer gebruikt in de spellen Oblivion, Warhammer Online en Fallout 3.

Volgens de Poolse ontwikkelaar wordt Sadness de eerste zwart-wittitel voor de Nintendo Wii-console. Het spel speelt zich af na de Eerste Wereldoorlog en wordt omschreven als een 'grimmige misdaadthriller'. Volgens Nibris bevat de game 'uitgediepte karakters' en een 'uitdagend verhaal'.

In Sadness neemt de hoofdpersoon het op tegen zijn grootste angsten en moet hij zichzelf beschermen om niet te worden opgesloten in zijn eigen nachtmerries, aldus de ontwikkelaar. Het spel schotelt de speler acht verschillende eindes voor, afhankelijk van de in het spel gemaakte keuzes. De Wii-controller en de Nunchuck worden gebruikt om de handen van het spelkarakter te bewegen, weet gamesite Videogamer te melden.

Tijdens de E3-gamebeurs in 2006, nog voordat de Wii op de markt was, kondigde Nibris het horrorspel al aan. De ontwikkelaar liet destijds niet veel los over de titel, maar er werd wel een trailer getoond. Die film toonde echter niet veel meer dan dat de Wii-controller gebruikt zou worden. Het is niet bekend hoever de ontwikkeling van de game nu gevorderd is. Een uitgever voor het spel is nog altijd niet gevonden.

Sadness - eerste screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Kleine verbetering.... Deze game maakt niet gebruik van de "Gaberyo" engine, maar van de Gamebryo engine, waar bv ook Fall Out 3, Civ 4, Pirates, Railroads, Oblivion en Warhammer Online gebruik van maken.... Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo
Wow! Dus warhammer online gebruikt dezelfde engine als oblivion? Kunnen we er dan ook vanuit gaan dat warhammer online er vergelijkbaar uitziet met oblivion? *kwijl* :D
Nee, je kunt er vanuit gaan dat Warhammer ongeveer dezelfde systeem performance bied als Oblivion.
Klinkt wel gaaf, jammer dat er geen goede gameplay film is, ben wel benieuwd! Maar het klinkt allemaal erg vaag, 2 jaar bezig, geen uitgever etc. Moet het nog zien.
Klinkt wel gaaf, jammer dat er geen goede gameplay film is, ben wel benieuwd! Maar het klinkt allemaal erg vaag, 2 jaar bezig, geen uitgever etc. Moet het nog zien.
Een echt horrorscenario dus! :)

Het klinkt wel leuk, alleen heb ik geen Wii
Wat is er vg aan twee jaar bezig zijn? Kijk eens naar Duke Nukem.. ;)

On topic: Het lijkt mij een zr sfeervolle titel. Feit dt ze al jaren aan het ontwikkelen zijn, doet bij mij de hoop gloren op eindelijk een third-party game met fatsoenlijke controls (n No More Heroes en PES08, uiteraard). Graphics zullen ongetwijfeld niet topnotch zijn voor hedendaagse begrippen, maar ik laat me graag verrassen. In ieder geval een game om in de gaten te houden. De titel spreekt me in ieder geval zeer aan :)
helemaal mee eens, en de graphics vind ik minder belangrijk dan de gameplay. Heb laatst nog Phantasmagoria gespeeld (link) en dat spel is nog steeds eigenlijk veruit de moeite waard. OK het wisselen van de 7 CDroms is een beetje gedoe, maar de sfeer en het verhaal zijn fantastisch.

ik kijk uit naar deze Wiui titel, ik zou hem denk ik wel kopen als het allemaal klopt (zwart/wit lijkt me gaaf!)
Ze geven aan dat de game volledig zwart wit zal zijn. Vraag me af wat voor een impact dit heeft op de FPS van een spel. Ik kan me voorstellen dat het simpeler voor een systeem wordt dingen te brekenen/weer te geven als je alleen over zwart en wit praat. Maar ik kan me ook weer voorstellen dat dit maar weinig invloed heeft omdat het alleen om wat kleur codes gaat.
Vooral het berekenen van lichteffecten en dergelijke zou een stuk sneller moeten gaan. De vraag is alleen in hoeverre dit hardwarematig gedaan wordt. Als dat namelijk geheel het geval is dan zou het niet veel moeten schelen, ,aar als het grotendeels softwarematig is dan zou het stukken sneller moeten gaan en kan je geavanceerdere effecten maken. Ook kan je natuurlijk veel meer textures opslaan in zwart-wit. Hetzelfde geldt voor eventuele FMV's.
Aangenomen dat textures dan ook alleen maar zwart wit hoeven te zijn, lijkt mij dat dit de truc doet. Bestandje in 4 bit is nou eenmaal kleiner en dus sneller te verwerken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True