Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

In Soul Calibur IV verschijnen de Star Wars-personages Darth Vader en Yoda. Darth Vader zal in de PlayStation 3-versie optreden, terwijl Yoda zijn opwachting zal maken in de Xbox 360-editie.

Yoda in Soul Calibur IV voor Xbox 360 verschijnen zal! Het Japanse Namco Bandai heeft een overeenkomst gesloten met LucasArts, waardoor het Darth Vader en Yoda mag opnemen in Soul Calibur IV. Het vechtspel komt uit op Xbox 360 en Playstation 3 en elke console krijgt z'n eigen Star Wars-personage, schrijft Gamespot. Beide Star Wars-personages zijn speelbaar en vechten uiteraard met hun karakteristieke lightsaber.

Het is niet de eerste keer dat er vreemde vogels opduiken in het assortiment beschikbare vechters en het is ook niet de eerste keer dat Namco er voor kiest om verschillende platforms verschillende personages mee te geven. In Soul Calibur II (2003) was Link, de held uit de Zelda-games van Nintendo, te vinden in de versie voor de Gamecube. Spawn, een strippersonage van Todd McFarlane, dook op in de versie voor de Xbox en Heihachi Mishima uit het klassieke vechtspel Tekken figureerde in de versie voor de Playstation 2.

Soul Calibur IV zou deze zomer moeten uitkomen. De grootste vernieuwing in het spel zal zijn dat spelers voortaan hun eigen personage kunnen creëren. Niet alleen het uiterlijk, maar ook de eigenschappen van het personage kunnen zelf gekozen worden. Het spel zal bovendien online te spelen zijn, wat bij de voorgaande delen ook niet het geval was.

Darth Vader verschijnt in Soul Calibur IV voor de PS3
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Als ze met "echte" lightsabers vechten zouden ze de meeste karakters in één hit doormidden kunnen hakken... Maar dat is natuurlijk een beetje overpowered, dus meer dan slappe zwaardjes zullen het niet worden.
Nee, met 1 hit van de zwaarden van Mitsurugi of bijv Sophitia ben je niet meteen doormidden???
Nee, met 1 hit van de zwaarden van Mitsurugi of bijv Sophitia ben je niet meteen doormidden???
Nee niet inderdaad. In spellen en films misschien wel, maar in het echt zijn zwaarden helemaal niet zo scherp, en al helemaaal niet zo sterk.
Met een gemiddeld zwaard hak je echt niet zomaar door botten heen, laat staan door maliënkolders, harnassen, deuren, etc.

De specaculaire zwaardgevechten die je vaak op TV en in games ziet met eindeloos metaal-gekletter enzo zijn natuurlijk erg vet, maar weinig realistisch. Het gemiddelde zwaard zou al bij de eerste of tweede slag tegen een ander zwaard door midden liggen. Daar zijn zwaarden helemaal niet op gemaakt, en zeker niet met pre-industriëel broos metaal. Europese middeleeuwse zwaarden waren bijvoorbeeld ook veel beter geschikt om mee te steken of te slaan (30kg metaal doet *altijd* pijn) dan dat je er nou echt mee kon hakken of snijden.
nou met die japanse zwaarden hak je toch zomaar door iemand heen hoor
Dat de europese zwaarden dat niet konden ben ik met je eens
Ik heb het nooit in het echt uitgeprobeerd, dus ik zou het niet weten.
Het enige wat ik weet zijn films, comics, games, etc.
Voor zover ik weet worden daarin de prestaties van het gemiddelde zwaard nogal overdreven.
Japanse zwaarden zullen misschien iets scherper zijn dan Europese zwaarden, omdat ze wat recenter zijn (feodaal Japan tot heden versus Middeleeuwen) en dus zeker tegenwoordig beter metaal en betere slijptechnieken maar dan nog; ook het Japanse zwaar wordt nogal geromantiseerd volgens mij. En zeker aangezien ook films en games over Japan vaak over vroeger gaan (feodale tijdperk); ook in Japan hadden ze toen niet zo´n sterk metaal als tegenwoordig hoor.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 10 januari 2008 15:38]

Een Katana kan door een getrainde vechter door balistiche gel gestoken worden.

wat dus de dikte heeft van gemiddeld menselijk vlees.

over botten werd niets gerapt
Inderdaad met een samurai zwaard wordt je zo in tweeen gehakt, echt niet fijn om geconfronteerd te worden met zon ding. ;(
Hebben die ook in films gespeeld waarin ze lieten zien dat ze door alles heenhakken? Natuurlijk is in het échte echte leven een zwaard niet minder gevaarlijk, maar het idee is dat een lightsaber eigenlijk nóg beter zou moeten zijn, en niet te blokkeren. Dat gaan ze er natuurlijk niet in stoppen. (En voor er nou Star Wars nerds met "cortosis" aankomen: lame en je weet het.)

Natuurlijk maakt het voor de gameplay geen zak uit, het is ook niet als kritiek bedoeld.
Ik denk toch dat een lightsaber niet per definitie overal doorheen sliced, als je in KOTOR keek namelijk was dat ook niet het geval, ga er daardoor een beetje vanuit dat dat in de boeken ook niet zo is.

Mss alleen door bepaalde soorten metaal maar anderen niet?

(ja ik verzin ook maar wat natuurlijk :D)
In de boeken in films is het wel degelijk zo dat lightsabers instantly door lichamen en zelfs stalen deuren heen gaan. Zowat het enige wat een lightsaber kan stoppen is een andere lightsaber.
Dit werkt in in games als KOTOR en Soul Calibur alleen niet echt, want dan zou na 1 hit het gevecht over zijn, een soort `Sudden Death´ mode dus, vandaar dat je meerdere keren moet hakken voor iemand dood is. Maar dat is origineel nooit het idee van een lightsaber geweest.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 10 januari 2008 13:45]

oops foutje van mij. maar ik weet niet of dit spel ook op de wii uitkomt, maar jah het zou wel leuk zijn als die dan ook wat extra's krijt, want volgends mij is soul caliber begonnen op de nintendo, of heb ik het fout?¿ :?

[Reactie gewijzigd door diminator op 10 januari 2008 12:05]

Soul Calibur is qua consoles begonnen op de Dreamcast.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_Calibur

Daarvoor had je nog Soul Edge, wat eerst in de Arcade-hallen terecht kwam, waarna het geadopteerd is voor de PlayStation 1. Nintendo heeft bij de geboorte van Soul Calibur dus geen enkele invloed gehad.
De enige Soul Calibur die dus op een Nintendo-platform is uitgekomen is Soul Calibur 2, die ook op de PS2 en de Xbox uitkwam.
Soul Calibur 3 is weer exclusief op de PS2 uitgekomen.

En Soul Calibur IV zal ook niet op de Wii uitkomen.
Dat is ook niet zo erg, tenzij ze de hele gameplay overhoop hadden willen gooien.
Deze game is namelijk niet echt een zwaardspel, maar een button bashing-game.
Het is een kwestie van zoveel en lang mogelijk combo's maken als maar kan.
En dit is voor de Wii met zijn pijnlijke knopjes niet echt een markt.

Wil je het type game toch graag spelen, dan zal je moeten wachten op Soul Calibur: Legends.
Zie: http://www.ng-gamer.nl/game.php?id=1202

[Reactie gewijzigd door x Gotcha x op 10 januari 2008 12:50]

Soul Calibur op de DC is ook een port van een arcade game. Het is niet begonnen op de DC. Dat staat overigens ook in het wikipedia artikel waar je naar linkt.

Edit: Ik zie dat je ge-edit hebt. Mod -1 deze post 8-)

[Reactie gewijzigd door am2 op 10 januari 2008 14:59]

Vechtspellen op de PC lijken me dus echt helemaal niets he.. Dat je voor de tv op je A-knop loopt te rammen, ok. Maar dat je in een hoekje dicht bij een scherm op je spatiebalk loopt te rammen kan toch gekke beelden oproepen ;)
Het vechtspel komt uit op Xbox 360 en Playstation 3 en elke console krijgt z'n eigen Star Wars-personage,
Best wel jammer, dan kunnen we niet een episch gevecht hebben tussen Yoda en Darthvader :(
Je zult denk ik wel beide karakters kunnen kopen...

PS3 the dark-side :P

[Reactie gewijzigd door airell op 10 januari 2008 11:44]

Het spel zal bovendien online te spelen zijn, wat bij de voorgaande delen ook niet het geval was.
Wie weet kan dit juist wel, als Xbox360 gebruikers het online tegen de PS3 gebruikers mogen opnemen dan.
misschien online wel ???

Zal wel niet gezien het feit dat MS en Sony beide hun eigen online servers hebben voor online gaming
Marketingtechnisch heel erg slim.

Wanneer iemand meerdere consoles bezit en ook nog eens gek is op Star Wars, dan zal deze persoon eerder geneigd zijn om ze allemaal te kopen.

En reken er maar op dat er meerdere console bezitters zijn en Star Wars fanaten.

Hele goede zet!
Toch jammer dat er geen PS2 versie meer uitkomt. Speelt Soul Calibur 3 nog redelijk vaak. Wel geinig dat ze er van die 'aparte' personages in doen. :)
Ik had als eerste gedachte bij de titel dat het wel een leuke titel voor de WII zou zijn. Met Wii controller als light saber :)
Met Skywalker als karakter op de Wii :)
Het probleem is alleen de SC niet een zwaardspel is maar meer een combo/ramopjeknop spel.
Iemand gefrustreerd dat hij niet kan winnen in SC? :p.
Het is een veel meer tactisch spel dan pakweg tekken of dead or alive ;)
Dead or Alive heeft anders een best wel doordacht counter en combo systeem, wat best nog wel wat oefening nodig heeft om volledig onder de knie te krijgen.

Tuurlijk kan je met elke fighter ook buttonbashen, maar als je kijkt naar de zogenaamde die hard spelers, kan je zeker zien dat er meer is dan dat in practisch alle grote titels.
Als je twee ervaren DoA spelers gegenover elkaar zet is de eerste die een slag uit probeert te delen degene die doodgecountert wordt.
Ik ruik een markt voor een Star Wars Fighting game :)
Lijkt me sterk, aangezien die er al geweest is voor de PSX of DC. En zo goed liep die niet.

Edit: deze bedoelde ik dus http://en.wikipedia.org/w...s_of_Ter%C3%A4s_K%C3%A4si

[Reactie gewijzigd door am2 op 10 januari 2008 12:24]

Als ik de graphichs kijk van bovenstaande plaatjes zie ik er wel degelijk een goede markt voor hoor. Een beetje in de DBZ Budokai style, alleen dan met Star Wars..
Alsof je met een echt scherp zwaard iemand niet in een keer flink veel schade toebrengt.. Het zijn geen combat simulators mijn vriend :P
Hoe het toch komt dat een aantal mensen de gemiddelde starwars-fan gelijk als een dubbel uitgevoerde console-freak neerzetten is mij een raadsel....

Alsof iedereen die gek is van SW gelijk EN een Xbox en een PS in huis heeft....

Hoeveel mensen in je directe vriendenkring ken je uberhaupt die meerdere (next-gen) consoles heeft staan... (en dan niet beginnen over PS3 en een PSP... dat zijn appels en peren)

Als dit een gerichte doelgroep zou zijn, dan heeft SC4 een potentieel verkoopcijfer van max 150.000 exemplaren.... Denkt er nou iemand serieus dat ze daar op inzetten? 8)7


Tuurlijk, de console-freak die toevallig beide apparaten al heeft staan, zal misschien geneigd zijn om voor beide platformen een exemplaar in huis te halen... (waarbij ik doelbewust aanschaffen vermijdt ;)).....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True